Septemberprinsen Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Hos neimanmarcus.com kan en nå kjøpe Bugaboo til $800!!! Med tanke på den lave dollaren, er det derfor flere tusen å spare i forhold til norske priser. (ligger ikke dollaren på 4,44 nå?) Siden de ikke kan ta imot internasjonale ordrer på online, kan en fakse bestillingen over til dem.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 Tenk den prisforskjellen.. Det er jo helt sykt. Får jo flybilletter over nesten på kjøpet. Men hvordan få fraktet den hjem?
Buble Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Jippi:-) Ja, noen som vet frakt og kostnader til Norge? :-)
Septemberprinsen Skrevet 12. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. april 2008 Pris - mva fra det landet du handler + 25 % norsk mva (også på frakten) Tollbehandlingsgebyr på ca 200 på varer over 1000, ca 100 på varer under. Tollgebyr kan komme i tillegg på enkelte varer, men ikke på vogner. Jeg er ikke helt sikker på hva mva er fra USA, men uansett så blir dette en rimeligere løsning enn å handle i Norge eller event fra andre land i Europa. Den rimeligste frakten er på rundt $22-32, slik jeg har fått det opplyst fra Neiman Marcus.
Puselure Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 Skjekket akkurat valutakursen, den er på 5,81. Vet den har vært litt høyere for ikke så lenge siden;)
Septemberprinsen Skrevet 12. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. april 2008 En liten rettelse; $99 kommer i tillegg for ønsket farge på trekket til vognen. Så altså $899, men allikevel mye rimeligere enn i Norge.
Julia/Julie Skrevet 13. april 2008 #7 Skrevet 13. april 2008 USD er 5,033 i følge DN's valuta sider. Den var under 5 for noen dager siden.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #8 Skrevet 13. april 2008 Man får ikke trukket fra sales tax fra USA, det er bare innen EU/utenfor EU man får fradrag på mva. Tror jeg.. Den er uansett ikke så høy, lurer på 8% i selve NYC, men rimeligere i feks. New Jersey. Er det noen som har leid sånn postbox i usa hvor ting kan sendes til, så blir det shippet til deg når man har samlet opp liksom (ehh litt teit forklaring,,)
Buble Skrevet 13. april 2008 #9 Skrevet 13. april 2008 Dersom man kjenner noen i USA, og får den sendt til dem og de sender videre til oss (Gjerne i andre esker), jeg kan ikke forstå at vi må betale toll og mva da? Det er jo ingen som har rett til å åpne pakken vår og det er jo en gave fra våre venner i USA. Er det noen som vet noe om dette? Altså, dersom de ville ha sendt oss en eske med masse bamser, klær og noe annet, det er jo ikke rett at vi skal måtte fortolle det da? Hmmm:-) *Tenker så det knaker* Hehe:-)
Eline på vei med nummer to Skrevet 13. april 2008 #10 Skrevet 13. april 2008 Du må betale moms på gaver som har høyere verdi enn 1000 kr så det hjelper ikke. Og joda, tollvesenet har rett til å åpne alt som kommer igjennom tollen enten det er gaver eller ikke, de tar stikkprøver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå