Gå til innhold

19+3 og svangerskapsforgiftning... noen som kan hjelpe meg??

Anbefalte innlegg

det begynnte 18+5 uker. Er 19+3 i dag. Blir godt fulgt opp nå og er et tids spørsmål om sykehusinnleggelse.

Blodtrykket bare stiger hele tiden ,for hver dag som går.

Noen som vet hvor lang tid det kan ta før barnet må ut??

Hører mange si at det kan gå ganske fort... Er så redd siden jeg ikke er kommet noe særlig langt heller...

Hører historier om 2 til 3 uker... det vil jo da bety at barnet mitt blir kanskje født i uke 22-23 om jeg er skikkelig uheldig!

Håper noen kan fortelle meg litt uansett hvor ille det måtte være!

Liker å forbrede meg ,ivertfall nå når det er blitt så ille allerede!

Fortsetter under...

Ikke gøy m svangerskapsforgiftning så tidlig.

Da jeg lå inne på sykehuset til observasjon fikk ville de helst ikke at jeg skulle gjøre noen ting. Men merket jo at når jeg leste blader og slo på datan litt før jeg skulle sove at jeg var utslitt etterpå.

Så om du leser dette, vet det er skikkelig kjipt MEN: Slå av datan, ikke se på TV, du blir faktisk mer sliten enn man selv merker... Du er såpass kort ut i svangerskapet at det er viktig å ruge så lenge som mulig!!!

Lykke til og jeg krysser mine fingre :-)

Hei. du vil nok bli innlagt rimelig snart hvis prøvene tilsier det. Ble selv innlagt i uke 29, og det gikk ca en uke før ungen måtte ut. Men alt avhenger av alt av prøver som blir tatt. Om du har mye proteiner i urinen, vann i kroppen og så videre. Men snakk med legene, de sier til deg det som er viktig for deg og vite.

Men en ting er viktig!! og det er å stresse ned. Svangerskapsforgitning er noe som du verken er grunnen for eller kan gjøre noe med. Det viktigste blir defor og ta det med ro slik at ungen får mulighet til å være så lenge som mulig i mangen. 20 uker er jo veldig tidlig, så det er ekstra viktig at du ikke kaver deg opp unødvendig. det har ikke noe for seg annet enn at du og barnet blir stresset.

Jeg måtte i hvertfall tenke slik: " ingenting jeg kan gjøre enn å la de med bedre peiling ta seg av dette". prøvde og holde meg så nøytral som mulig og ikke tenke verken for positivt eller for negativt! Utfallet kan man jo ikke styre alikevell. men man kan gjøre det beste av situasjonen.

Lykke til

Hei anonym! Hvordan går det med deg? Vi er i omtrent samme situasjon, bare at jeg venter tvillinger. Jeg hadde svangerskapsforgiftning i de to forrige svangerskapene også, så det kom ikke som noen direkte bombe. Men begge de andre gangene fikk jeg det mot slutten av svangerskapet, mens jeg nå er i 19+5. Har forstått at det er uvanlig at det dukker opp så tidlig..

Vil gjerne høre hvordan det går framover med deg! Jeg er hjemme foreløpig, men regner også med sykehusinnleggelse etterhvert. Trist å tenke på, når jeg har en ettåring og en toåring her hjemme som trenger meg..

ja, det stemmer som du har hørt. desverre kan det gå ganske fort at barnet må ut. skjer dette er det fordi det er nødvendig for mors liv. dersom barnet ikke har kommet til uke 24 er det desverre dårlige muligheter for overlevelse for barnet. men har svangerskapsalderen passert 24 uker, er det muligheter, og da er sjansene bedre utenfor enn inni mors liv.

håper i alle fall på det beste for dere begge...

jeg tenker det blir så dystert å tenke at sjansene er så og så store for ditt og datt. Vi har ikke så mye styring likevell at jeg tenker det går som det går likevell. sjansene for at alt går krute godt er i såfal mye større enn at det skal gå andre veien!! Det går nok bra skal dere se!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...