Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Jeg mistenker at jeg har hatt en MA og skal på UL i morgen.. Er livredd for å få "dommen". Og jeg er livredd for å bli lagt i narkose om det blir konstantert at jeg har hatt en MA. Mitt spørsmål er om alle dere måtte ha utskraping, eller valgte dere andre metoder for å støte ut det døde fosteret ?
Tellefanten Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Det spørs hvor langt du er kommet. Jeg ble anbefalt medisinsk abort med tabletter som jeg kunne ta hjemme. Jeg var litt over 6 uker. Har du kommet mye lenger kan dette bli ganske smertefullt og de anbefaler derfor utskrapning. Ikke ta sorgene på forskudd, hva får deg til å tro dette har skjedd forresten?
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Først av alt så håper jeg at du tar feil!! Jeg hadde en MA som ble oppdaget i uke 19, fosteret hadde dødd rundt uke 14. Jeg ble satt igang og det kom ut uten at trengte utskrapning. Det tok laaang tid og jeg måtte være på sykehuset hele tiden. Ikke noe å anbefale akkurat, men jeg fikk aldri noe valg. Er greit nå, det gunstigste for kroppen er å slippe utskrapning sier de.
scoobydo Skrevet 19. april 2008 #4 Skrevet 19. april 2008 hei.... Håper ikke du har en MA... noen grunn til at du tror det?! Jeg fikk vite at det var MA på tirsdag og ble direkte lagt inn på gyn på ullevåll for utskrapning.. var 9 uker på vei, men fosteret var bare 1,6 cm.fikk aldri noe spm om alternativ metode... hadde aldri vært i narkose før og var veldig bekymret for det... men det gikk kjempe fint... utskrapningen gikk veldig kjapt og jeg var i fin form da jeg våknet... merker ingenting til det i etterkant... men håper du tar feil og du slipper
siljemom Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 hadde ma i uke 12. Ble sendt hjem fra sykehuse med en pille som satt i gang fødselen, åog kvittet seg med fostere. Hadde ikke no begrip på hvor jævligt det kune være før jeg lå med feber og rier.. Anbefaler de ikke og kune ikke ønske at min verste finende hadde kjendt di smertene..
BRUNOBABIS Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Hei! Jeg hadde en MA i slutten av mars, trodde jeg var 11 uker på vei, men fosteret var kun blitt 5+4! Så jeg fikk da med meg tabletter, med hjem! Jeg syntes dette var den beste måten for oss, hadde jo tlf til sykehuset visst det var noe! De sendte også med meg smertestillende... Håper det ikke er en MA og at alt er bare fint med spiren! Klem
#3påvei Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 Takk for alle svar ! Da kan jeg fortelle at jeg fikk riktig i mine antakelser - på UL fikk vi kun se et dødt embryo - som ikke hadde blitt eldre enn 6 uker. Fikk med meg tabletter hjem og gjennomførte en hjemmeabort, som forsåvidt fungerte fint. Blødde utrolig mye de første dagene. Var på ny sjekk 14 dager etter og da var det noe dødt vev som ble fjernet, samt at det kunne se ut til at det muligens var noe igjen i livmor. Fikk da med meg 4 nye tabletter som jeg tok i en 2'gang. Så nå håper jeg alt ordner seg Hilsen hovedinnlegger
Gravidogglad Skrevet 1. mai 2008 #8 Skrevet 1. mai 2008 Etter utskrapning forrige søndag, oppsøkte jeg en spesialist for å få svar på spørsmål jeg hadde. Han kunne fortelle meg at han aldri, aldri anbefalte utskrapning for slimhinnene ble aldri som før, og kan ødelegge for et neste svangerskap. Dessverre er det slik at de sjelden spør hva du ønsker på et sykehus, så da må man kreve selv. Denne spesialisten anbefalte tabletter i stedet for... Skulle ønske jeg visste dette før utskrapningen. Håper uansett alt går bra for deg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå