Gå til innhold

Gustav eller August? Hjelp oss!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med å velge et av disse to familienavnene... Liker begge like godt og tenker at hvis vi en gang før gutt nr. 2, så kan jeg ikke velge det jeg ikke velger nå, fordi de er for like - GUSTav og auGUST... Sukk! Hvilket bør jeg velge, hvilket ville dere valgt? Utrolig vanskelig valg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

August, ingen tvil, syns det er veldig fint. Liker ikke Gustav så godt, det blir litt for gammel mann for meg.

Skrevet

oj er Vannman HI ? hehe;) uansett jeg liker Gustav best, men kjenner en som heter August og er født i August det er jo litt snålt da:)

Skrevet

Liker absolutt Gustav best! Kjempeflott navn!

Skrevet

August er finest- et staselig navn! Er enig at de er for like for to brødre- dessverre...

Skrevet

Gustav heter gutten min, og jeg er så stolt av det navnet. Det skaper så personlighet og han bærer navnet sitt så flott! Utrolig vakkert, staut navn som blir bedre og bedre jo eldre han blir. Har ikke angret en dag.

Skrevet

Liker August best, men Gustav er jo fint det også da.

Skrevet

Utrolig synd de er så like, jeg er storfan av begge navnene. Gustav er utrolig vakkert, samme med August. Allikevel synes jeg det er litt "snålt" å hete August om man er født i desember.. Vil alltid være noen som vil kommentere det. Men nydelig navn, det og.

Ville derfor valgt Gustav. Tror også August er litt mer brukt. Hva med f.eks å kalle nr 1 Gustav Olai og nr 2 Emrik August? Det funker jo fint, da.

Skrevet

Hei søte vannmann:)

Blitt gravid? :):):)

Du må nesten trekke lodd om navnene, eller enda lurere, vente og se hvem han er. De er helt nydelige begge to. Ikke poppis, ikke hverken "barnenavn", "voksennavn", harry eller i fare for noensinne å skulle gå ut på dato. Jeg tenker at Gustav kanskje er litt roligere og mer jordnær enn litt livlige og morsomme August?`Du får se på poden:)

Skrevet

flotte familienavn, da! Hadde (av naturlige årsaker, siden lillemann i magen allerede har fått navnet...) valgt August:)

vårt familienavn er Valentin, og mamma mener vi bør ha det som mellomnavn..Nuvel:)

Skrevet

Morsomt å se hva "rikssynseren" på navnefronten har som førstevalg... he-he... har fått med meg at du liker Gustav da... :-)))

Kjempefine navn... ikke for vanlig, ikke for uvanlig, ingen vanskelige stavemåter osv. osv.... synes heller ikke Gustav og August ble for like... passet fint sammen synes nå jeg...

Klarer ikke å si at det ene er finere enn det andre... men, mitt råd er å skrive ned Gustav + etternavn og August + etternavn... så ser dere hva som passer best sammen med etternavnet. Eventuelt gjør det samme med deres egne navn og se hva som "matcher" best... siden dere likevel har problemer med å bestemme dere kan dere like godt velge det som går best med deres egne navn + etternavnet.

Lykke til !!!

Skrevet

Har inntrykk av at August er veldig på veg opp om dagen, så viss du vil ha eit litt sjeldent navn, ville eg valgt Gustav. Men fine navn begge to!

Skrevet

Er du blitt gravid Vannmann31? Gratulerer i så fall!!

Begge navnene er flotte synes jeg. Selv vet jeg om to små Gustav-er, en på to år og en på fire, og har en liten August i familien.

Tipper Gustav er et navn som er i vekst - siden mange vil oppkalle etter oldefedre. Begge navnene er navn jeg kunne brukt selv.

August er litt mer "staselig" enn Gustav, i mine ører. Det har en litt mer "pompøs" klang. Ikke på noen negativ måte, men August høres litt mer fasjonabelt ut enn Gustav.

Begge navnene passer både på barn og voksne, både på en liten vilter pjokk og på en mann med dress og slips.

Man trenger ikke å bestemme seg endelig før man ser babyen.

Lykke til

Skrevet

Gustav er helt fantastisk flott! Ville valgt det!

Synes August er mer "rampe-navn" samtidig som jeg synes det er litt ironisk å ha en gutt født i f.eks januar som heter August...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...