Gå til innhold

Klarer ikke å bestemme oss..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal enten kalle jenta vår for Astrid eller Astrid Elise, men klarer ikke å bestemme oss for om Elise skal være med eller ikke.. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes Astrid er litt traust, men likevel fint. Ble enda litt finere med Elise, syns jeg! :-) Men Astrid Elise ble kansje en s for mye,hvertfall i mine ører, derfor ville kansje jeg gått for Astrid Eline. Men Astrid Elise er et godt valg også ;-)

Skrevet

Jeg synes Astrid er flott - og finest alene! Nå foretrekker jeg generelt enkeltnavn, men Astrid Elise var også fint:-)

Det blir bra uansett, men jeg hadde altså bare tatt Astrid.

Skrevet

Jeg liker egentlig best enkelt fornavn, men Astrid Elise var en fin kombinasjon.

Jeg synes dere skal vurdere det ut fra hva dere heter til etternavn. Skal barnet ha to lange etternavn, ville jeg valgt bare Astrid. Hvis etternavnet ikke er så langt - kanskje max tre-fire stavelser ville jeg kanskje valgt Astrid Elise.

Lykke til

Skrevet

Grunnen til at vi vurderer dobbeltnavn er nettopp at hun får bare ett etternavn og det er veldig kort... Så da får vi se da, om det kanskje blir Elise i tillegg (selv om jeg også synes enkelt fornavn er best).

Skrevet

Hmmm.... Jeg synes Astrid og Elise er to veldig ulike navn, som ikke passer så godt sammen. Var jeg deg ville jeg gjort et søk på SSB og sjekket om det var mange som het f.eks. Astrid Nes - er det det kan du jo ta Elise også, så får hun et litt mer personlig navn.

Skrevet

Jeg hadde tatt bare Astrid :)

Skrevet

kjenner ei lita jente på 5år som heter astrid elise å hun er bare ei nydelig jente så når jeg hører navnet tenker jeg på henne.

hadde nok valgt astrid elise:)

Skrevet

Ville absolutt valgt et dobbeltnavn om hun får veldig kort etternavn. Synes det er så "tomt" med f.eks Bo Bø, blir så tamt. Men kanskje bare meg. Jeg synes hvertfall Astrid Elise var helt nydelig, og da KAN hun eventuelt velge å bruke Elise om hun ikke skulle like Astrid.. :-) Jeg bruker bare mitt andre fornavn, nemlig.

Men ville valgt dobbeltnavn i ditt tilfelle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...