Gå til innhold

Når begynne med rutiner?


Anettemor82

Anbefalte innlegg

Gutten vår er snart 3 mnd og må ha to måltider om natten. Skal han bare styre det selv og slutte med det når han vil selv eller er det noe som kan gjøres for at han sover natten igjennom? Det er ikke noe problem å gi mat på natten, men hadde selvfølgelig vært deilig å sove natten igjennom. Hva med soving på dagen? legger dere dem til faste tider eller sover de når de selv vil sove? er førstegangsfødende så jeg vet ikke når han skal styre og når jeg skal styre rutiner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt normalt å ha to nattmåltider. Du skriver ikke når han legger seg og står opp, men dersom han sover i 10-12 timer er to måltid helt ok. Vanligvis går det seg til etter hvert. Min får ett måltid.(sover fra kl 23- 9.00) Vet fra tidligere at de har sagt at når babyene er 6 mnd har de ikke behov for mat om natten mer. Før det skal babyen selv få bestemme-innen rimelighetens grenser. Det er klart at hvis h*n forlanger mat annenhver time natten gjennom, må man innføre litt strengere rutiner.

 

Når det gjelder soving på dagen, lar jeg min bestemme selv når han vil sove. Vanligvis er det på ca samme tidspunkt hver dag. Er babyen trøtt (grinete) er det bare å legge den. Skal man endre på rutiner, kan man heller vekke dem litt tidligere enn ellers. Slik kan man prøve å forskyve tidene noe.

 

Etter min erfaring, kommer de fleste rutinene av seg selv. Noen ganger må man hjelpe babyen litt, og det er jo helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han pleier å legge seg 20 00 og står opp mellom 7 og 830.sånn som igår og i natt fikk han 19,01 og 6.kan vel nesten si at 6 var på morgenen så det ble bare ett måltid i natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det babyen som er sjefen:) Noen dager 'må jeg bestemme' rytmen (hvis vi skal ut å finne på ting) andre dager, når vi bare er hjemme å tar det med ro får han sove når han er trött og spise når han er sulten. Jeg tilbyr pupp hver tredje/fjerde time, men vil han ikke ha så greit (han blånekter å ta pupp hvis han ikke er sulten, så uansett hvor mye melkespreng jeg har eller hva vi skal nytter det ikke tvinge i han puppen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Gutten vår på litt over 3 mnd trenger også 2 måltider i løpet av natta. Vi legger han ca 21 og står opp mellom 7-9. Våkner og vil ha mat ca 1.30 og 5.Jeg har også lurt på det samme som deg.. Om noen har noen gode tips for hvordan man får de til å hoppe over nattmåltid så hadde de vært artige å høre. På dagen er han stort sett våken 2 timer for så å sove en lur. Disse lurene kan vare alt fra 30 min til 3 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kristian har hatt faste rutiner i snart 1 mnd nå..

står opp mellom 6 og 7 får ca 180 ml melk koser å leker i 2 timer så sover han igjen, alt fra 30 min til 1 time eller 2

spiser ca hver 3-4 time ca 180 ml melk og fra kl 17.00 er han våken og bader, leker og får 180-220 ml velling kl 18.00 så er det rolig og kosing før han legger seg ca kl 19.00

noen ganger spiser han 1 gang i løpet av natta, men i natt sov han fra 19.00 til 06.00 =)=) å da sto vi opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...