Gå til innhold

Gutten min endrer adferd paa skolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt fortvilet over utviklingen til soennen min; han er 4 aar og gaar i foerste klasse. Siden han startet i foerste klasse i September har jeg sett en gradvis uoensket adferd vokse frem i gutten min.; han driver bare med tull i friminuttene sammen med to andre gutter, (toemmer soeppel paa gresset, leker roefft med sparking osv.). Han er lett aa paavirke, og en av de andre guttene faar han med paa tull og toev som setter han i knipe - han ber gutten min om aa gjoere ting som ikke er lov, og gutten min gjoer alt for den andre gutten.

Jeg vil ha en stopp i denne utviklingen og har tatt kontakt med laereren hans og hun sier de skal splitte dem opp for aa faa en slutt paa dette, og koble gutten min sammen med de mer positive guttene i klassen. Saken er bare at dette har paagaatt over saa lang tid at jeg tror gutten min allerede har opparbeidet seg et daarlig rykte i klassen og de andre barna vil ikke leke med han fordi han alltid er saa toevete?

Her hjemme har han alltid vaert veldig flink, er positiv og blid, og skolemessig er han blant de beste i klassen.

Hvordan kan jeg endre denne uheldige utviklingen hjemmefra? Jeg foeler meg saa maktesloes.

• 10 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har litt av samme problemet... Bare jeg vet ikke hvem som spiller opp hvem, det skal jeg ikke gå noe nærmere inn på. Men jeg gutten vår går også i 1.klasse. Han er en ENGEL hjemme, og det er ikke tull engang. På skolen er han "bråkeungen" som ikke kan sitte stille, er frekk i munnen til lærerne, hører ikke osv. Tror ikke han gjør så mye sånn skikkelig pøbelstreker, er vel mest det at han gjør ting han ikke har lov til. Vi syntes det er vanselig å ta tak i det, siden han er så snill hjemme. Vi har fått dagbok mellom skole og hjem. Han får premie hver dag (i form av yohurt på skolen osv) og en hovedpreme på fredag, eks ha med noen hjem, noe nytt, et blad, spill osv. Dette har fungert superbra for oss. Vi belønner god atferd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...