Gå til innhold

Mange fra Lillestrøm/Strømmen/Skedsmo-området her?

Anbefalte innlegg

Vi flyttet fra Oslo til Strømmen for ett års tid siden, og trives veldig bra her. Vi jobber fremdeles i Oslo, og har alle vennene våre der. Har heller ikke plenty av venninner i samme lykkelige omstendigheter som meg selv. Hadde derfor vært kjempekoselig å blitt kjent med noen som bor i området her.

Ser for meg at trilleturer med de små håpefulle er artigere sammen med andre, og at det kan være nyttig å dele erfaringer både før og etter fødselen:)

Anyone?

Fortsetter under...

Annonse

Jeg er 80mod og blir 28 rett etter termin, som er 15. november:) Førstemann her i gården også, helt perfekt alder å bli mor på for meg! Ferdig med utdannelse, festet fra meg i studietiden, fått meg god jobb, mann, bolig, bil og hund, og alt ligger til rette for en ny verdensborger. Så føles godt og trygt.

Er ofte innom Rælingen når jeg går turer med bikkja:)

Jeg er 22, og har termin rundt 5-8, usikkert pga uregelmessig mens...

Vi har bodd på Skedsmokorset i ett år nå, fra Hedmark opprinnelig:)

Litt usikker mann, men nå er det snart for seint så! Han kommer seg vel:) Litt skummelt å gi slipp på "ungdommen" og få mer ansvar:)

Enig:) Tror det kan være greit å snakke med noen i samme situasjon, i stedet for å la det gå ut over venninnene mine som ikke er gravide eller har barn. Vet jo selv at det kan være slitsomt.

Vi får holde kontakten og arrangere et treff litt lenger uti svangerskapet kanskje. Og da er det forhåpentligvis sol og sommer og grønt ute. Suuuur i dag pga snøværet. Grrrrr.

• 3 uker senere...

Jah, ny termin jeg da:)

24 nov..tidlig UL..:)

Hvordan er formen til dere andre da?

Jeg er sliten og kvalm, kommer og går:)

Veldig nervøs og kjenner liksom etter om alt er bra hele tiden.. men ikke rart man får vondt i magen når man ikke får gått på do:)

Annonse

Har faktisk ikke vært så trøtt og sliten, og kjenner jeg kan gi masse på trening for tiden. Myyye mer enn for et par uker siden. Kvalmen har gitt seg, og det er nyyyyyydelig:)

Var på tidlig UL fredag for en uke siden, og etter jeg så at alt var bra, begynte jeg å sove godt om nettene. Har nok hatt litt å si for energinivået:) Selv om jeg våkner x antall ganger for å gå på do. Og magen er tregere enn den pleier!

Spiser som en hest, så klærne begynner å stramme litt, men ikke mye til gravidmage enda dessverre. Mest fett tror jeg:)

Hvor er det dere trener da? Jeg har lyst til å svømme, men finner ikke noe basseng i nærheten.. nærmeste libadet?

Første kontroll igår, og jeg tror jeg må begynne å trene hardere.. ikke lett med jobb og eksamner i hopetall.. :(

Jeg trener på sats, vekselsvis på strømmen og lillestrøm. Går også turer og jogger rundt nebben, og litt i marka. Har ikke svømt på mange år, syns det er så utrolig kjedelig. Men kanskje et alternativ om det blir bekkenløsningsplager etter hvert.

Nå er jeg heller ikke så kjent i området, da jeg bare har bodd her litt over ett år. Så hvor du kan finne svømmebasseng vet jeg ikke. Finnes ikke noe kommunalt på Lillestrøm f.eks?

Jo men det var stengt inntil videre..

Så jeg vet da ikke jeg..

Gikk meg en tur nå nylig, er i så elendig form.

Er det greit å trene styrke med vekter? Det er vel greit med armer og rygg og sånn, men for eksempel knebøy med stang på skuldrene?

Jeg trener sånn pump-opplegg, og det er jo styrke med vekter. Men vi bruker ikke veldig mange kilo da. På knebøy så er det kanskje bare 20 kilo. Så lenge du ikke øker buktrukket, det vil si spenner buken og må holde pusten i flere sekunder, så kan du trene styrketrening. Gjør du øvelser liggende på ryggen må du kjenne etter om du blir svimmel og ekkel (vena cava syndrom), men dette er mest vanlig når magen blir stor.

Men om du ikke er trent fra før av ville jeg vært forsiktig og bedt om veiledning.Er du nå i 2. trimester er det jo en super tid å komme i form på. Her er en liten oversikt over fordelen med å trene i svangerskapet:

lettere fødsler

- kortere fødsler

- har færre keisersnitt

- bruker mindre smertestillende

- føder i snitt litt tidligere, men har mindre risiko enn andre for å få premature barn (før 37. uke)

- kommer seg mye raskere etter fødsel

- har mindre risiko for spontanabort

- legger på seg mindre under graviditet og tar av seg den ekstra vekten raskere etter fødsel

- får «mer modne» barn, barn som raskere tilpasser seg natt og dag, amming etc

- får slankere barn,barn med lavere fødselsvekt, men den lavere vekten skyldes kun mindre fett.

Jeg er litt lidenskapelig opptatt av dette, men det skal være sagt at å gå en tur hver dag, svømming og yoga osv også er supert. Man MÅ ikke jogge eller gå på høypulstimer liksom. Sykling er likevel supert, da slipper man belastning på knær og ledd.

Synes det er spennende jeg også, men er så redd for å gjøre noe feil.

Bestilt meg bok idag; fra Jill et eller annet..sats bok.. trening med kul mage eller noe slikt? Håper den er bra:)

Har til nå vært så sykt trøtt og kvalm, spist dårlig og ikke hatt energi til noen ting..

Tenkte meg på en gå/jogge tur idag, solskinn og varmt:)

Skal jammen i meg prøve styrke imorgen!:)

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...