Gå til innhold

Om brystpumper...

* vannmamma *

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg brukte en manuell Avent-pumpe forrige gang, om enn ikke så ofte. Nå har jeg tenkt på om en elektrisk vil være enklere å bruke, i tilfelle det blir snakk om mye pumping. Så kom jeg over følgende på en side som har testet pumper:

"Manuelle pumper kan faktisk være langt mer effektive enn elektriske. Når man bruker en manuell pumpe kan man holde vakumet slik at man slipper å kontinuerlig pumpe, mens den elektriske slipper opp vakumet og dermed bruker lenger tid."

Noen med erfaring?

Hele testen: http://kvinneverden.no/barn/vis/artikkel/8/test-av-brys.html

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg brukte Avent sin elektriske pumpe forrige gang, og var igrunnen fornøyd med den... Men denne gangen har jeg tenkt å ta min svigerinnes råd til følge, og leie en ordentlig stor pumpe på hjelpemiddelsentralen, dersom det blir så mye pumping som jeg antar. Hun gjorde det med sine to siste, og kunne ikke skryte nok av hvor effektive og mye bedre disse "proffe" pumpene var.

Skrevet

Hei Vannmamma,

Jeg lånte en elektrisk pumpe på helsestasjonen, og denne hadde to utganger slik at man kunne pumpe fra begge brystene samtidig.

Min erfaring stemmer veldig godt med det som testen sier: den manuelle pumpen fungerte mye bedre.

Det var rett og slett pga dette med vakumet. Når melken gir ned og strømmer, så får du ganske mye melk på et "pump", hvis du skjønner...

Den elektriske slapp liksom vakumet når melkestrømmen var på det sterkeste, og det ble egentlig aldri skikkelig effektivt. Dette til tross for at jeg hadde den innstillt på max vakum og pumpeintervall. Etterhvert leverte jeg tilbake den elektriske pumpen, og brukte kun min egen manuelle fra Avent. Det gikk både raskere, og var mindre styr. (Den elektriske var mye organisering før den var klar, pluss at den laget mye lyd).

Lykke til med pumpingen, uansett valg:o)

Skrevet

...forresten Vannmamma,

Ser av tidligere innlegg at du har kjøpt EasyDuoWalker....

Har du fått den i hus?

Vet du om den er mulig å legge ryggen helt bak på, eller blir den bare sånn trekvart...?

Er den enkel å manøvrere i forhold til svingbare hjul?

Vurderer nemlig å kjøpe en sånn...

Skrevet

Takk for godt svar. Vi får se hva jeg ender opp med. Er enda en stund igjen med mine 20+4. :-)

Angående vogn. Vi har ikke kjøpt vogn enda, kun bestemt oss. Vi kikket i butikken og ryggen kan legges så godt som helt flatt. 100%vannrett er det ikke, men så godt som. Det er iallfall like flatt som den vognen vi har til storesøster, og der har jeg aldri savnet noe. Hjulene er både svingbare og mulig å låse fast etter egen smak. Syntes den var lett å trille i butikken iallfall... :-)

Vognen blir bestilt på babyjungle.nl når den tid kommer. En god del å spare... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...