Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #1 Del Skrevet 13. april 2008 Hei Jeg var sykemeldt i 1 år, så gikk jeg over på rehab.penger, begynte å jobbe litt igjen, så visste det seg at jeg var gravid i 4 mnd uten at det syntes, og jeg merket det ikke, var verken noe kvalm eller noenting, men så tok jeg en test og den var positiv, begynte å jobbe fulltidsstilling, ville jo bygge opp inntekten de 6 siste mnd, men bang så ble jeg såååå dårlig i kropp og sjel, jeg ble kastet som en ball frem og tilbake, ingen skjønte hva det var, legene trodde at ungen lå for langt nede og presset!! Til slutt så klarte jeg nesten ikke å gå,stå sitte, gå på do, ligge alt var så forferdelig vondt, Jordmoren sendte med direkte på sykehuset, der beholdt dem meg, tok masse prøver, sendte urinen til dyrking for å se om det var svangerskaps-forgiftning, og mange andre prøver, meg og babyen var under observasjon hele tiden, overlegen kom dagen etter for gi meg svar på resultatene og hun fortalte meg at det var Bekkenløsning!! Trodde jeg skulle bli bedre etter fødslen, men har ikke blitt bedre, noe bedre ja, men langt i fra bra, jeg går til Fys.t 3 ganger i uken, skal begynne hos kiropraktor og ta mr bilder, for det har skjedd at jeg har falt 3 ganger, i det jeg har reiste meg og prøvd å ta første skritt så har kroppen sviktet meg, forstuet høyre ben 2 ganger, den ene gangen slo jeg hodet, etter at jeg slo meg i hodet så glemmer jeg så mye, skal ta bilder (TC) av hodet også, det er så forferdelig, det hele er ganske tragisk å trist, jentungen på 4 mnd er det eneste positive, den eneste gleden i mitt litt, går på rehabliteringspenger nå, men har tenk å søke på attførings penger ettervært og omskolere meg, vet ikke om jeg kommer til og få det, men jeg er ikke i stand til noe som helst arbeid i det hele tatt nå, så jeg vet ikke hva jeg skulle valgt engang, føler meg så håpløs! Noen som har noe forslag eller gode råd? Tusen takk for alle svar på forhånd. Frustrert alenemamma Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137447775-noen-som-er-erfaren-p%C3%A5-attf%C3%B8ring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tromsøstudent Skrevet 15. april 2008 #2 Del Skrevet 15. april 2008 Mitt aller beste råd er at du tar utdanning. Dersom du begynner på utdanning vil du få: attføring, noe overgangsstønad, studielån, barnetrygd, barnebidrag og muligens bostøtte også. I utdanningsperioden vil du da sitte igjen med mer enn om du forsøker yrkesrettede tiltak. Etter utdanningsperioden, så har du fått en utdannelse, som gir bedre jobbmuligheter og høyere lønn. Så ta utdanning, om det er mulig for deg da. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137447775-noen-som-er-erfaren-p%C3%A5-attf%C3%B8ring/#findComment-137469842 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #3 Del Skrevet 15. april 2008 Det var et veldig godt råd, hjertelig takk, det har jeg veldig lyst til, men jeg vet ikke helt hva som ville være aktuelt eller passe for meg i og med at jeg sliter enda med bekkenløsning, er jo under behandling, men vet ikke om jeg blir 100% bra igjen, jeg håper jo inderlig det, men strever så med det!! Er det noe du ville anbefalt, du som er student ? Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137447775-noen-som-er-erfaren-p%C3%A5-attf%C3%B8ring/#findComment-137475529 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tromsøstudent Skrevet 15. april 2008 #4 Del Skrevet 15. april 2008 Fordelen med å være student er at du kan ta ting i ditt tempo. Du kan lese på senga eller i lenestolen. Du kan ta med puter på forelesning. Du kan ta den tiden du trenger på morgenen, for å få kroppen til å funke. Dette avenger selvsagt hva du studerer. Mange høgskoleutdannelser stiller strenge krav til oppmøte. På mitt studie (juss) kreves det at en holder en 10 minutters muntlig presentasjon hvert år, og at en møter på eksamen. Så der er det fritt nok (men likevel hardt arbeid i ens eget tempo). Ikke minst så vil en forhåpentligvis tjene bedre, og ha en friere hverdag når en er ferdig å studere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137447775-noen-som-er-erfaren-p%C3%A5-attf%C3%B8ring/#findComment-137476489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå