Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 jeg er en av den typen som liker gamle, tradisjon rike navn:-) sånn som Petter, Peder, Håkon osv. Så er det O L A da jeg synes det er litt søt og finere en OlE. Mange synes Ola også er litt kjedelig.. men siden jeg vil gi gutten min et norskt navn liker jeg det;) hva synes dere? Han er alerde født da han er 2 uker så vi har god tid men vil liksom gi ham navn så fort som mulig. Han har alerde lyst hår og blå øyne, en skikkelig norsk gutt hehe:) passer OLA?
prebs Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Ola er et koselig navn- og passer perfekt til gutten din sånn som du beskriver ham!
Vannmann35 Skrevet 14. april 2008 #6 Skrevet 14. april 2008 Jeg synes Ola er tungt å si, det blir så knapt, og lyder så forskjellig på ulike dialekter (lang o, tykk l), men et helt brukbart navn, og passer fint til en blondine. Ville nok valgt Ole fremfor Ola tror jeg, men bare en smakssak det.
Gulp Skrevet 14. april 2008 #7 Skrevet 14. april 2008 Ola er kjempefint:) Passer til store og små. Originalt, samtidig som at alle har hørt det før.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #9 Skrevet 14. april 2008 Hei tusen takk for svar;-) syne Ole er litt kjedelig det er liksom litt mer futt i Ola.. Gutten vår ligner kjempe mye på en Ola og etter og ha skjekket betydnigen ble jeg enda mer sikker:) MEN: Jeg har funnet ut at Ola også er et jentenavn! HERREGUD! et jentenavn! kommer folk til og spørre om det er gutt eller jente? hmf,, det er under 5 stykker som heter Ola og er jente da:\ skal jeg gidde og bry meg??
Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #10 Skrevet 14. april 2008 Eg har sjølv ein liten Ola på 2 år, og synes det er eit stødig og flott navn. Liker Ola mykje betre enn Ole, det er "stautare" på ein måte... Hadde aldri kome på at Ola kunne vera eit jentenavn. Trur heller dei 5 jentene som heiter det får spørsmål om ikkje det er eit guttenavn.
Vannmann35 Skrevet 14. april 2008 #11 Skrevet 14. april 2008 Kjære vene... Ola er et norsk guttenavn, som er veldig vanlig: Det er 9184 menn som har Ola som første fornavn. Det er 6661 menn som har Ola som eneste fornavn Men det er et afrikansk jentenavn, i følge Navneguiden her, som er veldig uvanlig! Det er 10 kvinner som har Ola som første fornavn. Det er 5 kvinner som har Ola som eneste fornavn. Det er ingen grunn til bekymring for at navnet skal misforstås!
Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #12 Skrevet 14. april 2008 hehe du har nok rett i det.. Det blir Ola, er kjempe stolt over og ikke valg noe som alle andre velger som Sander og Martin.. tror sikkert han blir stolt over navnet sitt og skulle han finne ut at det også er et Jentenavn... da får jeg bare forklare at det er over 1000 som har det som guttenavn;) Ola er ikke skjeldent men fp som får det i 200:-) HI
Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #13 Skrevet 14. april 2008 oi mye slurv her;) det skulle stått 2008 og "får" HI
Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #14 Skrevet 14. april 2008 Tusen takk Vannmann. Skal nok aldri til Afrika alikevel..XD
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 14. april 2008 #15 Skrevet 14. april 2008 lang o er då vel lang o, same kvar i landet ein kjem frå? Og har ein tjukk l i Ola, har ein det då i Ole også? Til HI: Eg synest Ola er flott, skulle gjerne ha brukt det sjølv. Ole er også fint, men litt meir pinglete.
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 14. april 2008 #16 Skrevet 14. april 2008 Ola er faktisk eit jentenamn i Skottland også. Det er jo noko nærare. Ikkje at eg hadde teke noko omsyn til det, altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå