Gå til innhold

32 uker, kort cervix og masse kynnere

Anbefalte innlegg

Hei. Nå trenger jeg litt info. Kanskje noen her kan hjelpe meg. Jeg er gravid med tvillinger. 32 uker på vei i dag-lørdag. Var på cervix-måling på torsdag, den hadde krympet fort, og var nå kun 19mm. Fikk beskjed om å dra hjem, men ta det litt med ro. Fikk masse sterke kynnere/sammentrekninger i går kveld, dro på st. olavs for en kontroll, men ble sendt hjem igjen- ingen forandring i cervix. Hva kan jeg forvente meg? Føler jeg mangler masse info. Er invitert til tvilling-kveld på tirsdag, men er redd for at det plutselig er for seint. Kanskje jeg ikke en gang bør gå dit pga av at det kan være anstrengende? Legen sier at det er svært stor mulighet for at vi får to premature barn. Kuvøse? Mulighet for foreldre til å være sammen med barna da? Hva med storebror, får han komme inn? Bør jeg ligge flat, kan jeg sitte, gå tur, lage middag....? Hvordan holder jeg disse barna inne så lenge som mulig? Lungemodning? Kynnere/rier- når bør alarmen gå? Stopper de evt fødsel?

1000 spørsmål, og flere kommer etter hvert vil jeg tro. Er veldig utrygg, trenger hjelp fra dere andre!

Fortsetter under...

Hei hei :)

Håper de enda holder seg inne i magen din.Jeg er 34+2 med trillinger,har hvert innlagt i 14 dager nå,og min livmorhals var bare 1cm,myk og ca en fingers åpning ved innleggelsen,men de klorer seg enda fast der inne :),man kan gå lenge sånn,eller det kan gå fort,veldig individuelllt,men det er nok lurest å ta det helt rolig,for ikke å sette igang noe.Jeg fikk en omvisning på nyfødtintensiv,og det var veldig godt å få se hvordan det er der.Kuvøse eller ikke kommer mye ann på hvor godt de små klarer seg selv,kan hende de bare trenger litt hjelp med pust i starten,og noen trenger kuvøse en periode(helst de som er født enda tidl).Her på min nyfødtavd får pappa,søsken og besteforeldre besøke,ellers er de veldig strikte med besøk fra venner å kjente.Og forsiktighet ved sykdom,forkjølese mm.

Jeg synes du ska ta en prat med din lege,og be om å få besøke din nyfødtintensiv avd.Ta det helt med ro stå,gå minst mulig,lytt til kroppen den forteller når du trenger hvile.det var noen råd fra meg,håper det var til litt trøst og hjelp :)

Fødte i uke 33+0 sist pga morkakaløsning. Bare en da. Men litt trøst skal du få: Vår er nå 4 år og har ikke noe men etter det. Min var også dysmatur; 1437 gram. Cpap 1 uke , 2 uker i kuvøse. Fikk reise hejm etter 1 mnd. Vi fikk ha henne mye ute av kuvøsen. BArn får komme inn. Jenter er tøffere enn gutter når de fødes for tidlig. Lykke til

• 2 uker senere...

Annonse

Fødte prematur den 22.04.08 i uke 30+4..hadde masse kynnere å di prøvde å stoppe d,men d gikk ikke hos meg...fødte en gutt på 1930 g å 40 cm..ligger i kuvøse på femte døgnet,trenger litt pustehjelp å medisiner,men d går bare fremover!:o) søsken får inn å se ja...det må bare være veldig stille der inne...og nøye me håndhygiene og evt. sykdom på besøkende... Lykke til og håper det holder litt til:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...