micro Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 jeg trudde man skulle begynne med hormonsprøyter tre dager etter mens. fikk tidspunktene mine før helgen og der står det at jeg skal begynne med spray 24 april og sprøyter 16 mai. over tre uker det. virket så lenge!! er det noen av dere som bruker prevangsjon tiden mellom spray og hormonsprøyter. eller tar dere en graviditetstest før sprøytene? sprayen har ikke noen innvirkning på embryet har lest.
MK73 Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Ved klinikken på Ullevål er det vanlig å spraye i 3-4 uker, og så begynner man med sprøyter for stimulering. (Jeg har vært uheldig denne gangen og har faktisk sprayet i 5 uker før sprøytestart pga påske og kø ved klinikken).
micro Skrevet 13. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2008 åh soppas. jeg har bare missforståt har jeg sjønt. skal på UL 16 mai så det er jo ikke sikkert ting blir som det er bestilt. Brukte dere prevangsjon den tiden før du begynte på sprayen og etter. er vel bare å ta en graviditets test hvis ikke mensen kommer før sprøyter
MK73 Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 Ja, det varierer også fra klinikk til klinikk. I syklusen jeg startet brukte vi ikke prevensjon, men jeg fikk mensen som normalt. Hadde jeg ikke fått den så ville jeg ha tatt en test og evt snakket med klinikken før jeg startet med sprayen. Idet jeg startet med sprøytene var jeg ganske sikker på at jeg ikke var gravid (fikk mensen som normalt også etter spraystart), men jeg tok en test for sikkerhets skyld. Etterpå har vi brukt prevensjon for sikkerhets skyld. Du bør også ta en prat med klinikken for å høre hva de anbefaler mhp prevensjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå