Gå til innhold

hva hadde du svart på slike spørsmål??(jobb intervju)

Anbefalte innlegg

hvordan du ser på grensesetting

hva du forventer i forhold til samarbeid med kollegaer, foreldre og barn

om du har hobbyer og elller interesser som du kan bruke med barna

fortelle om deg selv og familien

fortelle om arbeidserfaring

fortelle om hvorfor du vil jobbe med barn og i barnehage

skal på intervju,aldri vært på det i hele mitt liv så er skrekkslagen her heheh

fått tips om hva jeg kn bli spurt om,men jeg hadde helt sikkert fått helt blak out om jeg hadde fått sånne spørsmål,selv om de er helt "åpne"og enkle....

Så hva hadde dere svart?

Er i en barnehage da som dere sikket skjønte ut fra spørsmålene

Fortsetter under...

- Livsnødvendig, men med sine begrensninger. Frihet under ansvar.

- At man fungerer som et godt team, med grodt arbeidsmiljø, god kontakt med foreldrene og med barna.

- Jeg har ikke det, man svarer ut fra utgangspunkt.

- Kort og greit, antall barn, gift, hvem jeg bor med. (siden det er litt spes i mitt tilfelle)

- Lang historie, men trekke frem det mest essensielle for stillingen.

- Jeg vil jo ikke det så det kan jeg ikke fortelle deg;) Hehe...

hei.

skal du på intervju alene eller på gruppeintervju?

det viktigste er å svare det DU mener,ikke det du tror de vil høre. Jeg jobber selv i barnehage og var veldig nervøs før intervjuet...jeg var på gruppeintervju da...lykke til:)

Grensesetting: Positiv til voksnes bruk av grensesetting, fordi barn blir trygge dersom det blir satt regler/grenser. Viktig at dette er allmenn oppfatning, slik at det ikke forvirrer barnet. Må også være tilpasset barnets alder.

Samarbeid: Åpen dialog med rom for positive og negative tilbakemeldinger, åpent for diskuasjoner i forhold til hvordan man skal løse problemer og utfordringer.

Hobby/interesser: Liker å være kreativ, nytenkende, nysgjerrig og oppfinnsom.

Deg selv/familie: Antall barn, hva som er viktig for meg - familie, venner, trening osv.

Arbeidserfaring: Det som er relevant for jobben man søker, og hva man har gjort og utdannet seg som

Jobbe med barn: Givende, spennende, artig, glad i barn osv

Senk skuldrene, og pust dypt. Intervju er ikke farlig, det er jo ikke en utspørring, det er jo mer en samtale. Går sikkert helt fint :)

Jeg har noen til du kanskje kommer til å få :P *nettopp vært på intervju på skole/SFO*

*Positive og negative ting om deg selv

* hvordaordan er fraværet ditt? (ikke bare sykdom)

* Hvordan takler du stress?

* Hva tror du dine kollegaer eller andre synes om deg og slik du er

* Hva er service for deg?

Lykke til på intervju :)

Annonse

har jobba i flere barnehager og mitt råd er ikke tenk for mye på disse tingene på forhånd du blir bare stressa og nervøs, bare vær deg selv og svar ærlig.

Ikke fremhev dine negative sider, men ikke overdriv dine posetive for mye heller det blir oppdaget etter at du får jobben. :-)

Min mann var på intervju her som 5 andre var på , han var sist. et av spørsmålene var om hva han kunne om deres måte å behandle kunder, hvilket intrykk han hadde av dem også videre.(jada ikke barnehage det er snakk om der selvfølgelig.)

Mannen min var ærlig å sa at han ikke kjente til deres måte å jobbe på, så han hadde ingen formeninger der og da om dette. Men regnet med at han fort ville lære og få forståelse for det.

Ho som intervjua han sa at det var det beste svaret ho hadde fått på det spørsmålet av alle. De andre hadde nemmelig pratet ivei og det var tydelig at de ikke visste hva de snakket om.

Og det var mannen min som ble ansatt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...