Gå til innhold

Kjøp av OTH i USA

Anbefalte innlegg

Hei vi har noen venner som skal til washington i sommer og vi lurer på om vi skal spørre dem om de vil kjøpe en OTH vogn for oss å ta ed til Norge. I den forbindelse har jeg noen spørsmål:

Dere som har kjøpt vogn i utlandet, hva gjør dere dersom vognen må på reparasjon, betaler dere reparasjonen selv?

Hvordan finner dere fram til butikker som selger OTH i f.eks Washington, er det en oversikt på nett?

Er det slik at hvis man vet hvilken butikk man skal bestille fra så kan de levere den til en bestemt adresse.

Kameraten vår må jo da ta med seg vognen til Norge, må han betale toll når han kommer til Norge?

Fint om noen kan svare på dette.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137451535-kj%C3%B8p-av-oth-i-usa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke svare deg på alt men i USA så heter OTH for Mountain Buggy. Du kan kanskje finne liste over forhandlere på hjemmesiden deres www.onetreehill.nl.

De har den også på www.strollers.com

Jeg tror ikke han må betale toll på den hvis han har den med til Norge. Da går den vel som vanlig bagasje vil jeg tro.

Hei! Jeg har ikke selv kjøpt vogn i utlandet, men når det kommer til toll og avgifter er det jo faste regler. Du kan jo prøve og ta med den som bagasje, men du må jo betale ekstra for vekta så lenge de ikke har med barn selv. Har de barn med seg går det jo. Ville anbefale og kjøpe reise trekk til vognen, det har vi og det er kjempe fint når du skal ut å fly! Du kan jo bli stoppet i tollen og varer for over 5000,- tror jeg det er må fortolles inn. Hadde jeg hvert deg ville jeg ha sjekket dette slik at dine venner ikke står der og må betale den del og ikke minst får mye "trøbbel" med dette på flyet/tollen. Ring bare til tollvesenet så hjelper de deg med fremgangs måten.

Dere som har kjøpt vogn i utlandet, hva gjør dere dersom vognen må på reparasjon, betaler dere reparasjonen selv?

-Vår vogn har ikke blitt ødelagt, men hadde den blitt det hadde jeg kontakta butikken i USA og hørt om å få tilsendt deler. Vet at mange har gode erfaringer med kunderservice fra nettbutikker der borte. Om de ikke hadde vært villig til å hjelpe hadde jeg betalt selv, fikk vogna til under halv pris av norsk pris så har litt å gå på der =) Måtte jeg betalt mye hadde jeg heller kjøpt en ny.

Hvordan finner dere fram til butikker som selger OTH i f.eks Washington, er det en oversikt på nett?

- finnes oversikt på nett, www.mountainbuggy.com, inn på USA sine sider. Ligger forhandleroversikt der. Ellers er det mange som selger gjennom e-bay, de kan sendes til hotellet. Vi fant en butikk nær hotellet der faren min bodde (han som tok den med) så skreiv jeg en mail til butikken om hva jeg skulle ha med, så jeg visste de hadde det inne så reiste han å hentet den (med listen han også så alt kom med =))

Er det slik at hvis man vet hvilken butikk man skal bestille fra så kan de levere den til en bestemt adresse.

- nettbutikkene gjør det ja. Om det er ett hotell bør du vel gi beskjed om at det vil ankomme en pakke til den som skal ta med vogna.

Kameraten vår må jo da ta med seg vognen til Norge, må han betale toll når han kommer til Norge?

-Nei, han må ikke betale toll. Tror grensen er varer for 5000 eller 6000 kroner. Men han må kanskje betale ekstra for den pga av størrelsen eller om han har med mye annet (er vel to kolli på 20 kg hver som er grensen). Kjøp transportbag, vogna blir lettere å frakte og mindre fare for skade. Er også plass til en del andre ting i bagen, så mulig han klarer å unngå vektbegrensninger og for mange kolli.

Vet ikke hva det koster å betale ekstra. FAren min reiser mye og reisefølget reiste med gullkort, da slipper du unna disse begrensningene. Så om kompisen din reiser mye og har gullkort er det iallefall ikke problem =)

I tillegg til vogna bør du bestille regntrekk (storm cover), myggnett eller uv-nett (suncover) og bumper bar (sportsbøyle) - det er ekstrautstyr som koster mye her hjemme og som er veldig greit å ha med!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...