Gjest Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 *rekker opp handa* Jeg blir ruger i uke 16!!! Innsetting onsdag eller torsdag!! JIPPI!!
♥ Bea savner nurket i magen♥ Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Jeg:) Skal ha innsetting på Tirsdag:) Hadde vært morsomt å holdt litt kontakt gjennom denne tråden så vi får se hvordan det går med dere:O) Dette blir SPENNENDE:)
MK73 Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 Jeg håper på å bli ruger på fredag - men vet ikke sikker før etter UL imorgen. Vi er flere her inne - så de dukker nok opp i løpet av uka. Da kan vi jo prøve å lage oss en felles tråd der vi oppdaterer hverandre underveis :-)
Gjest Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 Her kommer en aldri så liten oppdatering fra meg som er i Riga:) Donor har fått hentet ut fem egg i morges, og nå har mannen min nettopp vært og levert sine varer:) Blir spennende og høre i morgen om hvordan befruktningen har gått!! Blir ruger på onsdag eller torsdag om befruktningen og delingen går bra. Har vi mulighet til det setter vi inn to.
MK73 Skrevet 14. april 2008 #6 Skrevet 14. april 2008 Så bra, Frøya! Jeg har vært på UL igjen idag. Endelig henger kroppen litt med, og det ser OK ut for uttak. Innsetting blir det forhåpentligvis på fredag!
Gjest Skrevet 14. april 2008 #7 Skrevet 14. april 2008 Så bra kroppen henger litt med:)) Lykke til med uttak og innsetting, MK73!!
Bella74 * baby 2 i magen :)* Skrevet 14. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. april 2008 Hvordan gikk UL MK73? jeg er tilbake nå og kjempehappy for det blir uttak onsdag. Vi er akkurat på samme dag:) 7 store follikler, nå får vi håpe de er goooode hvor mange fann de hos deg? uansett er det det ene lille som teller husk det
MK73 Skrevet 14. april 2008 #9 Skrevet 14. april 2008 Hei, Bella74! Joda, idag gikk det greit - var i alle fall mer fornøyd enn på torsdag - da var jeg litt skuffet over kroppen min og litt bekymret. Har 8 follikler, 5 på den ene eggstokken og 3 på den andre (pluss en som er så liten at den ikke teller). Håper det blir 8 fine egg utav det, men det ser vi på onsdag. Så fint at vi to kan følges, da!
MK73 Skrevet 14. april 2008 #10 Skrevet 14. april 2008 Jeg har kanskje spurt før - men hvor holder du til, og hvor langt er du kommet i prosessen? Jeg er på Ullevål, dette er mitt tredje forsøk - prøver i snart 4 år.
Prøvigjen Skrevet 14. april 2008 #11 Skrevet 14. april 2008 Jeg satte inn et gullegg i dag=) Håper dette er en "lykkeuke". Krysser fingrene for alle dere andre også=)
MK73 Skrevet 14. april 2008 #12 Skrevet 14. april 2008 Så bra! Lykke til - vi får holde hverandre oppdatert :-)
lita78ღ Skrevet 14. april 2008 #13 Skrevet 14. april 2008 jeg! Ruger på to fine egg, satte inn i dag:-) Litt ubehag i magen i kveld, men det går vel over.
MartheMor+Lillegutt Skrevet 15. april 2008 #14 Skrevet 15. april 2008 Jeg blir forhåpentligvis ruger i morgen:) Hadde uttak i går og fikk ut ni egg. Ble litt stress, fordi prøven til sambo var plutselig ikke særlig bra, og han måtte levere to ganger stakkars! Ringte Haugesund i dag, og fire av eggene er befruktet. De måtte faktisk bruke ICSI i stedet for IVF. Jeg synes kanskje det var litt lite med fire befruktede, men egentlig så trenger man jo kun ett! Hvordan gikk uttaket og befruktningen for dere andre? Så gøy med vår egen tråd, sånn at vi kan følge hverandre på veien!
