Gå til innhold

Jeg klør så fryktelig i hodebunnen:( Hva kan det komme av???

Anbefalte innlegg

Tror nå ikke det er lus, men hvem vet?? Hvordan merker man det??

Ellers har dere noen tips?? Har prøvd å skifte shampoo uten resultat. Kjenner i hodebunne at enkelte plasser er det små kviser. Disse er blitt bedre etter skifte av shampo, men kan det være de som klør?? Hvorfor er det sånn??

Kan jo legge til at jeg vasker håret regelmessig og bruker ikke lue:)

Fortsetter under...

Kan tilstå at jeg har farget håret, etter at kløen begynte... Skulle nok ikke ha gjort det, men jeg så ikke ut altså:)

Har ikke flass av typen som drysser hvertfall:) men klør jeg meg litt for hardt i hodebunnen får jeg noe under neglene som må vaskes bort....

det høres ut som meg det der... og jeg har tørr hodebunn.... jeg fant til slutt en shampo uten lukt og uten noe som helst bare mildheten selv. da sluttet det å klø, men det er jo drepen for håret... for håret blir veldig tørt av det... men men. Hvis jeg vil være fin en dag så behandler jeg håret ordentlig med kur og sånn, men da er det så tørt i hodebunnen dagen etterpå at det ikke frister så ofte....

flass er noe annet... det heter vel at man flasser når man har tørr hodebunn også, men flass er en kronisk hodebunnsgreie.. tørr hodebunn kan man gjøre noe med. flass er sånne store flak som kan rives opp fra hodebunnen, og det høres ikke ut som om det er det du beskriver.

Annonse

hey eg og sliter og med kløe i hodebunnen. er så innmari plagsomt.. og nå har eg begynt å klø rundt øynene. rød og opphovna! eg ser heilt for jævlig ut. men eg farga håret for ca 14 dager siden... men noen sa til meg at det kan vere negynnelse på eksem eller allergi, men eg vet ikke sikkert.

Det kan høres ut som om du har eksem i hodebunnen.

Du kan høre hos frisøren om de har en shampoo for dette. Dessverre er nok sjansen for at du bare må prøve deg frem ganske så stor.

Har sikkert prøvd bortimot alt som finnes selv.

Jeg lir mye verre i odebunnen når jeg er gravid hvilket jeg er nå, og når jeg ammer... så ja... ammingen kan ha noe å si... :-)

Min erfaring er at de sjampoene som er laget for tørr hodebunn også er fr sterke, så jeg må bruke allergisjampo, når det er på det verste.

Tenkte å prøve minstemann sin shampoo:) Den nye fra neutral tror jeg det er. Vertfall før jeg går til frisøren med det. Stoler ikke på at de gir meg en shampoo som virker, og den koster nok 1000 kr for en desiliter:)))

Har en shampo på helsekost(life ihvertfall) som heter zona shampo. er for flass og sensitiv hodebunn/irritert hodebunn ol. kan jo være værdt å prøve. Den koster 249,-

den jeg fant som er best for meg, fant jeg hos en frisør, men den kostet merkelig nok bare 100 og noe... jeg tror jeg betalte 260 for sjampo og balsam..

prøv neutral sin først du, den virket ikke på meg, men det er sikkert ikke så dumt :-)

Lykke til. Jeg er nok også redd fro at du bare må prøve deg frem...

Annonse

Høres ut som mamma, hun utviklet allergi for to år siden. Det eneste hun kan bruke nå er den shampoen som het Babyline før (nytt navn nå, husker ikke hva) som de selger på helsekost. Er jo barneprodukter uten noe skummelt i. De fra frisør er stappfull av alkohol og parfyme og er en allergikers verste mareritt. Ja også er de jo dyre da. :-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...