Gå til innhold

Dette blir en slitsom dag....

oftebustat

Anbefalte innlegg

Idag skal jeg gjøre alt for mye kjenner jeg. Klokka er halv 9 og jeg er allerede sliten. 3åringen er hjemme pga feber og oppkast i helga. Jeg driver å rydder til vaskehjelpa kommer kl. 14. Før det skal jeg levere frøkna hos farmor kl 10, foreldresamtale i bhg kl 11 og sykehuskontroll kl 12. Puh. Så hente frøkna hos farmor og dra hjem. Mannen skal på sykkeltrening etter jobben, og kommer sikkert ikke hjem før 18.

Idag er jeg 37+1, og det er 2 uker til planlagt ks. Igår kveld merka jeg noe greier nederst på magen, og lurer på om det kan være brokk. En slags pølse som er veldig øm og sår....... D gjør det ubehagelig å sitte. Skulle nesten ønske det var noe som gjorde at ks måtte fremskyndes, for jeg er så inn i helv... sliten nå. Ungene er rundt 3 kg, og det er TUNGT. Måtte bare få det ut :)

Fortsetter under...

Ai, det hørtes ut som en tøff dag med litt for mye program... Føler med deg. Jeg er så uendelig glad for at lillejenta vår har holdt seg frisk de siste månedene - ellers hadde mannen min forsåvidt måttet være hjemme med henne, for hun tar alle kreftene mine på et svusj. Hun nærmer seg to år. Og barnehagen er gull verdt om dagene!

Men vaskehjelp er genialt, da - jeg signerer den!

Lykke til med dagen i dag, får håpe morgendagen blir litt roligere så du får tatt deg inn litt...

Kan ikke klage på sykdomshistorien til frøkna, dette er faktisk første gangen hun har vært litt satt ut av feber og første omgangssyken. Og det var jo ikke verre enn at hun spydde to ganger og var slapp igår. Så bank i bordet. Håper de to i magen blir like friske og raske :)

Vaskehjelp er helt genialt. Og det er superdeilig å ha rent hus på en mandag!!!!!

Vi elsker barnehagen vi også :)

Imorgen skal jeg bare slappe av !!!!

Ville bare kommentere at det sikkert er brokk du har. Jeg fikk det etter svangerskap med tvillinger, og er - i følge legen min, ikke uvanlig etter en sånn ekstrem påkjenning som et tvillingsvangerskap er..

Slitsomt på slutten, ja - så tenker du gleder deg til du er i mål. Ikke lenge igjen nå - selv om hver dag ekstra føles som en evighet mot slutten. Selv trøstet jeg meg med at de iallefall ikke ble premature.. de var jo små nok med sine 2620 og 3010 gram etter at de ble født ved igangsatt fødsel i uke 38..(store tvillinger,men utrolig små mennesker likevel)

LYKKE TIL - både med de to siste ukene, fødsel og barseltida

Huffda... det høres kjent ut!

Jeg hadde også planlagt KS med mine jenter, og fikk de ut på 37+3... I Harstad mente de at det var lenge nok for en sliten mamma, og jeg var så enig, så enig....

Du får hente det absolutt lille ekstra du har inni deg, så skal du se at premien som kommer til slutt er til å spise opp:o)

Lykke til!

Annonse

Ja, dette ble slitsomt. Venta 30 min før jeg fikk komme inn på poliklinikken, og ble sittende der og vente en stund på legen min. De skulle calle han på føden. Han er veldig hyggelig og skulle ta meg i lunsjen til tross for at han ikke hadde poliklinikk dennne uka. Så viser det seg at han er hjemme med sykt barn idag........ Blir sendt opp på føden. Venter i ca 30 min,må ut og putte på mer penger på parkeringa et godt stykke unna. Blir satt på ctg, og der satt jeg i nesten en time!!!!!! Så kom det endelig en lege. Jippi. Hun tar ul, men etter 20 min sier hun, nei dette apparatet er så dårlig. Tror vi går ned på poliklinikken. Og hun ville ta trappa, ARTIG.... Så halv 4 kom jeg ut fra kontroll, hadde time 12. Og jeg ble ikke noe klokere. Hun målte tv1 til å være større enn tv2, sist var det motsatt. Hun mente det ikke var brokk, men ctg-måleren hadde jo klemt " pølsa mi" flat. Jeg spurte to ganger, men hun mente det bare var belastningen som gjorde det. Ja vel. Her sitter jeg med ankler som ser ut som jeg har tråkka over.

Ikke helt greit å først sitte halvtime i foreldrekonferanse, så i bil og så 3 timer i strekk på sykehuset...

Men tvillingene har det fint der inne, ialllefall. Masse spark og liv. Trodde det skulle roe seg mot slutten, men de er like gærne.

Kom nettopp hjem, har fått mat hos svigers :) Og så er det gulle rent her, glad jeg la ut nøkkel og frem penger til vaskehjelpa :)

Nå skal jeg sitte i sofaen med bena opp til jeg kjenner bena igjen !!!

Oj, oj for en dag!

Jeg har merket de siste par ukene at mandager ikke er en bra dag for å ha mye på programmet. Trodde aldri jeg skulle komme dit, men det er faktisk mer slitsomt i helgen når far og barn er hjemme, enn det er i ukedagene. Må si at jeg ikke ser fram til helgende lenger. Da blir det alltid noe ekstra som man synes man "må være med på".

Så, jeg har bestemt meg for å ikke lage noen avtaler på mandagene framover (er 34+3). Kanskje et tips til andre som sliter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...