nina er gravid;) Skrevet 15. april 2008 #15 Skrevet 15. april 2008 så spennende ....masse lykke til;)
Gjest Skrevet 15. april 2008 #16 Skrevet 15. april 2008 Hei MissSunshine:)) Donor fikk som sagt ut fem egg i går, og av de er alle fem befruktet nå. Tre av de utvikler seg som de skal, mens to henger litt etter. De er ikke avskrevet enda, så vi venter spent på ny beskjed i morgen. Om det blir innsetting i morgen eller om vi må vente til torsdag er forsatt litt usikkert. Hadde samme situasjon sist med fem egg og tre som dugde. Av de tre var det ett som ble satt inn. De to andre ble frosset ned, og kun ett overlevde opptining... Håper på et mirakel til i morgen, og at de som henger etter utvikler seg!! Har så lyst til og sette inn to, men med tre egg tilsammen, så spørs det om vi ikke må fryse ned to av de....Vi får se:)) Uansett, vi trenger jo kun ETT, du har rett i det:))) Lykke til med innsetting i morgen!! Bea; du er vel kanskje bltt ruger nå??
MK73 Skrevet 16. april 2008 #17 Skrevet 16. april 2008 Blir spennende å høre hva du bestemmer deg for, Frøya, mhp antall egg inn og på frys. Jeg har vært til uttak idag. Fikk ut 8 egg. På siste UL på mandag var det 8 follikler med OK størrelse, men under uttaket trodde jeg ikke de fikk ut så mange. Men da de kom inn til meg etterpå - så var det 8 egg! Glad for det. Nå blir det spennende å høre dommen imorgen etter at de har brukt ICSI-magien sin :-) Så blir det forhåpentligvis innsetting fredag. Fikk mye omsorg og godt stell av pleiere og leger idag. Tror de er veldig klar over at dette var tredje forsøket mitt. Hvordan går det med dere andre?
Bella74 * baby 2 i magen :)* Skrevet 16. april 2008 Forfatter #18 Skrevet 16. april 2008 Vel hjemme fra uttak idag jeg også ! Er glad over resultatet fordi jeg visste at jeg hadde 6 follikler og fikk ut 4 egg idag, dagen i morgen blir en eneste spenningsroman... med venting på telefon fra StOlavs:)) Hopper nok i stolen akkurat da tenker jeg, håper gullegget mitt er blandt de jeg fikk ut idag. Hvis ikke får man bare se fremover til et nytt forsøk vettu. Håper det ordner seg for deg MK 73, du er på tredje forsøk og greier. Har du hatt noen på frys< ? Et spørsmål: når skal Cr. settes ? husker det ikke i farta her... !! :)) Tvi tvi for at vi blir to rugere på fredag
MK73 Skrevet 16. april 2008 #19 Skrevet 16. april 2008 Hei, Bella74! Ja, gullegg for oss begge!! Det blir spennende imorgen. Så bra at det gikk fint for deg idag. Jeg fikk to egg på frys ved det andre forsøket mitt. Brukte dem opp ved juletider, uten resultater dessverre. Jeg skal ta en Crinone ikveld og så to om dagen, en morgen og en kveld. Tror det er en ganske vanlig dosering. Ja, tvi tvi for fredag!
♥ Bea savner nurket i magen♥ Skrevet 16. april 2008 #20 Skrevet 16. april 2008 Jeg fikk satt inn mitt gullegg i går. På uttaket fikk de ut 18 fine egg, 14 av disse ble det bruk isci, 6 av disse ble befruktet og 3 av disse overlevde til i går. Det var et av de som hadde skilt seg positivt ut, de sa ikke hvor mye det hadde delt seg! Så da fikk vi to på frys:o) Jeg skal bare ta Crinone om morgenen:o) Når er det egentlig man kan begynne å kjenne etter symptomer? Er det når egget fester seg? Når fester det seg?
Gjest Skrevet 16. april 2008 #21 Skrevet 16. april 2008 Hei alle sammen:)) Da er jeg vel "hjemme" igjen. Er ruger på to gullegg!! Det tredje ser de an til i morgen, og egner det seg for frys blir det frosset ned. De to siste er allerede gått adundras. Det var legen som anbefalte oss og sette inn to, så vi "slapp" og ta valget:))) Slimhinna var visstnok mellom 13 og 14 mm. Så tykk har den aldri vært før, men gynekologene var kokfornøyd!! Jeg var ikke like fornøyd der jeg lå for innsettingen gjorde dritvondt!! Det kommer av at det er en vanskelig vei opp til livmoren min, og legen drev og styrte lenge for og klare og passere livmorhalsen. Etter innsettingen fikk jeg streng beskjed om og ligge ro i 10 min i stolen, og etter det 20-30 min i en seng. Måtte gå rett ned på hotellet når tiden var ute, og noe bytur trengte jeg ikke og tenke på før på fredag:)) Følte meg hvertfall veldig godt tatt vare på, det skal de virkelig ha:)) I Finland var det og hoppe ut av stolen, lev som normalt, lykke til og hadetbra. Symptomer, ja, Bea. Så lenge vi bruker Crinone, så trenger vi ikke lete etter symptomer:)) Bivirkningene på medisinen er akkurat lik graviditetssymptomene dessverre... Egget fester seg vel på 3-5 rugedag. Lykke til alle sammen!!
Nergård Skrevet 16. april 2008 #22 Skrevet 16. april 2008 Hei! Jeg var å tok ut 14 egg på mandag, men samboeren min stakkar strevde litt med sitt. Han måtte levere to ganger,og de fant bare 4 spermier. 3 av de ble befruktet men bare to delte seg... Innsett i morgen,så får krysse fingrene på at det er gullegget de setter inn. Lykke til alle sammen.
MK73 Skrevet 16. april 2008 #23 Skrevet 16. april 2008 Hei, Frøya! Så bra - og spennende! Gratulerer som ruger - denne gangen blir spiren der i 8,5 måneder. Super slimhinne også :-) Synd at du har smertefulle innsettinger. Mine første to var fullstendig problemfrier, men sist gang hadde jeg en lege under opplæring - la oss si at hun støtte omtrent opp i lungene mine (og det var ikke akkurat behagelig) før den erfarne legen overtok, viste hvordan det skulle gjøres og skled egget på plass uten problemer. Vi lærer jo å sette pris på de av dem som virkelig vet hva de holder på med ;-) Jeg skal også prøve å ta det mer med ro etter innsettingen denne gange. Siden det blir innsetting fredag så har jeg helga på meg, og så er jeg 20% sykmeldt de neste to ukene. Det er akkurat det jeg trenger for å legitimere ovenfor sjefen min at jeg ikke kan jobbe ubegrenset i den perioden. Skal prøve å la kroppen få mye hvile og avslapping og kos og fine små turer på kveldstid. Vi får satse på en koselig rugetid, Frøya!
Gjest Skrevet 17. april 2008 #24 Skrevet 17. april 2008 Tusen takk:)) Innsettingen i går var ikke noe god, nei, og litt av grunnen tror jeg var at legen var stresset både fordi han hadde mye og gjøre (var ikke han som egentlig skulle foreta innsettingen, men måtte det da legen min stod fast i trafikken.....), og fordi at han ikke var forberedt på at det skulle være så vanskelig. I Finland måtte de bruke et "spesialkateter" for og komme opp i livmoren min, og da gikk det uten problemer av noe slag. Så sant, så sant det du sier; vi lærer og sette pris på de av dem som virkelig vet hva de holder på med, MEN samtidig så må de nye lære for og kunne bli like gode:) Høres lurt ut med en liten sykemelding, så du kan ta det litt med ro, og ikke må jobbe så altfor mye. Jeg har tidl hatt ferie eller sykemelding i rugetiden, men denne gangen har jeg bestemt meg for og jobbe. Nå ble jo innsettingen gjort allerede i går, og jeg skal ikke på jobb før på mandag, så har jo enda litt tid til og slappe av før alvoret begynner. Sjefen min vet om grunnen til at jeg er borte, så jeg vil få tilrettelagte oppgaver på jobb hvor jeg slipper tunge løft og diverse. Vet etter de siste rugeperiodene at jeg blir endel kvalm av medisinene, men ved og spise hyppige måltider, så håper jeg det går greit og jobbe:) Vi satser på en koselig rugetid, ja:)) Jeg hadde egentlig bestemt meg for en aldri så liten BIM-pause i rugetiden denne gangen, men jeg er her enda, jeg.... Får se når vi kommer hjem fra Riga. Da vil jeg kanskje prøve og holde meg borte for og få tankene over på noe heeelt annet. Lykke til med innsettingen på fredag, MK73, og til deg, Nergård; lykke til med innsettingen i dag:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå