Gå til innhold

Hvem er rugere uke 16 :)))))) ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Frøya! Ja, ble ruger idag. Av mine 6 befruktede egg var det 2 som var av god kvalitet idag, "nydelige" som de sa på klinikken. Jeg måtte da velge mellom et inn og et på frys eller to inn. Det ble to inn :-) Så da har vi vel to gullegg hver å passe på, vi to.

Håper du har det godt, Frøya - så får vi se hvordan det går de neste par ukene. Hvis du tar BIM-pause så vil jeg gjerne høre hvordan det går med deg etterhvert - og da forventer jeg et positivt svar!

Klem, M.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg ruger på forhåpentligvis ett super-gullegg :)) de to andre ble ikke til frys, men det gjør ingenting når jeg har det ene ene! Lykke til alle rugere, dette går vegen !

Skrevet

Gratulerer som rugere, MK73 og Bella74!! Er det ikke en deilig følelse?? Nå er vi faktisk gravide til det motsatte er bevisst!!

Enig med deg, Bella, dette går veien!!

Jeg lengter nå hjem fra Riga....Begynner og savne fiskeboller, fiskepudding, fiskekaker, generelt norsk mat!! Ikke minst vanlig grovt brød som smaker GODT! Er lei omelett, pannekaker, fine rundstykker osv. til frokost.

Ikke lenge igjen nå da.

Tror vi skal gå ut en tur nå og kjøpe oss en DVD-film som vi kan se på i kveld:) Er ikke så mye futt og fart i meg akkurat for og ta en tur på byen. Er jo såååå trøtt nå når jeg tar disse muserakettene (les; Crinone)... Trøtt og oppblåst, og om en liten stund vil puppene vokse og BH-en blir nesten et nr for liten.... Joda, jeg vet hva som er i vente:) Skal mer enn gjerne leve med dette i 9 mnd, jeg, bare det kommer en liten baby eller to til verden etterhvert:))

Ha en fortsatt fin fredagskveld, da jenter!!

MK73, jeg lover og oppdatere her om jeg skulle finne på og ta meg en aldri så liten BIM-pause. Skal jo selvfølgelig også komme innom for og se hvordan det går med mine med-rugere:))

Klem

Skrevet

Frøya, du får ha ein fin film kveld:o) Blir vell det samme her, selv om jeg nok allerede vet at jeg ikke klarer å se hele filmen før jeg sovner! Hehe:)

Fikk plutselig så vondt i magen min i stad da jeg kjørte på butikken. Vet ikke hva det var, men fikk en så dårlig følelse da det var sånn ''mens vondt''. Er nå på rugedag 4. Andre som har opplevd dette?

Skrevet

Takk det samme:))

Bea; kanskje det var festesmerter? Passer jo godt med tidspunktet:)))

Skrevet

Jeg er innom tråden for å løfte oss litt opp og frem :-) Hvordan går det med dere, damer? Jeg har det for det meste bra, men kjenner at jeg sliter litt med optmismen. Ble plutselig veldig "absolutt" da det ikke ble noen egg på frys og jeg har hatt min siste innsetting på Ullevål. Fjerde innsetting så langt og har aldri hatt en positiv test. Hvis dette ikke klaffer og vi skal vurdere å gå videre så må vi ta en alvorlig diskusjon på det - og jeg er ikke sikker på at vi er enige mhp spørsmålet vi må ta opp da.

...uff. Mener ikke å psyke dere ned :-( Føler bare at skuffelsene er så mange og at det er få oppturer i dette.

Men kanskje denne gang! Vi satser på det :-) Januar 2009 blir det en heftig babyboom!! Natta :-)

Skrevet

Jeg vet hvordan du har det, MK73....I det ene øyeblikket er jeg sikker på at dette aldri kommer til og gå...Vi blir og mislykkes nok en gang, og kanskje får vi aldri oppleve og bli foreldre....I det neste øyeblikket tror jeg at kaaaaanskje det går allikevel, kanskje det blir TVILLINGER:)) Denne prosessen er jammen ikke enkel....

Krysser fingrene for at vi lykkes denne gangen! Synes vi fortjener det nå! Jeg har forresten heller aldri hatt en positiv test, og synes jammen det er på tide!

Denne gangen skal det gå, MK73!! Vi får grave frem til optimisme:))

Skrevet

Hei alle sammen

Jeg fikk satt inn egg torsdag 17. Synes det er så spennende å lese det dere skriver. Håper det er greit at jeg henger meg på denne gjengen.

Jeg har hatt en del menssmerter de siste dagene. Men idag er de litt værre. Dere snakker om festesmerter. Er de der stort sett hele tiden da? Huff jeg er blitt så ekspert på å analysere alt som skjer i kroppen. Prøver å være positiv, men merker til tider at det ikke går. har vært en lang helg. Har heldigvis en mann som er utrolig herlig. Det hjelper på.

Åssen har dere det?

Noen av dere skriver også at dere har fått satt inn to egg. Trodde ikke de gjorde det lenger?

Når vi regner rugedag, regner vi med dag 1 (dagen det skjedde)? dere får bare unnskylde for spørsmål som sikkert er dumme, men det er første gang jeg prøver, og merker at det er masse jeg ikke har blitt informert om.

Klem

Skrevet

Hei

Jeg bruker bare Crinone en gang daglig.. virker som om det varierer litt:)

Skrevet

Hei, Tasim!

Ja, heng deg på - vi vil gjerne ha flere med på laget, og denne gangen hører du jo absolutt til i ruger uke 16-kategorien :-) Gratulerer som ruger, det er spennende, det har du jo forlengst merket. De fleste av oss kjenner oss godt igjen i det du sier om kroppen - man blir "flink" til å gå rundt og kjenne på den minste endring og det minste tegn.

Når det gjelder festesmerter, så kan jeg dessverre ikke svare deg, for jeg tror aldri jeg har hatt det. Jeg har også lest et sted at det er et mindretall (av de som blir gravide) som faktisk kjenner noe til de smertene. Jeg har også hatt noen "tak" i magen siden uttaket, men ingenting jeg vil kalle mensmurringer - dessuten er det nok for tidlig for det - både i form av mens og som evt graviditetssymptom.

De fleste regner rugedag 0 for innsettingsdagen, dvs dag 1 er dagen etter innsetting. Ut fra det så skulle vel du være på dag 4 på mandag? Jeg håper det går fint med deg, og at du etterhvert kan glede deg over en positiv test.

Det er riktig at de fleste klinikkene som hovedregel har gått bort fra å sette inn to egg, i alle fall på de pasientene som er under en viss alder (f.eks på Ullevål har de en tommelfingerregel på 38 år). Men så er det sånn at det er mange faktorer som avgjør dette, og mange omstendigheter rundt hver innsetting som påvirker beslutningen (alder, hvor mange egg som er gode nok for innsetting, hvor mange egg som er gode nok for frys, om man antas å ha "mange" egg igjen, om man er på sitt siste forsøk etc. På første og andre innsetting fikk jeg inn et egg hver gang. Tredje innsetting var fryseforsøk; begge eggene mine overlevde - og det var det selvsagt ikke tale om å la det ene gå tapt (ikke så lenge jeg var villig til å ta den lille risikoen mhp tvillingsvangerskap). Ved tredje forsøk/fjerde innsetting (nå) så hadde jeg to egg av super kvalitet - og da fikk jeg valget mellom å sette inn et eller to. (Hadde jeg satt inn et, så ville det andre blitt frosset - men man har ingen garanti for at det overlever frysing og tining ifbm et evt frysforsøk senere.) Pga risikoen for å miste egget ved frysing som valgte jeg å få inn to nå. Skulle det mot formodning bli tvillinger så blir jeg a)himmelfallen og b)ikke i tvil om at vi skal klare å håndtere det og c) villig til å ta risikoen ifbm svangerskapet.

Ha en fin uke, jenter! Vi snakkes :-)

Skrevet

Takk for det Frøya, jeg vet vi er mange som har det sånn. Mente ikke å sutre, men du skjønner jo akkurat hvordan jeg har det :-)

Tenk om vi begge to sitter med tvillinger i januar 2009! Det hadde vært noe ;-) I alle fall etter at vi kommer over sjokket over 1) graviditet 2) tvillinger 3) fødsel 4) barn 5) barn :-)

Helt enig! Nå skal vi ha positiv test! Er du en av "tidligtesterne", eller venter du litt før du hopper i det? Jeg tror jeg kommer til å vente til mensen kommer eller 12 dager etter innsetting...

Skrevet

God morgen:)

Velkommen i "gjengen", Tasim:)

Da er jeg kommet meg til rugedag 5. Har litt vondt i magen, og det samme hadde jeg i går, men tror det er mest luftsmerter. Kjenner ellers svært lite, og det plager meg siden så mange prater om murringer etc, men det er jo tidlig i forløpet enda..

MK73, jeg har nok vært en av "tidligtesterne" under de forrige forsøkene, så vi får se hvor lenge jeg holder denne gangen....Så lenge jeg holder meg unna apoteket går det nok bra for jeg har ikke tester liggende hjemme:)) Det har jeg hatt tidl. i da klarte jeg jo heller ikke og la være og bruke de:))

Ha en fin dag, da jenter!!

