Gå til innhold

Får ikke jordmor-tilbud.

Anbefalte innlegg

Er det noen som har ønsket oppfølging av jordmor, men har fått beskjed om at dette ikke er mulig grunnet kapasitetsmangel? Jeg har fått det og er litt frustrert. Jeg får da oppfølging fra fastlege, men han er så rask og lite pratsom. Kunne tenke meg noen å snakke med som følger godt opp.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137432311-f%C3%A5r-ikke-jordmor-tilbud/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja! Jeg fikk beskjed av jordmor i Frogner bydel at det var helt stopp. Hun kunne se meg i uke 30 (prøvde å bestille for uke 24 da jeg var i uke 17), og kunne ikke love flere kontroller enn dét fordi vi entret sommerferie rett etter det, og da var kapasiteten enda dårligere. Hun var søt og forståelsesfull (etterhvert), og ba instendig om at jeg skulle forfatte en klage til bydelsoverlegen, hun syntes selvsagt ikke det var spesielt ok å bruke hele sin allerede sprengte dag på å ringe rundt for å fortelle folk at de ikke kunne få kontroll :o)

Jeg skal flytte når jeg er i uke 28, og da ble det naturlig å henvende meg til helsestasjonen i den nye bydelen. På Skøyen hadde de god kapasitet, masse ledig og syntes dessuten svaret jeg hadde fått først var skandaløst. Så det er STOOORE forskjeller på bydelene. Prøv å få oppfølging i en annen bydel enn din egen, jeg vet ikke om det går, men det er lov å prøve. Hvis ikke må du gå til privat JM, ikke billig, men oppfølgingen er visst desto bedre :-)

Lykke til

det har ikke vært noe problem for meg! men jeg var hos jm tidlig.....? i uke 10,.. hun er kjempehyggelig og tar seg god tid!

holder til på furuseth... men nå er det flere av våre nye landsmenn her, og de får jo masse barn, så kankje de har større kapasitet her??? ;-) hehe

men kan man ikke prøve på flere steder i oslo da???

Dette er for dårlig, selvom du heldigvis har fastlegen da.

Jeg fikk time hos JM kjapt, og går der regelmessig for kontroll (er ikke hos fastlegen i det heletatt). Har tidligere hatt komplikasjoner i svangerskap og fikk bedskjed om at jeg måtte regne med kontroll hver uke fra slutten av juni. JM opplyste om at hun skulle ha ferie, men at jeg ikke skulle bekymre meg for kontrollene skulle hun sørge for at jeg fikk hos en annen jordmor i bydelen.

Privat JM tjeneste eer et godt alternativ selvom det koster litt. Det er vel 8 kontroller man skal ha iflg de nye retningslinjene inkludert første kontroll-7legekontroller og UL. Så da blir det kanskjemaks 4 kontroller. Jeg ville definitivt ha betalt for dette om du har lyst til å gå til JM og ikke finner noe offentlig tilbud

Jeg har en kjempesøt jordmor på Grünerløkka helsestasjon. Fikk time når jeg måtte ønske der. Avtalt med fastelegen min at jeg kun går til henne, og bruker legen til evt sykemelding. Men litt spent på hvordan det blir i sommer da..

Annonse

ååås å dumt det er så stor jordmormangel!!!!

jeg bor i vestre aker, og her er det heldigvis ikke mangel på plass til jordmor. skjønner at dere er frustrert, jordmor snakker jo mye mer om graviditet enn lege. legen går jo bare sjappt igjennom det medisinske og slikt, mens hos jordmor kan man snkke mer om fks fødselsangst osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...