Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Vi venter nr 4! =) Storesøsknene heter Nils Henrik, Mathis Aslak og Ellen Marja. Alle er oppkalt, og det samme vil vi gjøre med lillegutt. Vi vurderer enten Mikkel Isak eller Johan Mikkel. (Uttales JOhan, ikke joHAN.) Hva synes dere?
Gjest Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Synes Nils Henrik hadde fin klang, Mathias Aslak ok klang, Ellen Marja (om det uttalles Ellen Maria) nydelig klang. Synes ikke Mikkel Isak var pent. Blir litt stilkrasj, men også veldig tungt å uttale. Jeg ville uten tvil gått for Mikkel Johan! Nydelig klang! Jeg synes klangen er litt viktig i et dobbeltnavn, SPESIELT om man bevisst bruker begge navnene. Eventuelt Johan Mikkel til nød. Mange vil nok uttale JoHAN uansett...
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 ..det kommer vel an på hvor de bor hen vel... vel. jeg syns kanskje Mikkel Isak ble litt likt Mathias Aslak, og vill derfor valgt Johan Mikkel Ellers er jo Johan Isak eller Isak Johan også fine navn
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Takk for svarene deres! (Jeg må bare bemerke at nest eldste gutten heter Mathis Aslak, ikke Mathias Aslak ;-) Vi bor i Finnmark, og her uttaler alle Johan som JOhan, så det blir ikke noe problem. :-) Flere svar tas gjerne imot!
Gjest Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 Nils Henrik, Mathis Aslak, Ellen Marja og Johan Mikkel. Perfekt! Og vakkert navn.. :-) Selv om jeg synes Mikkel Johan hadde vært absolutt best.
prebs Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Jeg ville også gått for Johan Mikkel - et flott navn som står supert til søsknene= )
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 14. april 2008 #7 Skrevet 14. april 2008 Mikkel JoHAN kunne gått, ellers syntes jeg ikke det gled så godt. Ble liksom litt tungt.
Vannmann35 Skrevet 14. april 2008 #8 Skrevet 14. april 2008 He, he - at dere var bosatt i Finnmark var nokså nærliggende å tro ja - veldig typisk samiske navn :-) Men flott da - det skal sies! Stemmer for Johan Mikkel - et flott og stødig navn!
Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #9 Skrevet 14. april 2008 Så bra navn barna dine har! Gå for Johan Mikkel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå