Gå til innhold

JA ikveld koser sossen seg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dritt lei det oprahuset de hele veien skal babble om...

• 5 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig!

Anonymous poster hash: 98f11...b2c
Skrevet

Det heter opera. Du burde ta deg en tur, oppleve klassisk musikk. Høres ut som om du trenger det.

Anonymous poster hash: 71bbb...2b7

Skrevet

Problemet er jo at det kun er Oslo som får nyte godt av dette tilbudet. Hadde vært storveis om vi kunne fått litt opera og kultur i andre deler av landet også. Kunne laget til for mange turneer, og tilbud for resten av landet for de pengene som blir brukt i Oslo.

Det er faktisk sånn at flesteparten av oss nordmenn ikke bor i det sentrale østlandsområdet. Flesteparten av oss bor faktisk i resten av landet. Det er påfallende hvor skeiv fordelingen er, og det gjelder ikke bare kulturtilbud.

Jeg må bare få legge til at jeg elsker opera! Reiser heller til utlandet både for kultur, shopping etc. enn til Oslo.

Anonymous poster hash: f6057...6fa

Skrevet

Enig, burde absolutt vært flere operahus. Men å si at det ikke finnes opera og kultur i andre deler av landet er vel ikke helt riktig? Mange byer, Bergen, Trondhjem, Stavanger og flere etterhvert har jo mange fine kulturtilbud. Når du nevner de pengene som blir brukt i Oslo; i stor Oslo bor det over 1,5 millioner mennesker. Det er mange skattebetalende mennesker, er det ikke da ok at det satses på feks Opera, i det som faktisk er hovedstaden? Det er en sånn mentalitet her inne at Oslo får mye, og bygda får lite. Hallo, Oslofolk betaler betydelige summer i skatt,bompenger etc etc, og mye av pengene går faktisk til å bygge broer til utkantøyer der det bor 57 fastboende. Get the grip.

Anonymous poster hash: 71bbb...2b7

Skrevet

Er man soss hvis man går i operaen? Nytt for meg. Jeg er helt alminnelig og er sikkert i operaen minst en gang i året (av eget ønske).

Skrevet

Man er ikke nødvendigvis soss selv om man liker å kose seg med andre ting enn svenske danseband, hjemmebrent og Grandiosa en lørdagskveld.

Anonymous poster hash: cbe72...f8b
Skrevet

Problemet er jo at det kun er Oslo som får nyte godt av dette tilbudet. Hadde vært storveis om vi kunne fått litt opera og kultur i andre deler av landet også. Kunne laget til for mange turneer, og tilbud for resten av landet for de pengene som blir brukt i Oslo.

Det er faktisk sånn at flesteparten av oss nordmenn ikke bor i det sentrale østlandsområdet. Flesteparten av oss bor faktisk i resten av landet. Det er påfallende hvor skeiv fordelingen er, og det gjelder ikke bare kulturtilbud.

Jeg må bare få legge til at jeg elsker opera! Reiser heller til utlandet både for kultur, shopping etc. enn til Oslo.

Nei, det er faktisk ikke riktig. Sist gang jeg så en oversikt over det, bodde mer enn 50% av befolkningen i Oslo, Akershus, Buskerud, Telemark, Østfold, Vestfold, Oppland og Hedmark. Altså en veldig liten del av landet geografisk sett. 

Anonymous poster hash: 58330...4e5

Skrevet

Nei, det er faktisk ikke riktig. Sist gang jeg så en oversikt over det, bodde mer enn 50% av befolkningen i Oslo, Akershus, Buskerud, Telemark, Østfold, Vestfold, Oppland og Hedmark. Altså en veldig liten del av landet geografisk sett.

Anonymous poster hash: 58330...4e5

Skule til å kommentere det der jeg også. Skremmende hvor lite kunnskap enkelte har...

Anonymous poster hash: 1a141...5f5

Skrevet

Synes det er småleg å furte over operahuset. Det er eit flott bygg landet kan vere stolt av. Når eg tek turen til Oslo (har faktisk ikkje vore der anna enn ved gjennomreise sida ein konfirmasjon i 1990) skal eg absolutt gå i operaen, sjølv om det ikkje finst opera i musikkhylla heime. Er nok ei fin oppleving.

Skrevet

Innlegget er skrevet.... 12 april 2008 - 19:59.....

Skrevet

Innlegget er skrevet.... 12 april 2008 - 19:59.....

Sjå der, ja. Nokon som hadde fritidsproblemer i går tydeligvis ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...