Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Så på ett innlegg lenger nede at dere hadde vært hos en soneterapaut i Stavanger som har spesialisert seg på barnløshet.

Hvem er det? Kunne tenkt oss og prøvd det selv! Måtte dere få henvisning av gyn/fastlege, eller var det bare og ringe og høre? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei liaes!

Vi var hos Peter Thomsen (danske) på Stavanger soneterapi. (ser at det ikke er lov å legge ut navn på behandlere her, men satser på at det går greit allikevel...)

Han er helt fantastisk, men belag dere på at behandlingen er noe vond. Men det var verdt hvert smertefulle trykk under foten :0) Han bruker også akupunktur.

Flere venninner av meg er også blitt gravide på første forsøk etter behandling hos Peter.

Masse lykke til!

P.s som du ser har jeg altså endret nick...

Skrevet

takk for svar :) da tror jeg at jeg skal ta en tlf til han snart;) Hvor mye koster det?

Skrevet

Hver behandling koster kr 500. Det blir fort penger ut av det; gikk ganske ofte en periode, men han gir deg ikke mer timer enn det som er nødvendig (så altså han prøver ikke å loppe kunden sine, var vel egentlig det jeg prøvde å si)

Rett før en skal ta ut egg, gir han ganske intensive behandlinger for å gi eggene så god kvalitet som mulig, samtidig som han jobber med slimhinnene. Alt nøye planlagt ut fra hvor du er i medikamentregimet du følger fra Haugesund.

Skrevet

Flott! Dette skal jeg virkelig prøve! Mannen min har meget dårlig sæd kvalitet og lav bevegelighet, kan dette hjelpe han og?

Skrevet

Hei Septemberprinsen vår!

(mener ikke å kapre innlegget ditt liaes&.... )

Men må bare spørre septemberprinsen om noe: så i et innlegg lenger nede at mannen din hadde gått på en vitaminkur før forsøket. Kan jeg spørre hva han tok..? Mannen min har nemlig samme problem. vi skal igang med forsøk nå:)

Skrevet

Oii! Du hadde jo svart på innlegget lenger nede! :) tusen takk!!

Skrevet

Om jeg ikke tar feil så var det vell:

Bio-E 350 mg 1 morgen

Sink 1 morgen + 2 kveld

Selen 1 morgen + 1 kveld

C-vitamin 1 gram 1 morgen

Bio-balanse uten kalk 2 morgen + 2 kveld

:)

Men Bio-E, er ikke det bare for de som har vitamin mangel? Vil det da gjøre noe om mannen min tar det?

Skrevet

Hei liaes!

Det var pga den dårlige spermiekvaliteten og svømmedyktigheten til samboeren min (eller rettere sagt svømmedyktigheten til spermiene hans) at vi søkte hjelp hos Peter. Jeg har ikke problem med å bli gravid- kanskje derfor det lyktes så godt for oss?

Skrevet

Ok:) Legen finner heller ingen feil med meg,så får håpe det fungerer like bra hos oss:):)

Skrevet

Hei igjen, liaes!

Tror ikke det skader å ta vitamin-E i en kort periode, selv om en ikke har mangel på det, men dette er Peter spesialist på. Han finner fort ut hva en bør ta og ikke ta av vitaminer, og i hvilken dose, men denne kuren har også menn av venninner fått, så tror den er nokså standard. Allikevel ville jeg ikke satt i gang før jeg hadde snakket med "orakelet" Peter. Husk at dette er en spesialkur, og ikke vanlig tilskudd ved vitaminmangel i kroppen.

Skrevet

Hei Tine!

Bare koselig å kunne være til hjelp :0)

Lykke til!

Skrevet

Aha... Får ta det opp med han når vi drar dit en gang da:) Foreløbig tar han bare sink og selen! Om det ikke er noe mer han bør ta da?

