Gå til innhold

Noen som vet? (ang. det å bli satt i gang)

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sovet skikkelig på noen døgn og har hatt 3 netter hvor jeg har vært helt lysvak pga. vond bekkenløsning. Dette gjør at jeg blir veldig sliten og mye trist. Har rett og slett blitt litt deprimert. Det er tungt å tenke på å ha det slik i 7 uker til. Ikke er det helt bra heller da og ha det slik, så lenge da, for skal tross alt gjennom en fødsel også. Og i tillegg har jeg hatt masrier som har kommet og gått siden uke 29+.

Så det jeg lurer på: Kan man søke om å bli satt i gang litt tidligere da? (og jeg vil føde vaginalt), så jeg mener ikke keisersnitt nå altså (bare slik dere vet det).

Jeg vil ikke ha noen sure tilbakemeldinger:), for det er ganske tungt å ha det slik og det ligger mer bak.

Fortsetter under...

Jeg har en venninne som blir satt i gang ca 3 uker før termin pga BL.

Hun er nesten sengeliggende pga smerter. Har også vært innlagt på sykehus for smertelindring.

Kan du ikke be legen din henvise deg på føden for samtale?

Det skal jeg selv snart. Har vært dårlig siden jul nå, så det begynner å slite på psyken ja...Har 6 uker igjen jeg også.

Dette er nok veldig forskjellig fra sykehus til sykehus, og fra lege til lege. De tenker generelt først og fremst på babyen i magen.

Første gang jeg skulle føde hadde jeg så vondt at jeg verken sov eller slappet av i det hele tatt siste mnd (gikk 14 dager over tiden). Snakket mange ganger med dem på sykehuset her om å få bli igangsatt, men det var det ikke snakk om. Babyen hadde det bra i magen, og det var det eneste som betydde noe for dem. Jeg spurte dem om de da dret i hvordan mor hadde det, og fikk et mer eller mindre bekreftende svar på det.

Denne gang får jeg heller ikke føde før 12 dager før termin (ks). Svangerskapet i midten var med en veldig syk gutt som bare ble 2,5 mnd, og jeg ble gravid veldig fort etterpå. Det har vært og er både fysisk og psykisk veldig tungt, og selv om fastlegen min sa han ville anbefale at jeg fikk føde 3 uker før termin (da regnes ikke babyene som premature lenger, og kan fødes uten å få nevneverdige problemer hvis alt er bra ellers) vil ikke legene på sykehuset høre snakk om det. Jeg SKAL gå så lenge som mulig. Jeg sover ikke på natta nå heller, og jeg fungerer ikke i hverdagen, men jeg må gå i 3 uker til.

Ble veldig negativt dette, men vil at du skal være forberedt på det verste også. Ikke alle leger er veldig lydhøre ovenfor mor så lenge babyen i magen har det bra..

Hei hei. Dette er mitt 3 barn, bare så det er sakt :-) Jeg har den oppfatningen, at hvis fødselen blir satt igang, kan det være muligheter for at den varer lengre enn hvis den får starte av seg selv. I alle fall hvis livmorhalsen ikke er moden nok. De har jo midler for dette, men det blir jo kunstig. Jeg har ikke sovet en hel natt på 2 mnd nå og må si jeg tenker en god del på hvordan det blir når fødselen starter, men vi får jo uventede krefter som regel når vi skal til :-) Trenger ikke å sovne før i 5 tiden på natten, så skal jeg opp igjen kl.07.00. Da er det viktig at vi legger oss når vi kjenner at vi trenger det. Sånn som det er hos meg, så får jeg ikke til å sove på dagen eller :-( Kynnere har jeg kjent helt siden uke 13 og det har ikke blitt noe mindre av de, så du er ikke alene nei :-) Det går nok bra skal du se, bare tenk på det gode du får ut av den tiden du har gått. Det er glemt fort etter at du har fått barnet på magen din etterpå :-) Så hold ut:-)

Takk for svar:)

Ja, det er jeg klar over. Det er jeg forberedt på at det er forskjell fra sykehus (lege) til sykehus (lege). Men jeg kommer til å spør ang. det å bli satt i gang- for tror bare det att jeg får snakket ut om det. Gjør slik at det kanskje blir lettere for meg.

Men jeg skal vel fint gå ut tiden, men det er så lenge jeg vet at barnet har det fint i magen min. Men det skal jeg stad for å se neste uke, og kan tenke meg att jeg er vel en del lettere etter den undersøkelsen.

Men jeg har vært forberedt hele veien og er forberedt på å gå over termin, slik som jeg gjorde sist!

Men det er det å bare vite at man kan søke om å bli satt i gang om det skal bli veldig hardt da (det var vel slik jeg mente det- altså bare det å vite at man kan ha den sjansen til det om det skulle bli veldig tungt på slutten(-men da snakker jeg kanskje om 2 uker før termin).

Ville bare si det:)

Annonse

Hei.

Jeg blir satt i gang 2 uker før termin fordi jeg er helt utslitt. Har hatt masrier siden uke 22 og har sovet veldig lite etter dette. Snakket med jordmora mi om det og hun henviste meg til fødepoliklinikken på sykehuset.

Lykke til.

Man kan grine seg til det meste........... :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...