Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #1 Del Skrevet 11. april 2008 Hei, Lurte på følgende: Har arbeidet 100 % i flere år med fast lønn. I januar fikk jeg vite at jeg er gravid! Jippi! med termin i juli. Fra 1 januar har jeg en arbeidskontrakt hvor jeg arbeider 50% frem til 30 juni. Fra januar - mars har jeg også fått dagpener fra NAV. I tillegg har jeg arbeidet ekstra: april: 50 prosen (samme arbeidsgiver) og planlegger å arbeider 50 % ekstra i mai og juni (annen arbeidsgiver) Jeg går ut i svangerskapspermsjon i juni. Det jeg lurer på er følgende: 1) Hvis jeg blir sykemeldt nå hvordan beregnes sykemeldingspenger 2) Hvis jeg fortsetter å arbeide hvordan beregner foreldrepenger? Ser NAV på de siste 3 mnd? den site mnd? eller et gjennomsnitt? 3) Jeg har ikke arbeid etter endt svangerskapspermisjon. Har jeg rett til dagpenger? Jeg har vært inne på sidene til NAV men ikke blitt klokere. Har også vært å snakket med en saksbehandler noe som ei heller oppklarte noe. Fikk beskjed om at de ikke kunne si noe nå ang. mitt grunnlag. For meg har dette mye å si. Er syk nå og har en lege som gjerne vil sykemelde meg men jeg vet ikke om jeg har råd...synes det er ubehagelig å ikke vite hvordan øk. blir fremover. Blir veldig takknemlig for svar og hjelp fra dere som leser. Alt hjelper! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137434124-gravid-100-arbeid-i-flere-%C3%A5r-arbeider-50-3-mnd-og-100-de-3-sise-mnd-f%C3%B8r-permisjon-hvordan-beregner-nav-f%C3%B8dselspenger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herkules Skrevet 12. april 2008 #2 Del Skrevet 12. april 2008 I utgangspunktet så er det siste mnd før sykemelding som er grunnlaget for sykepenger og om du er sykemeldt til permisjon får du foreldrepenger av samme grunnlag som sykepenger. Sykepengene nå skal vel beregnes ut fra lønn+ dagpenger Om du har dårligere inntekt nå enn tidligere år og dette avviker med mer enn25% så skal de vurdere din sak individuelt. Om du er syk nå, men blir frisk og du får jobbet mye frem til perm så har du den siste måneden før perm som grunnlag for foreldrepenger. Ang dagpenger etter perm ; jeg tror du har krav på det, men du må ha tilgang på barnevakt slik at du er en reell arbeidssøker. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137434124-gravid-100-arbeid-i-flere-%C3%A5r-arbeider-50-3-mnd-og-100-de-3-sise-mnd-f%C3%B8r-permisjon-hvordan-beregner-nav-f%C3%B8dselspenger/#findComment-137442132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå