snusken Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Hei! Vil gjerne ha innspill på dette. Vi har et dobbeltvindu i stua med mye innsyn og jeg kunne tenke meg persienner her for å slippe dette. Problemet er at vinduet ikke er standard mål. TIlsammen 270 cm. eller 2 x 135. Så persienner med bredde 120 cm blir for små og persienner med bredde 140 cm blir for store. Jeg ønsker helst trepersienner enten i kirsebær eller helt hvite. Er det mulig kappe persienner som er for store eller kan man risikere at resultatet blir ubrukelig? Noen som vet? Takk
Gjest Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Det går helt strålende. Har gjort det på alle vinduene i stuen ;-) IKEA har en sånn klippe-dings, og det tykke metallet oppe tar du med en baufil/ sag.
☆Monkey Business☆ Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 TREpersienner var det vel? hehe.....vet om noen som har gjort det, men har ikke sett resultatet. Men tror det ble ganske bra. Mange som spør meg om dette (jobber på kid, så jeg burde vel egentlig ha et ekspertsvar:-p)
Gjest Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 Okei, våre er i metall. Her er dingsen ;-) http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/93647380
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 13. april 2008 #5 Skrevet 13. april 2008 Har jobbet som butikksjef i kid:) Ja, du kan fint kappe trepersienner, men sørg for å ha riktig verktøy!! Og bruke tape til å tape persiennene hardt sammen slik at de ikke glir fra hverandre under skjæring. Og bruk forskjellig verktøy til selve persiennen og "rammen" øverst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå