Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg er nå gravid for andre gang hadde SA i slutten av uke 6 forrige gang. Nå skal jeg være i uke 6 i morgen men har begynt å spotte mer og mer brunt de siste dagene og nå føles det som de ømme brystene er på vei bort også. Jeg regner med at jeg holder på å miste og har tenkt meg til legen i morgen men lurer på om noen her har opplevd at det kan gå bra. Tok meg 9 måneder å bli gravid etter forrige SA har PCOS så veldig trist nå.

Kan det være lurt å spørre legen om metaformin, er det ikke det det heter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å nei. Eg forstår at du e redd og trist no, men som mange seier: så lenge det er brunt er det håp, og andre har jo og blødd og det har gått bra.

Men du har meir erfaring enn meg. Har aldri vore gravid, men kjenner jo mange som har det. Er nok lurt å ta ein tur til legen.

Ang metformin så høyrer enn jo mykje forskjellig. Eg har aldri høyrt at det kan være farlig. Har brukt det ein periode sjølv men veit ikkje om det hadde nokon effekt. Det pågår jo forskning på om det kan hjelpe mot SA når ein har PCOS.

Ønsker deg lykke til vidare:) Håper det går bra med deg.

Klems:)

Skrevet

Uff.. eg forstår at du er redd og trist no, men håpar du ikkje har mistå håpet enda. Har høyrt om mange som har blødd, og det har gått bra. Og så langt er det kun brunt.

Men holder med deg i ein legetur. Håpar dette går bra.

Angåande metformin så er det jo forskjellige meiningar om det har nokon effekt eller ikkje. Det pågår jo forskning på om det hjlper mot sa når ein har PCOS: Har aldri høyrt at det er skadelig.

Ska kryssa fingra og tær for deg!

Klems:)

Skrevet

Takk for svar, dessverre hadd jeg rett denne gangen og nå blør jeg masse. jeg vet det bare er uke 6 men jeg blir så innmari lei meg. Føler at det aldri kommer til å lykkes, men vet jo at det ikke er noe annet å gjøre enn å forsøke igjen. Har vært superforsiktig med alt kjempelenge nå men det hjelper jo selvsagt ingenting så nå har jeg tenkt å kose meg med vin og kaffe Glemte å si at jeg gikk på pergotime for første når jeg ble gravid nå, forrige gang sjedde det uten hjelp så jeg er vel heldig sånn - men det hadde jo vært fint om det ble noe da :)

Skrevet

Stakar lille venn.. Føler med deg..

Skrevet

her var det visst to innlegg fra meg.. Det skulle då berre væra eit, men det føste kom ikkje opp med ein gang..

Skrevet

Klart det er trist sjølv om du ikkje var så langt på vei. Kos deg me vin og kaffe du. Men har du vore hos legen og fått det bekrefta? Ikkje for å gi deg forhåpningar, men ein har jo høyrt om dei som har blødd masse og da har gått bra...

Stor trøste klem fra meg:)

Skrevet

Det er jo mulig kroppen din ikke produserer nok progesteron, man burde gi progesterontilskudd og sjekke med blodprøvr hva som skjer.

metformin kans enke risikoen for å miste, ja.

Skrevet

Takk for svar, ja jeg har vært hos legen. Skal spørre om progesteron og metaformin neste gang jeg ser ham. Først skal jeg forsøke å få meg sykemelding, føler meg helt utafor.

Skrevet

Nei nei så leit!! Det er jo ekstra surt å miste når man har slitt for å få det til! Hvis det kan være en ørliten trøst, så er du ikke alene..

Jeg har vært gravid tre ganger, men mistet to av gangene. Tok over to år før jeg fødte jenta mi. Ble riktignok raskt gravid siste gangen, men mistet i uke 8. Den gangen det gikk fint, gikk jeg på metformin. Ettersom det er sannsynlig at metformin minsker sjansene for SA, så har jeg tenkt å mase meg til det igjen! Må jo prøve..

Sikkert lurt at du tar deg noen dager fri og får klarnet opp litt i tankene. Det er jo litt av en omstilling man må gjennom!

Det føles kanskje litt bedre når blødningen er over..gjorde iallfall det på meg. Starte på nytt med blanke ark!

Ta vare på hverandre, og masse lykke til videre!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...