Bergenjente Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 har gått på attføring 1,5 år.. tar nå pause fra det da jeg er ferdig på skole i juni.. Termin i okt og har søkt på høyskole for å så ta permisjon, såvidt jeg har forstått det riktig så må du ha rett til stipend eller lån 6 mnd før fødsel for å få fødselsstipend.. Jeg har jo gått på attføring og har ikke hatt rett på stipend, men vet jeg har hatt rett på lån.. Noen som vet om jeg har rett på fødselsstipend?? :)
Venter nr 2:)) Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Hei:) Slik som jeg har skjønt dette med lånekassen så har du rett på fødselstipend i 42 uker, dersom du har hatt rett til enten stipend eller lån eller begge deler!! Så ja du har rett på fødselstipend dersom du har hatt rett til å motta lån. Ring lånekassen eller gå inn på nettsiden deres så får du vite litt mer om dette! www.lånekassen.no Lykke til!!!
Bergenjente Skrevet 13. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2008 Ja håper på det.. Tenker litt for mye, men får ringe de i morra.. Får jeg ikke stipend av de så sitter jeg igjen med engangsstønaden og barnetrygda.. ikke mye å leve på når du har lån og regninger og betale på Men takker for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå