Gå til innhold

Finnes det fremdeles folk som bruker bind?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

leser inne på skravle. Kunne aldri falt meg inn å bruke det, æsj ekkelt!! Gå med alt det klisset i skrittet å måtte se på det hver gang man er på do. Nei, takke meg til tamponger eller den derre nye trakte tingen, den virker kjekk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lykke til med tampong etter en fødsel..

Skrevet

De første dagene av hver mens må jeg bruke både bind(den største typen) og tamponger.......etter fødslene måtte jeg skifte bind hele tiden, fordi jeg ikke kunne bruke tampong i tillegg.

Skrevet

Ja, brukte bind etter fødsel, og synes det var skrekkelig, aldri mer! derfor skjønner jeg ikke at folk orker dette hver måned.

Skrevet

Jeg bruker bind på natta.. Syns det er litt ekkelt med tanken på at tampongen skal ligge oppi der i 7-8 timer og råtne.. Tenk deg hvor full av blod den er!! Da er det bedre med natt-bind for der trekkes væska ihvertfall ut av kroppen og ned i bindet...

Skrevet

Man skal IKKE bruke tampong om natten.

Den skal være i i max 4 timer pga. fare for infeksjoner.

Brukte bind når jeg hadde spiral, nå går det i tampong og bind om natten.

Skrevet

er jo bare rent blod!!! er så galt med det da?? verre må det jo være å dra den ekle dingsen som er full av gammelt blod ut...

æsj...og for ikke snakke om å få den inn da...det er krekslig det...

nei takke meg til,til bind, bytter alltid ved do besøk likevel....

Skrevet

Er det så mye bedre å ha ting liggende oppi der da? Hørt om tampongsyken før? Bruker for det meste bind, men bruker tampax ved svømming, trening etc. Faktisk mer hygenisk med bind. Man skal ikke bruke tampong etter fødsel, utskrapning ol, så må jo være en grunn til det. Du virker lite informert.

Skrevet

Traktegreier, hva er det?

Tss kan man får av tampongbruk. Men da skal man være uheldig, å ikke renslig.. Men tamponger kan man ha i lenger enn 4 timer. Man burde bytte ofte på dagen, men man kan ha dem om natta. Men burde ikke brukes lenger enn 8 timer. Det står på internettsiden.

Jeg heller liker ikke bind. Men bruker det helt i begynnelsen og helt på slutte, nettopp for å minske risikoen for tss. Men det har ikke noe med blodet å gjøre egentlig.. Jeg syns bare det er helt forjøvli klamt å ekkelt å gå med. Sårt blir det også etterhvert.

Så skjønner hvorfor bleiebarna trenger god lufting noen ganger til dagen! =)

Skrevet

Jeg bruker stort sett bare bind, har alltid likt det best, bare. Jeg kunne jo si: Æsj, tampong! Stikke noe opp i musa på den måten. Ekkelt!!

Men jeg gidder ikke...

:-)

Skrevet

ja bruker bind jeg.

Liker ikke tamponger, bruker de når jeg skal svømme ikke ellers.

Allt er vel smak og behag

Skrevet

Bind i dag er jo en drøm i forhold til hvordan de var før... Saba self sit, sier bare jeg...var ikke mye "self sit" der i gården, de vandret sine egne veier.... Liker spesielt de nye hvor det følger med en liten intimserviett, det er fresht å kunne bruke den når man skifter. Bruker tampong og bind litt om hverandre, men alltid bind om natta.

Skrevet

Før fødsel brukte jeg bare tampong. (ikke om nattan da brukte jeg truseinnlegg) Men nå etter fødsel klarer jeg ikke bruke tampong så nå går det bare i bind... Blør ikke så himla mye, så det gjør meg ingen ting:)

Skrevet

Åhuff og huff...

Så tenker du motsatt: Vi som syns dette om tamponger.

Skjønner du?

Jeg hater bind, men bedre enn med tampong.

Hater mensen generelt.. :)

Skrevet

De som har mye cyster på eggstokkene og endometriose skal IKKE bruke tamponger. Dette pga infeksjonsfaren....

Samme dersom man har mistet spiren sin eller nettopp født..

Skrevet

Selvfølgelig! Liker bind bedre enn tamponger, men bruker tampong når det er greiest...

Skrevet

Jeg synes også bind er froferdelig ubehagelig, og har aldri brukt de. Altså, jeg har bare prøvd de i nødsituasjoner. Brukte bind (bleie) i to uker etter fødsel, men så fikk jeg nok og gikk over til tampong.

Og apropo tampong, finnes ikke always tamponger lengre?

Skrevet

Nei, det er ingen som bruker bind lenger. Det bare produseres og settes ut i butikkene for at du skal få noe å irritere deg over.

Skrevet

Du må jo "se" på tampongen også, når du tar den ut og må pakke den inn i noe før du hiver den!

Eller er du som flere andre glupinger som bare hiver den i do og tror at da er problemet løst???Spør alle rørleggere rundt omkring. Om det ikke tettes hos deg, så kan det hende det blir tett et annet sted lenger nedi gata eller hos naboen.

Var en lengre diskusjon om dette på BIM for en del måneder siden. Husk hvis alle hiver fra tampongen i do (selv om det står at tampongen liksom skal kunne hives i do), så blir det tett okke som før eller siden. Og om du sier at du aldri har hatt noe problem med det, - nei, da har du hatt flaks, eller så har du ikke hevet nok ennå. Dessuten vet du ikke om det er noen andre i området som har fått problemer av DINE tamponger!. Noe å tenke på!

Skrevet

Hehehe, hvordan får du det til at hvis jeg hviver en tampong i do, så tetter den dassen til noen nedi gata??? Tror du den blir skylt ut og ned fra min do, og finner veien opp noen rør og inn i doen til noen flere meter nedi gata? Hehehe, jeg ser det for meg. At hr og fru Olsen på 85 må ringe til rørlegger fordi dassen er potte tett, og rørleggeren finner ut at en tampong er årsaken? Den må du lenger ut på landet med....Jeg bruker BARE tamponger. Sist jeg brukte bind var etter en abort jeg hadde, og etter fødsel før det igjen. Bind er motbydelig. Man føler seg møkkete og ufresh og kjenner hver gang det renner ut. Blah!!! Bruker tampong om natta også, men er oppe å skifter en gang pr natt. "Tampongsyken" er ekstremt sjelden. Det er like vanlig som at noen får blødninger av smertestillene som virker blodfortynnende. jeg er faktisk overrasket over at så mange unge bruker bind, men det er vel en vanesak som alt annet.

Skrevet

Tampongen kommer selvsagt ikke opp i doen til noen andre! En smule korttenkt på formiddagen, virker det som....eller er du bare dum???

Den kan tette i selve avløpene som forbinder husene sammen eller som går ut av huset ditt eller som fører inn til naboen, eller lignende, slik at det tilslutt må graves fordi det er blitt tett. Og dette er ikke tull, selv om du tydeligvis ikke tror noe på det. Det er nemlig sånne som deg som skaper problemer for andre, men det gjør jo ingenting så lenge det ikke skaper problemer for deg....!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...