bratt Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Nå skal vi ut å kjøpe vogn, og jeg har lest og lest og tenkt og tenkt, og det er ikke lett å vite hva vogn som er best:) ser det er en del merker som går igjen her, og bare tenkte om noen som har kjøpt eller nå vet hva de skal kjøpe, evt vil si noen ord om valget? Noen har små biler, andre store, men jeg tror kanskje fellestrekket for oss alle er at vi ønsker en vogn som er lett, (siden det fort blir tungt) en som kommer inn i alle butikker, og som kan brukes på vinter sommer, og asfalt og grus vei og som ikke er for tung å sette sammen og ta ut og inn av bil, hus. Hva anbefaler dere?
* vannmamma * Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 Vi har bestemt oss for Easywalker. Vekt og regulerbart håndtak var det avgjørende. Det stod til slutt mellom TFK og EW. EW vant fordi den var så mye enklere å legge sammen. TFK blir visstnok mindre når den er sammenlagt, men vi har stor bil, og for oss er det viktigst å gjøre det enklest mulig. Det er andre ting som jeg synes er bedre på andre vogner, men vekten og håndtaket var som sagt det avgjørende. :-)
Thea-81 Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Hos oss vant OTH Urban Jungle: Veldig lett i vekt,den er smal, lett å legge sammen, liten i størrelse sammenlagt - og fin å se på
turbogutt Skrevet 13. april 2008 #5 Skrevet 13. april 2008 Vi har kjøpt Teutonia team s4. Det er en stor og tung vogn. Jeg skal nok slite litt med å få den inn i bilen. Men grunnen til at jeg valgte denne vognen framfor en av de nette og lette vognene(som f.eks tfk, UJ, EW) er at jeg ville ha en vogn hvor jeg kunne ha barna mot meg så lenge jeg selv ønsker. Denne vognen har svingbare hjul og man kan velg hvem vei man vil klikke på sittedelen. Vi har kjøpt softbagger til å ha nedi, noe som også gjør det veldig enkelt å ta med seg begge barna om man skal inn på besøk et sted. Jeg vurderte lenge og hadde egentlig bestemt meg for tfk sin vogn, men pga at baggene er knøttsmå så babyene kommer til å vokse fort ut av de, og at jeg ikke kan ha de mot meg i sprotsdelen, valgte jeg Teutonia. Det er ikke lett å velge vogn, man må nesten bare tenke seg veldig om å finne ut hva som betyr mest for deg. Det er desverre ingen vogn som har "alt"
Vinner av 4xlotto Skrevet 13. april 2008 #6 Skrevet 13. april 2008 Jeg er veldig usikker... Har fra før av Emmaljunga City Cross, men jeg vil gjerne kjøpe en ny vogn. Vil ha en som er enklere å manøvrere, for City Cross har ikke svingbare hjul, og jeg syns de ligger trangt i den nå som de er 15 mnd. Har tenkt litt på TFK sin, den har bl.a handbrems på handtaket, og det syns jeg høres praktisk ut. Ellers syns jeg generelt at vognene er litt trange... Ihvertfall hvis du skal ha 2 voksiposer i.. Men nå går det mot vår - heldigvis:o)
moden mamma Skrevet 13. april 2008 #7 Skrevet 13. april 2008 Hei! Vi har kjøpt TFK. Årsak var størrelse, lett å legge sammen synest jeg, største/lengste bager (av OTH og TFK), håndbrems og vekt. Kjøpte den frst på babyjungle.nl Minuset med vogna er at jeg tidlig må snu barna... Men med 2 andre barn og et ønske om å ikke kjøre kjempestor bil så måtte vi velge en vogn som det er plass til i bilen. Har i tillegg kjøpt en gammel/rimelig tvilling-bagvogn for de å sove i på terrassen vår (vi bor i andre etg) som jeg evnt kommer til å bruke om det blir for trist for meg å snu de fra meg ved juletider... Lykke til i vognjungelen! (er egentlig vanskeligere når man bare har ett barn... vi har jo egentlig ikke så mange å velge mellom!)
ceso Skrevet 13. april 2008 #8 Skrevet 13. april 2008 vi har valgt oss en emmaljunga cangaroo (eller åssen det skrives). Den har kommet godt ut med i de kriterier vi har, da vi oxo hadde litt problemer med plass osv. Vi ville da ikke ha softbag da, så derfor ble dette den minste og mest praktiske vognen vi fant... som oxo var innenfir rimelighetens pris vel og merke
sarp m/ Niklas og Marius. Skrevet 13. april 2008 #9 Skrevet 13. april 2008 Vi har Teutonia og er kjempe fornøyd med den. Denne hadde stort sett alle våre kriterier. God og lett å trille Svingbare hjul som kan låses Mulighet til å ha ungene mot oss i sportsdelen Reguler bart håndtak En solid og lun vogn da guttene er født i des. Størst mulig plass i baggene Det eneste minuset er at den er litt stor og tung men, for oss var det andre viktigere. Kjøpte heller en liten paraply trille når gutta ble større. Blir kjempe liten sammenlagt, helt genial til handleturer og reiser. Lykke til med vogn valget.
tvillinger i november Skrevet 17. april 2008 #10 Skrevet 17. april 2008 Vi har også Teutonia team s4, og signerer det dere andre har skrevet om denne. Det viktigste i forhold til valget for oss var at barna kunne sitte vendt mot den som triller så lenge vi ønsker dette. Men den er tung, og er ganske stor sammenlagt. Og så synes jeg den ser litt stor og klumpete ut i forhold til OTH/TFK/EW. Kan jeg spørre om hvilken trille dere har kjøpt sarp m/ Niklas og Marius? Vi er på trillejakt, men er usikre på hva vi skal kjøpe.
sarp m/ Niklas og Marius. Skrevet 17. april 2008 #11 Skrevet 17. april 2008 Vi har en fra Baby Dan som er kjøpt på babyshop. Har også en fra Babytravel på babyshop som er nesten lik.
bratt Skrevet 17. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 17. april 2008 Hei og takk for alle tilbakemeldinger:) satte pris på de. Vi har i dag vært og kjøpt vogn, og det ble en Easywalker:) Vi såg på alle sammen, men denne var den beste til å trille, den hadde ikke brems, men er lett i utgangspunktet, og kommer inn over alt. Hardbeggene er litt små, men de ligger ikke for lenge i de, og sportsdelen og seperat solskjer/regnskjerm er bra, om den ene vil sove mens den andre vil sitte. nett vogn på 13 kg, og tfk var ikke god å trille synest vi, fordi om den hadde sving bare hjul som EW, men det var bra og få sett vognene, så var det enklere å se hva som passet. Både jeg om min mann er høye, så regulerbart styre var veldig bra at det var på EW. Lykke til dere andre som enda ikke har bestemt dere. Ha en flott dag:)I
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå