RebekkaWest Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 Jeg amma så fort hun ville ha mat. Det er så forskjellig, mange trenger ikke så mye, og andre er sultne hele tiden. Om ungen ikke gråter og virker fornøyd, da er alt bra!
grolla Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Jeg ammet omtrent hver time så lenge lillegutt var våken de første fem-seks ukene, også store deler av natten. Plutselig var det greit med hver andre-tredje time, og nå (åtte uker) kan det faktisk gå tre-fire timer på dagtid, og opptil seks timer om natten. Barnet regulerer selv, så det er bare å diske opp når hun ber om det! Da får hun nok melk til slutt.
Gjest Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Når hun ville ha. Ble som regel hver 1,5 - 2,5 time om dagen og hver 2-3 time om natten. Nå er hun 6 uker og det går 2,5 - 3 timer om dagen og 3 - 4 om natten. Som regel da ... ;-)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 De første ukene gjorde jeg ikke noe annet enn å amme!! følte meg som den melkekua... hehe det er tøft når det står på, men legg barnet til brystet så fort det vil det, slik får du opp melkeproduksjonen og barnet får den mengden den trenger... ofte kunne jeg sitte mange timer, lita pause, så var det pån igjen! uansett hvor jeg var så ammet jeg... Nå er jenta 6mnd gammel, og jeg har fullammet til nå. Nå er måltidene over på 5minutter! og det er alt fra 3-4-5 timer mellom hvert måltid.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 Amm hele tiden - så ofte hun vil ha. Ikke begrens det. Det ordner seg med timer imellom etterhvert. Nyfødte må få tilbud om melk ofte, etter min mening.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #7 Skrevet 16. april 2008 Har prematur baby - har fått beskjed om hver 3. time. Nå som hun har blitt "stor" (over 2 kg nå ) har vi fått beskjed om når hun selv vil ha, men max 4 timer imellom. (vi bruker 1-1,5 timer per måltid, så det tar jo mesteparten av døgnet da...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå