Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan bestilte dere time, dere som gjorde det hos priv gynekolog? Måtte dere ha time hos gynekolog først? Litt tidsnød her og vil helst ikke hoppe over noen "prøvesykluser"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvi du mener rtg av egglederne?

Jeg fikk henvisning hos egen lege og ringte selv til Rikshospitalet for time. De har begrenset med plasser og det må gjøres på bestemte dager i syklusen din. Men det får du beskjed om når du ringer.

Lykke til!

Skrevet

Hei,

jeg bare lurte litt på dette med "bestemte dager i syklusen". Gjelder ikke dette kun når det er sjanse for at man kan ha blitt gravid i den syklusen? For oss som ikke har noen (mannlig) partner finnes det jo ingen slik sjanse? Eller er det andre grunner til at røntgen av egglederne skal gjøres på bestemte dager i syklusen?

Skrevet

Hei, Du kan bestille time direkte uten henvisning hos Smestadgynekolog. De tar ultralyd mens de setter saltvann(tror jeg..) for å se om egglederne er åpne. Gynekologen som gjør dette jobber på tirsdag kveld, og det virket som om det var lett å få time. Så om du ringer på mandag så kanskje du allerede får time på tirsdag. :-)

Jeg fikk beskjed om at det kostet 900,- og det tar 10 minutter. Ellers er det også andre som tar denne undersøkelsen der, men da må du ha henvisning (da betaler du bare vanlig egenandel), men da kan det være det er vanskeligere å få time.

Undersøkelsen skal tas etter mens, men før eggløsning.

Selv skal jeg dit til tirsdag og er veldig spent på resultatet. Prøver å forberede meg psykisk.. :0)

Lykke til!

Skrevet

Hei, jheg gjorde det i Danmark, på Nordica dag 10, kostet 2400, fikk time kjapt, og uten henvisning....glad jeg gjorde det , for fikk påvist tette eggledere... Jeg bor i Bergen, og her er det lang ventetid på slikt, spes om du er singel... uansett lykke til:-)

Skrevet

Jeg tok vannskylling ja, glemte skrive det:-)

Skrevet

Takk for svar. Slik jeg forstår det kan man bare ringe og bestille time hvis det hos privat gynekolog. Tenkte å gjøre det etter 2 eller 3 insem hvis jeg ikke blir gravid(skal forhåpentligvis ha nr 2 på Storken denne uka). Men vil ikke sløse bort noen sykluser, så tror jeg bestiller time god tid i forveien og evt avbestiller. Ingen tid å miste her!

Skrevet

Ja, det er dumt å måtte hoppe over en gang når man først er i gang! Hvis du har litt tid på deg før du eventuelt skal ha undersøkelse kan du kanskje rekke å skaffe henvisning, og da blir det billigere. Uansett kan du altså også få time uten henvisning hos en av gynekologene. (Smedstadgynekologene)

Lykke til med ditt 2.forsøk!

Skrevet

Kontrastundersøkelse eller HSG skal gjøres mellom dag 7 og 11 i syklusen din. Grunnen er at det skal gjøres etter du har sluttet å blø men før eggløsning. Vanligvis kan du ikke ringe før dag 1 i syklus å bestille tid.

Skrevet

Er ikke så mange som utfører det heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...