Kitty75 Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Hei! Har fått påvist gule stafylokokker og har fått antibiotika (diclocil). Prøver å være veldig nøye med håndhygiene og skifte papirammeinnlegg ofte. Har vond klump i det ene brystet og sår på brystknoppen. Hadde nok brystbetennelse forrige helg, men forsto ikke at det var det det var. Trodde jeg måtte ha feber, jeg! Det er fortsatt rødflammete, og jeg strever med å bli kvitt en klump på oppsiden av brystknoppen. Er det noe mer jeg bør tenke på? Må jeg vaske de innerste plaggene på 60 grader? Hvilke andre råd har dere for å få bukt med disse skumle bakteriene? Føler meg konstant skitten nå, jeg og holder på å bli helt hysterisk hva gjelder hygiene...
Gjest Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Jeg har hatt brystbetennelse med gule stafliokokker - fikk ikke beksjed om noen spesielle hygeniehensyn. Tror det primært gjelder sopp. /trøske. Dicolcil vil ta knekken på dem! Husk å ta hele tablettkuren selv om du føler deg bedre bare etter noen dager. Jeg var så uheldig at jeg fikk en verkebyll, såkalt brystabcess. Det var en hardere klump i brystet og annerledes enn de andre områdene i brystet hvor jeg hadde tette melkeganger.. Den måtte tømmes på Ullevål. Men det skjer ikke så ofte at man får det. Når begynte du på Diclicil? Fortsett å tømme brystet ofte og hvis du ikke får bort klumpen bak brystknoppen ville jeg vurdert å kontakte lege igjen for å sjekke om det er en abcess.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Hvordan merker dere brystbetennelse og stafylikokker? Jeg føler at jeg nesten ikke har noe melk, og gutten har gått ned mye i vekt. han er 18 dager gammel. Gått over til delamming for å få fetet han opp litt etter råd fra HS, men lurer jo nå på om jeg kan ha tette melkeganger eller noe siden han aldri blir mett av puppen. Han vil ikke suge mer enn 5 min og svelger ikke med mindre jeg hjelper puppen og klemmer ut melk. Har også prøvd å pumpe, men kommer nesten ikke noe. I går kveld fikk jeg 20 ml på begge brystene etter å ha pumpet i 20 minutter... Blir så fortvilet. Har en kul i høre brystet rett over knoppen, men den er nesten borte etter å ha ammet eller håndmelket...
lille me og mine Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 fikk også gule staf. da jeg hadde åpne sår i brystvorten. fikk antibiotikakur, tok den ut tiden og var ekstra nøye med hygienen... da jeg hadde sprukket opp skikkelig, tok jeg aldri borti selve brystvorten! Skulle jeg smøre på krem, brukte jeg Q-tips. Tror dette er viktig, da fingre alltid har med seg bakterier fra ett eller annet... skift ofte ammeinnlegg som du sier, vask et par ganger hver dag (jeg brukte intimsåpe), lufttørk mye! jeg gikk stadig med brystene på tørk! Jeg fokuserte på å få vekk de åpne såra, så ikke nye bakterier kunne blomstre...
Kitty75 Skrevet 13. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. april 2008 Tusen takk for gode råd! Er mye bedre nå, men ikke helt bra enda. Begynte med Dicolcil på fredag, og har nesten fått vekk den store klumpen. Er litt igjen enda, så skal passe på. Legen sa også det at jeg måtte følge med på om den gikk vekk, ellers måtte jeg på sykehuset for å få den fjernet. Symptomer på brystbetennelse er (som jeg ikke visste, og derfor overså. Ventet på feber jeg...): - Klumper - Vondt ved enhver berøring - Rødflammethet - Slapphet og influensa følelse i kroppen - plutselig veldig varm, så frost - Evt feber Den verste "klumpen" min forstod jeg ikke at var klump, fordi det var mer et stramt område nedover den ene siden av hele brystet. Nå er det blitt en klump istedet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå