Gå til innhold

Noen som har født vaginalt etter haste ks???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen oppmuntrende historier:)

Fikk haste ks etter 22 timer og full åpning med nr.1 pga at han var stjernekikker.

Håper inderlig naturen går sin riktige gang nå med nr.2,men er så redd for å ikke få vaginal fødsel denne gangen heller!!!....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har født normalt etter haste ks, men det var 6 år i mellom.

Fødselen varte veldig lenge fra begynnelse til start,ca 2,5 døgn, men jeg sto han av.... Prinsessa kom til slutt og det var en utrolig opplevelse. I tillegg bestemte jeg meg for å ikke ha noe smertelindring anna enn lystgass. Måtte få drypp de siste timene for å få sterke nok pressrier,men det var værd det.

Jeg skjønte aldri den der morsfølelsen som kommer rett etter fødsel som alle snakka om for etter haste ks i narkose kom ikke morsfølelsen før etter et døgn ca. Men gud jeg kan love deg at det fineste jeg har opplevd i mitt liv er den vanlige fødselen og det å få datra mi rett i armene etterpå. Det var STORT!

Skrevet

Normalt skrur babyen seg ut med bakhode først og nesen ned, Stjernekikkert er når babyen har ansiktet opp mot taket.Blir vanskligere og skruve seg ut, noen sier også at det er større skjanser for store rifter ved en stjrnekikert fødsel

Skrevet

Å,jeg tror deg så gjerne,mammalade4:)

Jeg brukte selv bare lystgass,badekar og akupunktur under hele åpningen,men fikk epidural rett før ks`et skulle utføres.

Hadde en fin opplevelse med ks`et-ikke noe kjipt med det.

Lå og gråt av lykke på operasjonsbordet,men ønsker så veldig gjerne at alt skal gå "riktig" neste gang!!!!

Takk for oppmuntrende historie:)

Skrevet

Stemmer...

Han satte seg rett og slett fast!

Som legen forklarte oss da det ble oppdaget: "det blir nesten som å prøve å presse en firkanta kloss gjennom et trekanta hull,fordi vinkelen på hodet blir feil".

Men jeg vet jo at mange føder stjernekikkere vaginalt,men da ofte med sugekopp. Det ble vurdert sugekopp på meg,men pulsen til babyen viste mot slutten at han ikke hadde det helt bra,så de ville ikke ta sjangsen på å vente lenger- godt er jo det!

Jeg var dessuten utslitt og likegyldig til hvordan det endte,bare de fikk ut ungen raskt! : / Det endte jo bra : ) Men som sagt,jeg ønsker inderlig at naturen skal gå sin gang nå neste gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...