Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Storebror heter Johannes.

Jeg spekulerer på Vilde. Har falt litt for det...

Ellers liker jeg Sara og Elisa.

Sara ligger vel på topplistene, det er litt dumt.

Vil gjerne ha et navn som er vanlig, men ikke blandt de mest populære.

Vil gjerne høre deres mening, evt flere forslag.

Navn som Ida, Jenny, Emelie, Ane, Guro, Martine liker jeg, men de er opptatte...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, Johannes er så utrolig flott! Sterkere, stødigere navn skal du lete lenge etter. Ett av mine favoritt guttenavn:-)

For å vær ærlig: Synes en lillesøster fortjener et likedan navn, et sterkt og flott navn, og ikke "pinglenavn" (beklager, men de blir det i forhold!) som Ida, Sara, Jenny, Ane osv.

Vilde er fint, men synes det er litt kort og litt annen stil.

Hva med:

Elisabeth (Johannes og Elisabeth er så flott sammen!)

Agnethe

Alvilde

Ingeborg

Christina

Margrethe

Victoria

Caroline

Synes dette er navn som egner seg bedre til en lillesøster... Men Elisa er det fineste av dine, synes jeg. Det er litt samme sjangeren som de jeg har nevnt. Mulig jeg er litt sær, men:-)

Skrevet

Vilde er kjempefint og passer flott til brorens fine navn :)

Sara og Elisa er helt greie, liker Vilde best!

Skrevet

Johannes er et helt nydelig navn! En av mine favoritter! Det er et gammelt, sterkt og stødig navn, og ikke minst pent. Vilde er også kjempefint, og er også på navnelista mi. Men jeg synes ikke helt at Johannes og Vilde er helt samme "stil". Hvertfall jeg ser på Johannes som et litt gammeldags navn, mens Vilde er mer moderne. To vakre navn, men jeg syns ikke de passer sammen. Vilde er jo også på navnetoppen, så vidt jeg vet. Ser du synes det er litt dumt med toppliste navn? Hvis jeg skal komme med forslag, vil jeg foreslå:

Johannes og Amalie

Johannes og Lovise

Johannes og Sofie

Johannes og Alma

Johannes og Marie

Johannes og Kristina

Johannes og Evelina

eller:

Johannes og Alvilde!! :-) Det er jo nesten samme som Vilde, men kansje litt mer samme stil som Johannes?

Skrevet

Johannes er knallflott, og jeg synes Vilde passer bra til!

Skrevet

Artig med tilbakemelding. Har fått en del navneforslag. En del av dem vurderer jeg, men det er ikke alle som liksom klarer å slå helt 100% an! Vil gjerne bli litt "YES, det var bra!"

Kom gjerne med flere forslag! Jeg er ikke så glad i jålenavn... bare så det er sagt.

Skrevet

Vilde er veldig populært (15 plass), og egentlig ikke særlig spennende - synes jeg. Dessuten synes jeg heller ikke Johannes og Vilde passer særlig godt sammen. Johannes er langt hebraisk, gammelt og klassisk navn. Vilde er kort, norsk og relativt nytt. Helt ulik stil. Johannes og Alvilde hadde derimot passet mye bedre, eller:

Johannes og Benedicte

Johannes og Elisabeth

Johannes og Christina

Johannes og Caroline

Johannes og Josefine

Johannes og Rebecca

Skrevet

Jeg liker ikke navn som Benedicte, Caroline, Christina og Rebecca... Det blir ikke min stil i det hele tatt.... :/ Synes de blir litt jålete...

Skrevet

Hmmm.... Det er jeg ikke enig i - sikkert fordi jeg kjenner mange med de navnene, og de er ikke jåler, men spreke og smarte jenter. Men - det er en smakssak! Hva med Alvilde da? Eller Marthe, Agnes, Harriet, Anna, Margrete, Dorthea, Augusta.....

Skrevet

Jeg mener ikke at de som heter det er jålete, men jeg synes navnene er litt... ja, jeg vet ikke helt...

Vi liker begge Anna da... men jeg er sterkt i tvil fordi bestemor heter det.....

Jeg har en del gamle navn som jeg liker, men som pappa'n ikke liker. Han liker litt mer vanlige navn.

Så jeg prøver å finne litt mer vanlige navn som allikevel ikke alle heter.

Vil iallefall ha bare et fornavn, vi har begge etternavnene med bindestrek.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...