Gå til innhold

Kort om min jordmortime i uke 32

Ventet på nr 2 og 3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rapporterer fra min siste jordmortime for å få ut litt uro (samt dytte noen sure innlegg en bit lenger ned på siden ;)).

Var på vanlig jordmorkontroll på torsdagen. Alt var i skjønneste orden bortsett fra det som jeg fryktet mest... sukker i urinen! Ble litt oppgitt da jeg allerede i uke 20 la om mitt kosthold for å unngå svangerskapsdiabetes denne gangen (hadde det med første mann), på oppfordring fra jordmor. Føler jeg har følgt alle kostrådene så godt jeg kan og vært flink, men nei da. Var på glukosebelastning for 2 uker siden og da var alle verdier helt normale, noe som gjør meg enda mer oppgitt.... men, men, jeg graver meg ikke ned enda :) Kom på at jeg spiste en banan og drakk et glass melk kvelden innen kontrollen (for å holde halsbrannen slukket) og nevnte det for jordmor. Så vi håper nå på at det var dette som gjorde utslag og avventer neste kontroll kommende torsdag. Inntil videre kutter jeg derfor ut kveldsbananen og erstatter den med grovt knekkebrød :), men melk det må jeg ha. Og så er jeg enda mer nøye med hva jeg spiser...

Ser på klokken og tid for knekkebrød og melk ;))))

Natta!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får håpe det bare var halsbrann-slukkingen som gjorde utslag - du som har vært så flink med kosthold!!

Snakket såvidt om det på siste treff, men på Ullevål er svangerskapsdiabetes ikke noe tema. Har aldri blitt testet for det (glukosebelastning) eller blitt spurt om det.. Men, men, sykehusene/legene legger tydeligvis vekt på forskjellig ting!!

Skrevet

Hei der

Jeg vil bare si jeg har fått svangerskapsdiabetes så nå måler jeg blodsukkeret før og etter vert måltid .Jeg er i uke 24 og venter trillinger

jeg har klart og holde boldsukkeret stabilt ved kosten .

Jeg får god hjelp av leger og jordmor .

Jeg spiste til frokost melk og grovt knekkebrød med banan og blodsukkeret har holt seg stabilt for det om :):):)

lykke til dette kommer til og gå bra :):):)

Skrevet

Hei,

Ville bare dele min opplevelse....jeg drakk nemlig mye juice kvelden før jeg skulle på kontroll, samt - siden jeg er så innmari sulten om natten - spiste jeg to godt modne bananer i 03-04 -tiden. Dette kan du tro hadde utslag på testen på morgenen!! Siden jeg har hatt fine prøver før, og ikke hatt det siden, er det ikke noe tema lenger, men jordmor var overbevist at det var inntaket de siste timene mine som hadde gjort utslaget.(ett par veninnner har opplevd det samme)

Nå, tar jeg aldri juice/frukt dagen før test, og det har aldri slått ut igjen.(er kommet til uke 29)

Får håpe det bare var slike faktorer som gjorde utslaget hos deg, hvis ikke er det en ting som du kommer deg gjennom fint uansett:) Vi er tøffe vi tvillinggravide:)

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar jenter!

Det føles på en måte godt å høre at flere kan ha hatt den samme "banan"-opplevelsen :) Kanskje det som sagt over går fint hvis bananen får selskap av grovt knekkebrød, men jeg tar ikke sjansen på det enda. Skal passe ekstra godt på hva jeg stopper i meg natt til torsdag så håper jeg på positivt resultat.

Skrevet

Har ingen erfaring med svangerskapsdiabetes - men forstår godt at det er ekstra stress i et svangerskap som i utgangspunktet krever sitt!

Håper kontrollen torsdag går fint og du kan fortsette på den gode jobben du har gjort til nå.

Av og til blir jeg jammende glad for at jeg ikke liker banan noe særlig! :))

Skrevet

Håper kontrollen går fint på torsdag:)

uff svangerskaps diabetes må være slitsomt, hele tiden pase på hva man får i seg.

Krysser fingrene.

Skrevet

Jeg synes det er dårlig gjort at du opplever mulig svangerskapsdiabetis. Du er jo så flink med kostholdet ditt allerede.

Krysser fingrene for at det ikke utvikler seg til noe slikt....

Skrevet

Takk igjen! Og jeg syns også at jeg er ganske flink til å ikke falle for fristelsen, spesielt som du, phantomet, fristet meg med deilig is idag ;) Men nå er det forhåpentligvis ikke mer en 6 uker kvar, sen kan jeg spise is og gotteri resten av mitt liv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...