2x babyline 21.05.08 Skrevet 11. april 2008 #1 Del Skrevet 11. april 2008 Hei på dere, jeg venter en gutt og ei jente, og har begynt å ordne litt med klær og sånt. Er i uke 34, så jeg prøver å skjønne at de kommer om ikke så lenge... Men jeg irriterer meg over meg selv med en liten filleting - vi har arvet massevis av babytøy, noe som er kjempesupert, og når jeg sorterer klær nå, så blir det liksom mye rosa til jenta og mange andre farger til gutten. Men jeg vil ikke ha ei sånn helrosa jente egentlig - samtidig som det er en veldig enkel måte å gjøre forskjell på dem på, særlig i begynnelsen. Har ei jente fra før, og hun har brukt typiske jenteklær og gutteklær om hverandre, og vært mer "tøft" kledd enn "søtt" kledd. Jeg vil gjerne at tvillingjenta også skal bli sånn - jeg synes det virker som om folk behandler barn litt utifra hvordan de er kledd - jenter som er kledd i søte rosa klær blir behandlet litt mer forsiktig enn jenter som er kledd i tøffere klær. ...men samtidig vil jeg ikke kle tvillinggutten i rosa bare for å få fordelt klærne annerledes, såklart... Er det bare meg som blir litt sånn overfokusert på farger og forskjellsbehandling, eller er det noen av dere andre som har tanker om dette? (...hvis noen greide å skjønne hva jeg mener...) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137433039-kj%C3%B8nn-og-farger/
* vannmamma * Skrevet 11. april 2008 #2 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg har termin i august og jeg fødte storesøster på sommeren også. Jeg hadde stort sett veldig duse og lyse farger på henne i starten: hvitt, lysegult, beige etc. De typiske jentefargene kom etterhvert, men hun er også en tøff rosa og ikke "marengstypen". Hvis vi ikke arver gutteklær fra venner (har bare kusiner...), kommer jeg nok til å kjøpe de lyse/duse fargene igjen i starten til lillebror. Kan skille på de på farger på body og sokker dersom det blir et problem. Fikk forresten et godt tips fra en erfaren tvillingmamma. Hun sa det er lurt å ha samme "type" klær til de, dvs tykkelse på bukse, genser osv. Det gjør planleggingen og logistikken i hverdagen enklere. Ex: Hvis den ene har bukse med fòr og den andre ikke, må man huske strømpebukse til den andre. Syntes det var en lur tanke, selv om man sikkert ikke greier å være 100% konsekvent. Et unntak er selvsagt om den ene er en varmere type enn den andre og trenger mindre klær. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137433039-kj%C3%B8nn-og-farger/#findComment-137433224
jakriso Skrevet 11. april 2008 #3 Del Skrevet 11. april 2008 hei har termin i begynnelsen av august med iallefall en jente den andre vet jeg ikke, meningen var å ikke vite noen, men så det på ul.... tror den andre er gutt, er litt større enn henne, men uansett.. har 3 jenter fra før å har selvfølgelig lyst på en gutt å har sagt at om jeg får ett rosa plagg om jeg får jenter så spyr jeg, finnes mange andre flotte farger å bruke, mine jenter har vært veldig forskjellig, men seff mye rosa og rødt den eldste som er 16 år nu , brukte veldig mye forskjellig og hun har vokst seg flott å fin uten å være satt i bås, men enda veldig feminin, nr 2 er guttete og nr 3 er hysterisk prinssessrosa i alt, nr 2 er veldig lik sin mor å lite interessert i klær, men tror du har rett i at rosa gjør at alle diller å duller litt ekstra.. de er jo søt.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137433039-kj%C3%B8nn-og-farger/#findComment-137434489
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå