Gå til innhold

Oslo-gjengangere....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere tenker dere om - dypt og lenge - kunne Bygdøy vært et sted dere kunne tenkt dere å leve livet deres?

1. Bygdøy

2. Ulvøya

3. Vinderen

4. Frogner

5. St.Hanshaugen

Hva hadde du valgt? Og hvorfor?

Fortsetter under...

Skrevet

orker ikke å tenke hverken dypt eller lenge i dag

men jeg hadde kanskje valgt ulvøya fordi der er det nice om sommern

hvis jeg skulle valgt ett sted inne i byen hadde det blitt st.hanshaugen fordi det ligger lengst mot øst

Skrevet

Orker du noensinne det...?

Men takk for svar da, mannebein.

Skrevet

ingen grunn til å være spydig lille pike

jeg tenker faktisk alt for mye ganske ofte

Skrevet

Jeg liker å være spydig - og det er greit å bli kalt lille pike. Liker det.

Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*1pp*
Skrevet

Frogner.. ingen over, ingen ved siden.

Annonse

Skrevet

Jeg kunne ikke tenkt å leve resten av livet mitt i Oslo overhodet. Men bor (nesten) på st.hanshaugen nå, og trivs veldig godt da. Har ikke prøvd noen av de andre.

Skrevet

jeg skjønner deg, liker det sjøl

mye å ta av her inne også

Skrevet

Ja, det er ganske koselig å være spydig. Får dessuten øvelse i å være proffesjonelt spydig mot andre i livet mitt:)

Skrevet

Nei.

St.Hanshaugen. Der er det hyggelig, kan godt flytte dit. Frogner kunne funka.

Vinderen og Bygdøy er på landet og nesten alle jeg kjenner derfra er überpretensiøse. Ulvøya er jeg ikke særlig kjent med, men det er jo også på landet.

Skrevet

Ja, det er på landet - men jeg kjenner ingen überpretensiøse som er derifra (okay - noen få unntak) - men kommer helt klart an på øyet som ser. Jeg kan jo godt være überpretensiøs i dine øyne. Men landet er litt kjipt.

Annonse

Skrevet

Vinderen ! Fordi det er landsbygda midt i byen .

Skrevet

St.Hanshaugen er jo veldig fint da (mmmm kaffe fra Java og mørk sjokolade fra Pascal) (selv om Gamle Oslo selvsagt er best), ellers hadde jeg aldri verden takket nei til å bo på Ulvøya. Er der mesteparten av sommeren og er vokst opp på en halvøy så det å være omgitt av sjøen gjør ikke noe akkurat.

Skrevet

Når ble ulvøya på bygda????

Faen,fritt valg er lett : Bygdøy! Men på rette sida av Bygdøy da,selvsagt. Er bare pes å bo inne i byen,det har man prøvd. Pretensiøse eller ei,man trenger ikke omgåes med naboene bare fordi man bor ved siden av hverandre. Dessuten,har man stor nok tomt,så slipper man se utysket uansett,se!

Egen privat øy hadde dog vært å foretrekke...

Gjest gründerjente
Skrevet

1. Bygdøy er helt fantastisk. Du er så og si midt i byen men langt utpå bondelandet. Fantastiske nydelige gamle digre hus. Flotte strandtomter. Drømmer helt klart om en strandtomt her.

2. Ulvøya ligger litt på feil side føler jeg... og er litt langt ut, også håpløs vei trafikkmessig.

3. Fint på Vindern. Fine gamle hvite trehus. Kort vei til marka. Men langt i fra sjøen da.

4. Frogner. Det blir liksom midt i byen det da. Kjempe trendy selvsagt. Kan shoppe hele dagen, men jeg ville vel strengt tatt heller hatt nærhet til sjøen eller marka om jeg skulle ha valgt. Greit å bo på Frogner for en periode, men med familie og barn ville jeg valgt noe annet.

5. St.Hanshaugen - sies å være det nye Frogner. Raskt oppadgående i status. Kjempekoselig der altså. Fin park og greier. Rimeligere investering enn Frogner.

Jeg har alltid drømt om strandtomt. Å stå tidlig opp om morgenen, ta et morgen bad, spise frokost på brygga. Begynne sent på jobben, eller ha hjemmekontor. Riktig leve livet. Og marka er ikke langt unna. Jeg elsker å gå på ski. Mitt valg hadde utvilsomt vært BYGDØY!!!!

P.S. Har du vunnet i LOTTO eller?

Gjest sug lut satan i toern
Skrevet

Bygdøy, Vindern og Frogner utgår, jeg kan ikke noe med vestkantsnobberiet og mangelen på realkontakt med virkeligheten. Ulvøya kjenner jeg ikke. StH er greit nok men langt fra marka.

Skrevet

For dårlige alternativer. Velger ingen.

- Bygdøy, Vidern og Frogner fordi det er på vestkanten.

- Ulvøya ligger for nærme den omstridte slamdumpingsplassen Malmøykalven til at bading frister... rushtrafikken gjør det ikke mer attraktivt.

- St.Hanshaugen er bare en stor haug med masse trafikk. Har aldri likt meg der, finner det av en eller annen grunn utrivelig og kanskje litt for trangt...

Gamlebyen - Enga området derimot blir noe helt annet!

Skrevet

Oppfatter ingen der som pretensiøse - og i andres øyne kan jo jeg være pretensiøs for den del. Så det ser jeg ikke på som noen problemstilling;-D

Skrevet

Realkontakt med virkeligheten? Jaja, du må gjerne mene det - kjenner meg ikke igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...