Gå til innhold

BF med på fødselen?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg venter snart mitt tredje barn, men faren til alle mine snart tre barn flyttet fra meg i 6. sv. skapsmåned og har allerede kjøpå seg nytt hus og etablert seg med sin elskerinne og kollega fra jobben. Dette har vært grusomt tungt for meg og jeg har vært nedstemt og fryktelig lei meg i siste trimester. Jeg er nemlig glad i ham enda og håper inderst inne at han kommer tilbake til meg når han finner ut at gresset ikke er grønnere.....

Han ønsker å være med på fødselen. Jeg kjenner at jeg er veldig i tvil om det lurt. Det er jo fint å ha støtte gjennom en fødsel men hva med de emosjonelle påkjenningene etterpå? Hva om jeg får en følelsesmessig reaksjon når han ettrpå drar tilbake til sin nye kjæreste og hennes barn i deres nye hus. Hvor viktig er det egnetlig med farens tilknytning til barnet at han er med på fødselen og er det lurt i forhold til mitt håp om å få ham tilbake?

Har noen noen råd eller erfaringer å dele?

Fortsetter under...

Aldri i verden om jeg hadde latt ham være med på fødselen. Har han overhodet ingen respekt for deg og dine følelser? Skal han ha med sin nye samboer på sykehuset også kanskje? Nei ærlig talt, be ham om å dra til pepperen gror! Ta heller med din mor eller en god venninne som kan være en god støtte både under og etter fødselen.

I forhold til det å få ham tilbake, hvorfor i all verden vil du ha en mann som har sviktet deg på denne forferdelige måten? Du fortjener bedre.

Jeg ble forlatt av samboeren da jeg var 15 uker på vei med vårt planlagte barn, til fordel for en kollega av ham.... De ble samboere 1 uke etter at jeg hadde flyttet ut...

Vi hadde veldig lite/ingen kontakt gjennom svangerskapet, men han var med på fødselen. Der og da, og i ettertid har jeg tenkt;

Positivt:

- han ønsket å være med på fødselen

- han kunne ikke bære nag til meg for å ha tatt fra ham opplevelsen av å se til barn komme til verden

- jeg visste ikke hvem jeg ville ha der hvis BF ikke hadde vært der

Negativt:

- mange negative, triste, sinte følelser som la en demper på gleden ved å være nybakt mamma

- veldig trist at han dro hjem til hun andre etterpå

- følte det ekkelt at han så meg så sårbar og naken, når han da og nå ligger med en annen dame

- kranglet om signering av papirer mhht foreldreansvar o.l.

Konklusjon:

Hadde jeg visst det på forhånd, at jeg følte det så ubekvemt... Så hadde ikke BF vært med på fødselen...

Håper du finner ut av det og lykke til!!! :-)

Mannen min var ikke med på forrige fødsel, men kom rett etterpå. Nå har jeg gått fra han pga han har vært utro, han vil ha meg tilbake og har kuttet med denne andre jenta.

Tenker mye på om jeg vil ha han der første tida etterpå, regner ikke med han vil være der når jeg føder uansett.

Jeg har jo ganske lang tid igjen å bestemme meg på, er i uke 18 nå.

Jeg er redd han skal tro det skal bli oss to hvis jeg lar han være for mye med oss etterpå.

Men alikevel så vil jeg ikke nekte han å se sitt nyfødte barn om han ønsker det.. Vanskelig situasjon.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...