dritgrei hei hei! Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Jeg har akkurat nå spist dagens middag, og er bare sånn halvegs fornøyd med mitt eget resultat..... :-) jeg lagde den samme gode marinaden som jeg bruker til lammesteik, også stekte jeg dem på rist en stund, men så ble jeg bitt av "tenk om de blir tørre og ekle", så da la jeg dem i en lildfast form, og da ble de jo kokt liksom.... det er jo ikke det man vil. Jeg vil ha saftige gjennomstekte, gode sprø lammekoteletter.... hva gjør du?
*ale* Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Synes grill er best... Så griller enten ute, med grillelement i ovnen eller på grillpanne for de som har det.. Marinade med masse smak... Blir så godt atte:) De kan også bli gode hvis du bruner de, og lar det trekke i en god time i gooooooooood saus... Da blir de kjempemøre og får masse smak.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 Vi bruker å ha de i stekepose i ovnen med vann i og la de stå et par timer i ovnen. Så lager jeg saus av sjyen og steker kanskje kotelettene litt(er i grunnen sjelden jeg steker de etterpå, for jeg liker de kokt.
MiniMeAndMe+spire Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 Hiver meg på denne tråden for har ALDRI fått taket på det selv..... Jeg vil ha de i ovnen da i ildfast form men de blir så tørre og ekle... Moren til x'en min lagde VERDENS BESTE såååå saftige og gode, men kan liksom ikke bare slå på tråden til henne føler jeg....hehe.... Hun hadde de i ovnen og med vann i forma og stekepose eller noe over....? lurer på om hun stekte på svak varme lenge....(noen som har tips på grader et????)
MiniMeAndMe+spire Skrevet 13. april 2008 #5 Skrevet 13. april 2008 oooh... høres bra ut!!! Gidder du å utdype storebror og knerten??
dritgrei hei hei! Skrevet 13. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. april 2008 Jeg lurer på om jjeg er litt utålmodig egentlig... a jeg tar dem ut for tidlig faktisk..... grill ute er helt klart best, men jeg vil så gjerne lære meg å lage dem gode i ovnen... :-)
*ale* Skrevet 13. april 2008 #7 Skrevet 13. april 2008 Ville prøvd 125 grader i en time eller to....Men gjetter litt nå
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 13. april 2008 #8 Skrevet 13. april 2008 ca 150 grader et par timer i stekepose med vann i.
dritgrei hei hei! Skrevet 13. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 13. april 2008 jeg ser nå at jeg er utålmodig, og at det er greie... i dag stekte jeg dem i 40 minutter på ca 180-200 grader
MiniMeAndMe+spire Skrevet 13. april 2008 #10 Skrevet 13. april 2008 ok... hvor mye vann og sånt da?? si til en middag for 2.. hvordan krydrer du de? liker de med bare salt og pepper egentlig.. og hvordan er det med sausen? hvordan lager du det? (jaaaaaaa, er ikke et FUNN når det gjelder matlaging.....) hehe...
*ale* Skrevet 13. april 2008 #11 Skrevet 13. april 2008 Bare å tenk lammesteik.. Beste steika er jo den som står på 75 grader i 7- 8 timer..... Så hiv i ovnen og gå en tur mens det steiker... Bruker å lage sånne laaaaaaaaaaaaaangsteikte på hytta (men går ikke fra da det er gassovn)....
MiniMeAndMe+spire Skrevet 13. april 2008 #12 Skrevet 13. april 2008 hehe.... du slår ikke meg: hadde HØRT noe om at de skulle stå lenge, men visste ikke på hvor mange grader....så de sto vel inne kanskje en time på samme temp.... herreguuuuud er det muuuulig!!??? man kunne liksågodt gått ut i hagen å funnet en grein av noe slag å ete på, smakte jo pjuk..... off...
dritgrei hei hei! Skrevet 13. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 13. april 2008 nettopp... så hvis jeg gjør det helt likt som lammesteika neste gang, så blir det bra altså..... må prøve det da, det krever litt guts kjenner jeg :-))))) for lammesteika får jeg alltid til :-)
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 13. april 2008 #14 Skrevet 13. april 2008 3-4 dl vann. Krydre med det du vil og liker. Vi bruker peppermix, paprikakrydder, hvitløkskrydder. Saus: som vanlig brunsaus:brun margarin og ha i hvetemel.spe med krafta fra kotelettene. La det koke til melsmaken er borte. Ha evt i sukkerkulør.
*ale* Skrevet 13. april 2008 #15 Skrevet 13. april 2008 Oioioi.. Sponplater..hehe.. *host* samme oppskrifta som på svigermors koteletter det der *hosthost*
MiniMeAndMe+spire Skrevet 13. april 2008 #16 Skrevet 13. april 2008 Hehe, har liksom satt min "standard-temp" på 225 grader uansett hva.... Er jo det grændisen skal steikes på....
*ale* Skrevet 13. april 2008 #17 Skrevet 13. april 2008 Hehe.. universaltemperatur... hehe... Jeg har det spennende sånn på hytta, med gassovn-.. Står MIN og MAX... thats it.. Så gjetter jeg resten:P
MiniMeAndMe+spire Skrevet 13. april 2008 #18 Skrevet 13. april 2008 åjaaa...er helt GRUSOMT!!! det kjennes som at maten bare formerer seg i munnen og man bøtter nedpå med lunkent vann liksom for å døyve det verste.... (er det rart det er gubben som står for maten her i huset??)
MiniMeAndMe+spire Skrevet 13. april 2008 #20 Skrevet 13. april 2008 jepp....min og max ja.... kunne liksågodt stått det på min og for aner jo ikke hvordan det fungerer i praksis uansett..... Beste hverdags-middags.tips da?? (har en drøm om å bli en sånn som har middag klar på bordet når gubben kommer hjem hver dag skjønner du...men jeg lager bare sånne "avanserte" greier, må alltid ha lasagne, taco, marinerte scampi etc.... hvis ikke synes jeg det er kjedelig å lage....) så DET får jeg til, men ikke sånn "vanlig" mat..... litt omvendt der kanskje?
*ale* Skrevet 13. april 2008 #21 Skrevet 13. april 2008 Fiskeboller i hvitsaus med poteter kjøttkaker med brunsaus og poteter og makaroni til.. Pølser med pasta ( 10 minuttersmiddag) Karbonader med ris kjøttpudding og potetmos Steketorsk ( sånn frossen i pakke, heter det) med potetmos Fiskegrateng (kjøpings) med potet og broccoli. Pasta og kjøttdeig Er sånne ting det går på her til hverdags.. Og jeg bruker mye posesauser og frossenmat ja:) Ikke så morsomt å lage men enkelt da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå