Gå til innhold

Hva skal egentlig opp i vogna?

Anbefalte innlegg

Er førstegangsfødende og helt grønn på sånne ting.. =/ Vi kjøpte en kombivogn.. men hva skal opp i den vogna?

Svigers har sånn voksipose (lammeskinn) og det skal visst være bra både på vinteren og på sommeren, men hva mer skal opp i? Hva slags dyne? Pute? (skal de egentlig ligge på en pute, når de er nyfødt?) Helseteppe?

Nei nå trenger jeg hjelp av dere med erfaring!

Klem fra en som er så flau over spm at jeg helst vil være anonym!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137434259-hva-skal-egentlig-opp-i-vogna/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ha lammeskinn, og dyne (str.65x80) /pledd avhengig av temperaturen. Pute trenger du ikke tenke på. Man skal ikke bruke det på de minste. Bruk bare en flanellsklut/gulpeklut under hodet. Greit å ha som beskyttelse for lammeskinnet/madrassen, for gulpe gjør de nok av.

Hei!

Jeg skal ha putetrekk, ikke pute under hodet, og en dyne oppi vogna. Har lest en plass at det ikke anbefales å ligge på skinn når de er så små pga. fare for krybbedød... men brukte det forrige gang...

Tar eventuelt et pledd over dyna.. Når det blir kaldere tl høsten bruker jeg voksipose..

Vi har en tykk saueskinnspose - den kommer vi ikke til å bruke nå... blir nok for varmt - så den får vente til utover høsten.

Så for meg

Laken

Putetrekk

Vogndyne

Ullteppe over dynen..

Så har vi kjøpt sånn kjøredress (fleeceaktig) som jeg tenkte å ha på nurket på litt kjøligere dager.. må nesten se an tempraturen.

Har to barn fra før, men disse er vinterbarn (februar og november), så jeg er usikker på hvor mye jeg skal kle på nurket når hun/han skal ligge ute i vogna i mai...

Nyfødte kan ikke regulere temperaturen selv, så hvis en kjenner i nakken på babyen kjenner en om det er for varmt. Da blir de klamme.

Jeg tenker at i vogna skal jeg skal bruke laken, flanellsklut under hodet og ei dyne. Regulerer med babyteppe oppå dyna hvis det er kaldt. Har sydd meg en vår/høst pose alla voksi som jeg muligens bruker på de kaldeste dagene. Hadde februarbaby sist, så det blir ikke like mye klær og greier denne gangen, skal bli godt med vårbaby:D

Annonse

Jeg har hørt at saueskinn er bra for babyen selv på sommeren. Har flere venninner som har brukt dette også på sommeren, da skinnet tar varmen bort fra barnet. Men voksiposen må nok vente til høsten, den er for varm å bruke nå. Vi kommer til å bruke saueskinn, helseteppe (i bomull eller ull avhengig av temperatur) og dyne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...