Gå til innhold

fryst melk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har pumpa og fryst en kopp med melk i dag for første gang- og tenkte det kunne være fint for pappan å mate jenta vår en gang snart også:) Men Så lurer jeg på ...- hvordan gjør jeg når jeg skal servere den? Må jeg tine den først, så varme den i vannbad- eller kan man bare sette den i vannbad og den tiner seg selv der? Kan man putte rester i kjøleskapet igjen- eller er det bare å slå ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det anbefales at melken tines i kjøleskap, men det tar jo lang tid. Om krise, så kan den tines i romtemperatur (og sikkert i varmebad også).

Holdbarhet er: fersk melk: 3-5 dager i kjøleskap

Tint melk: 1 dag i kjøleskap

Varmet melk kan ikke brukes opp igjen.

Ellers enig med deg, kjempefint at mannen tar en økt om dagen. Deilig med litt avlastning. Vi gjør det også (jeg pumper som regel samme morgen, så gir han det om kvelden).

Skrevet

fint- da lurer jeg på en ting til jeg. Hvordan holder man melka varm ? :) Skal nemlig ha dåp snart og skal ha på bunad- men syns det blir himla upraktisk å sprette opp bunaden midt i kirka hvis hun holder på å sulte i stykker da? Hun får få pupp før vi går inn- men man vet jo aldri helt- plutselig skal de ha mere:)

Skrevet

Tror nok ikke det går, dessverre ... Uten at jeg er noen ekspert.

Skrevet

Det er ikke bra å holde melka varm - den kan fort bli full av bakterier!

Vi hadde med flaske med opptint morsmelk til snuppa vår i dåpen, nettopp pga av "bunadsproblematikken", akkurat som hos deg. Tok den med kald rett fra kjøleskapet hjemme og varmet den opp i vannbad når vi kom til kirken, slik at vi hadde den klar til bruk under gudstjenesten. Den rakk å bli romtemperert i løpet av den timen gudstjenesten varte, men det gjorde ingenting, hun drakk hele flaska likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...