C@milla *EMIL* Skrevet 11. april 2008 #1 Del Skrevet 11. april 2008 Hei!! Eg fekk ein melding av deg for noen dagar siden om attføring, kan du huske det? Nå har det seg sånn at eg var nede og snakka med nav idag. Eg har gått på attføring i evighetar(les 8 år), og er visst heller ikkje ferdig med det første.. Er nesten døv nå, så det er ikkje så lett å få ei utdanning eg kan jobbe med vettu ;o) Eg ventar i august, men var tidlig nede og prata med saksbehandlar. Fekk igjennom(trur eg, ventar på vedtak) at eg får skule 50 % neste år også. Om eg ville ha eingongsstønad, som ser ut som alt eg får, måtte eg ta permisjon fra attføringspengene i 6 veker. Har nå informert saksbehandlar pr mail om hvilke veker dette gjelder. Idag har eg vore nede å snakka om meir peng.. har funne ut at om eg tar full utdanning får eg mye meir fødselsstipend fra lånekassen, og idag sa dama på nav, at pappa i så tilfelle fikk fødselspenger istedenfor meg, siden eg planla full utdanning. Om me er heldige da, studerer eg(sånn noenlunde ) og pappa får fri i 29 veker med penger(den vanlige lønna si). vett ikkje koss din situasjon var, men de burde vel kunne sjå litt på videre tiltak sjøl om du ventar små! Men.. då må du gjere någe, som eks utdanning litt av tida. De likte ikkje om eg ville ha permisjon heila året fant eg ut... derfor avtalen om 50 % studier til å begynne med Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137432182-innlegg-til-f%C3%B8rste37om-attf%C3%B8ring/
Septemberprinsen Skrevet 11. april 2008 #2 Del Skrevet 11. april 2008 Tusen takk for tilbakemelding!!!!! Egentlig er jeg ferdig med attføringen til mai, men tenkte at jeg kunne ta et mindre studie dette semesteret og heller overføre resten til neste semester... Men alt er så vanskelig for den saksbehandleren jeg har fått nå. En gammel susemikkel!!!! Men for meg gjelder det å komme best mulig ut av det rent økonomisk! P.S. Er det yrkesrettet attføring du går på? Hvordan har det gått til at du har fått innvilget for så mange år? Trodde en maks fikk 3 år til attføringstiltak.. Lykke til med videre studier, og ikke minst fødsel i august!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137432182-innlegg-til-f%C3%B8rste37om-attf%C3%B8ring/#findComment-137432360
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå