Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje et litt dumt spørsmål, men jeg spørre heller dumt istedet for å gå rundt å lure :D

La oss si at jeg har jobbet nok i 10 mnd før jeg skal ut i permisjon, til at jeg får foreldrepenger.

Er det da slik at jeg ikke får engangsstønaden på 33.000,- (eller noe i den dur)?

På forhånd takk for svar :)

Fortsetter under...

hvor mye taper en på d å få engangstønad enn foreldrepenger????hvor mye får en hver mnd i foreldrepenger??? jeg går over i attføring og hørt jeg tapt noe sinnsykt på dette....NOEN SOM KAN HJELPE????

TAKK

Hvor mye du får i foreldrepenger kommer jo ann på hvor mye du har hatt i inntekt i jobben din. Om du jvelger 44 uker permisjon med 100% utbetaling får du det samme hver mnd som du gjorde da du jobbet.

Engangsstønaden er for de som ikke har jobbet og derfor ikke får foreldrepenger.

Man får ikke foreldrepenger ut fra attføringspenger.

Dersom foreldrepengene blir lavere enn engangsstønaden, så kan en kreve å få ut engangsstønaden istedet for foreldrepengene.

Dersom foreldrepengene blir veldig lave, så kan det anbefales at du melder deg opp som student, tar engangsstønaden, og lar far ta foreldrepengene. Se "smutthullet for gravide studenter" på siden gravid og student.

Når det gjelder attføringspenger, så legges det etter hva jeg kan se opp til en av to:

- Enten at en fortsetter på attføringen 6 uker etter fødselen.

- Eller at en går over på rehabiliteringspenger.

Jeg har ikke helt funnet ut av hvordan dette gjøres i praksis. Det ser ut for meg som om lovgiver ikke har tenkt på at folk på attføring kan få barn... Likevel litt usikke rpå hvordan dette løses i praksis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...