Takk for alle svarene;)

Skrevet

Har hørt at C-vitamin også er viktig (i dose på 1 gram). Forklaringen har jeg hørt, men har glemt den. Ammetåke ?! :0)

Sjekk ut hjemmesiden til stavanger soneterapi, kanskje du finner noe der?

Skulle egentlig ha gjort masse annet enn å sitte inne på disse sidene, men å skrive oppgave (er student) er så forbasket kjedelig! Så bare spør du :)

Skrevet

Hehe.. Godt å kunne skylde på ammetåke ;)

Er fint du tar deg tid til å svare meg i min desperate jakt på å finne ut om noe kan bedre sædkvaliteten til mannen! :D

Merkelig og være 19år og finne ut at man må ha ICSI for å få barn! ;)

Skrevet

Like greit å finne det ut tidlig når en har problem med å få barn, og så sette i gang med nødvendige tiltak. Men jeg håper at du husker at du har plenty av tid på deg, og ikke glemmer å leve!! Ofte kan ønske om barn bli litt altoverskyggende, men du har enda så mange år foran deg til å gjøre noen "sprell".

Når det er sagt, så vet en alltid best selv hvilket stadie en per på i livet. Så dette var altså ikke ment som en preken fra en gammel tante. Masse lykke til- jeg er sikker på at babyen snart er på vei!

Skrevet

Forstår at du ikke mente det på den måten;)

Vi er veldig klar over at vi har gooooood tid på oss ennå, men hvem vet, det kan ta lang tid før vi faktisk blir gravide, kansje vi ikke blir det på de tre offentlige forsøkene..

Vi hadde egentlig tenkt og vente til vi flyttet hjem igjen med utredning og diverse, men regner med at det er litt bedre oppfølging ect her i Stavanger, enn i Molde. Da det også blir langt og reise ned til Bergen! Da er det litt kortere fra Stavanger. ;)

Planene mine var jo så absolutt ikke å få barn så ung,men da jeg fant mannen min så var det bare så rett. Så da bestemte vi oss for å prøve.. Men må ærlig si,at jeg trodde ikke det skulle være så vanskelig og bli gravid ;)

Er klar over at vi er unge,men det er en stund siden vi har festet sånn som de på vår alder gjerne gjør. Vi føler oss ferdig med det. En ting vi har lyst til,er og reise. Men ser ikke problemet med å ha med barn på tur..:)

Skrevet

Hei på dere,

godt å se at andre også har gode erfaringer med samme soneteraput. Har også gått til han og han er helt fantastisk, fikk mine ujevne sykluser til å stabilisere seg i den perioden jeg gikk til han, fra velidg variable til 32 dager hver mnd i 4 mnd. Ble likevel ikke gravid i den perioden, hos oss er også problemet lav spermkvalitet/lavt antall. Sambo tror ikek særlig på det, fikk han likevel til å ta vitaminer av stort sett samme oppskrift minus Bio/kalk. Da resultatet av andre spermprøve var sterkt forverret ga han opp vitaminprosjektet dessverre, det kan vær helt tilfeldig og andre grunner til forverringen, og vil ikke ødelegge troen dere, men nevner bare at det var den veien det gikk med vår spermkvalitet.

Vi hadde vår første ICSI forsøk i februar, resulterte i kjemisk graviditet, har vært og satt inn to egg til frys nå på torsdag som var, og tror jammen jeg skal ringe Peter igjen og høre om han kan gjøre noe med slimhinnen min igjen. Sluttet å gå til han for det ble for dyrt i lengden, men ble ganske inspirert igjen av å høre andres gode erafringer. Skal ringe ham med det samme ;)

Skrevet

Nå har jeg bestilt time, takk for P-påminnelsen, er så mye en foretar seg av forhåndsregler i denne prosessen, så jeg tok litt fri fra soneterapien, men veldig kjekt å lese at det har hjulpet flere, så må jo bruke de som finnes i nærheten! Kjekt og å se at der er flere her i samme båt fra Stvg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...