Selv skal jeg prøve og få gjort litt husarbeid før jeg drar på jobb om noen timer:)

Skrevet

Hei Tashim :) ligger en dag etter deg og kjenner igjen samme symptomene: menssmerte-lignende murringer hetl fra dag 1. Spesielt i siste døgnet har jeg hatt det, spennende greier... Helt ening i at dagene bare smyger seg s aaaaa kte avgårde her :)

Hold tråden så får vi høre hvordan det går med hverandre :)

Skrevet

GOD MORGEN UKE16-RUGERE

Har akkurat spist frokost, drikker te og sitter her på pc`n.... Og ikke minst, sola skinner!!!! i utgangspunktet en herlig dag:-) Skal ikke på jobb før om noen timer heller:-)

Og ikke et minste tegn fra kroppen.... usj... Rugedag 7. Trøster meg med at det er for tidlig. Vi SKAL lykkes denne gangen!!! Var veldig trøtt i går kveld da...gjespet fra klokka var 18.... men det kan skje ellers også...

Jeg tenker veldig mye om dagen. Jeg er på mitt 5 forsøk og har jo begynt å tenke andre baner...det er begrenset hvor lenge jeg orker å være med på denne karusellen. Jeg har behov for en plan jeg vil lykkes med! Så i går leste jeg mye om adopsjon. Jeg blir skremt med tanke på hvor mye tid det tar..og at ventetiden stadig øker... Samtidig tenker jeg at da venter man på noe som faktisk kommer, vi vil få et barn. Sånn som situasjonen er i dag venter og håper vi på noe som kanskje ikke blir noe av...skjønner dere hva jeg mener??

Uansett kommer vi til å ta det sjette forsøket om vi ikke lykkes nå. Vi har allerede betalt for det, og det er jo en sjanse for å lykkes! Legen på Volvat har fortsatt troen på oss og da har jeg det også..en liten stund til.

Det var mine tanker i dag. Ha en fin dag, dere fantastiske nettvenninner:-)

Skrevet

God morgen:))

Så heldig du er som har SOL!! Her SNØR det!! Vil også ha sol:)))

Du får nyte sola og den herlige dagen så godt som du kan:) Jeg skal også på jobb om noen timer, og det skal bli godt og få tilbake den normale hverdagen igjen:)

Rugedag 7 ER veldig tidlig, og dessuten så er det ikke alle som blir gravide som får symptomer på det!! Det leste jeg nettopp i min fortvilelse over at jeg heller ikke kjenner noe. Hjalp meg litt det, da, og håper det hjelper deg også:)

Jeg er forresten nettopp blitt spådd:)) Spådd av fire stykker til nå (litt gal, ja:))), og tre av de får opp et klart JA på at jeg er/blir gravid, og alle tre sier tvillinger!! Skal si det hjalp litt på humøret, ja, denne mandagsformiddagen:)))

Jeg skjønner forresten dine tanker om adopsjon, veldig godt, jeg, lita. Det er bestandig godt og ha en plan B, og hvertfall en som du VET at du vil få et barn av.

Håper og tror du slipper både den prosessen, og det sjette forsøket for nå skal vi nemlig bli gravide:)))

Ha en flott dag!!

Klem

Skrevet

Hei Bella

Så godt å ha noen som ligger så nær min innsetting. Jeg må innrømme at jeg bekymrer meg litt for de murringene. Prøver å fortelle meg selv at det er sånn det skal være, men vet ikke om jeg tror meg selv helt. Er dette ditt første forsøk eller har du prøvd før?

Skrevet

Hei MK73

Tusen takk for svaret. Jeg krysser alt jeg har for deg og håper jo virkelig det går bra denne gangen. Og for din del håper jeg at det blir virkelig klaff med tvillinger. Det hadde jo bare vært så utrolig fint.

Klem

Skrevet

Hei, Lita78!

Vi har allerede snakket om det og bestemt oss for at når vi ikke orker flere forsøk (litt usikker på når det blir - men ser ikke for meg å holde på mer enn et år til), så blir det adopsjon!

Jeg har også lest litt, og har venner som har gått gjennom adopsjonsprosessen, så jeg vet endel om både arbeidet, pengene og ventetiden involvert. Det er skremmende - men vi kommer til å gjøre det likevel.

..dvs hvis vi ikke klarer å få til biologiske barn før vi gir opp. Vi får se :-) Enn så lenge prøver vi å ta det steg for steg.

Skrevet

Takker og bukker Frøya

Må du huske at vi er så forskjellige.. de murringene kan være både positive og negative (jeg lever i en rosa boblesky og tenker positivt)..

Jeg har hørt om tilfeller hvor det ikke hr vært murringer og de har vært gravide. Gjerne derfor jeg er litt bekymret. Hold deg unna apoteket...hehe

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...