mucho mas Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Er det noen som har noen tips om hva man kan gjøre med dårlig sædkvalitet. Vi har fått to barn fra før på naturlig vis. Vårt første barn mistet vi etter kun 6 korte dager. Han var alvorlig syk. Gudskjelov ble vi gravide med nr. 2 åtte mnd etter at vi mistet vårt første barn. Vi begynte å prøve igjen ca 10 mnd etter nr. to var kommet til verden, men det lot seg vente på å bli gravid. etter et år, fikk vi påvist at det var noe galt med spermen til min mann. Den er blitt helt klumpete og seig i konsistensen, og det er veldig mange av sædcellene som har hodefeil. Vi skjønner ingenting av dette. Nå har vi vært gjennom to icsi-forsøk på Volvat, og har ett igjen. Før vi tar det skal mannen min til Purvis, og jeg vil at han skal gjøre det han kan for å finne ut av hva som er galt, og prøve å forbedre sakene. Dette ble veldig langt, men er det noen andre som har opplevd noe lignende, og har noen tips til hva han kan gjøre.
Kine71 Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 Hei sann! Så trist å høre om gutten dere mistet. Ang dårlig sædkvalitet har jeg stor tro på dr Purvis. Han er jo ekspert på området. Det er frustrerende å få beskjed om dårlig sædkvalitet og ingen hjelp og få i det offentlige, ikke engang et lite tips. Hos oss er det samme problem. Vi var til Purvis og det var veldig kjekt. Mannen min ble satt på medisiner, vi skal til icsi uke 20 og får vel se på resultatet da. Dessuten har jeg lest at det skal hjelpe å ta e-vitaminer, zink og selen. Lykke til:0)
lita78ღ Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Jeg bruker også Volvat. Jeg har ingen gode tips til dette med sædkvalitet, men er nysgjerrig på hva legene på Volvat mener om dr.Purvis...? Anbefalte de han?
mucho mas Skrevet 12. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. april 2008 Hei Kine 71 Så fint at dere får hjelp hos Purvis. Mannen min skal dit på mandag. Er spent på hva han har å si. Var du med mannen din til Purvis, eller er det mer normalt at de går alene? Jeg er litt nysgjerrig på å høre hva han har å si. Hvis det er noe han kan gjøre, tror jeg vi setter i gang med nytt forsøk om en måned. Hvis ikke venter jeg til over sommeren. Det tar jo på det her. Ønsker dere masse lykke til i uke 20, og takk for svar
mucho mas Skrevet 12. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. april 2008 Hei lita 78 Vi har egentlig ikke fått noen gode svar hos Volvat på hva vi kan gjøre med mannen mitt sitt problem. De anbefalte ikke Purvis, men jeg har hørt mange andre som har fått god hjelp hos ham. Så da gjenstår det bare å se. Vi har vel kommet til et punkt nå hvor vi vil prøve alt. Jeg klarte til og med å få mannen til akupunktur på 2. forsøk, så han er med nå. Er dere fornøyd med Volvat, har dere hatt mange forsøk der?
Septemberprinsen Skrevet 12. april 2008 #6 Skrevet 12. april 2008 Det samme problemet hadde vi, men vi fikk hjelp av en soneterapeut i Stavanger som har spesialisert seg på å hjelpe par som har problem med å bli gravide. Hos oss var også problemet partnerens spermier- de var få og svømte dårlig. Soneterapeuten satte samboeren min på en ordentlig vitaminkur, samtidig som han også fikk et par behandlinger. Men jeg er overbevist om at det var vitaminkuren som gjorde susen!!! Vi ble gravid på første prøverørsforsøk! Jeg var også til noen timer og ble trykket under bena. Dette for at jeg skulle være mest mulig mottakelig når de satte inn egget. Masse lykke til!!!!!
Kine71 Skrevet 12. april 2008 #7 Skrevet 12. april 2008 Heisann! Jeg var med på timen til Purvis. Først leverte typen sædprøve, og timen til Purvis var ca en time etter dette. Vi gikk på en cafe i nærheten mens vi ventet. Inne hos Purvis spurte jeg om flere ting. Jeg hadde tatt med prøvesvar fra tidligere, og han var interessert i tidligere sædprøver og en hormon prøve tatt av mannen min. Det ble gjort ultralyd innvendig og det syntes han var litt ubehagelig, men han syntes det var bra at jeg var med. Tabelettene fra dr Purvis skulle ha best effekt 1 uke etter endt kur, så det går ann å time dette i forhold til forsøk, det prøver vi å gjøre. Håper dere får hjelp da!
catine Skrevet 13. april 2008 #8 Skrevet 13. april 2008 Til gullgutten til mammaen sin: Kan jeg spørre hvilke vitaminer mannen din tok? Vi har nemlig samme problemet...
PeggyPreg Skrevet 13. april 2008 #9 Skrevet 13. april 2008 Min sambo har også vært hos Purvis - Jeg var selv med på ettersamtale - og han var virkelig flink - Kom med mange gode råd - og "etterprøvene" til sambo ble langt bedre! Vi endte med AIH forsøk på Riksen- og det funket for oss. Kan anbefale å være med til Purvis - Han er svært dyktig, og utrolig sympatisk! Vi ble langt mer positive etter å ha vært hos han. Han er jo ekspert på området. Lykke til!
Septemberprinsen Skrevet 13. april 2008 #10 Skrevet 13. april 2008 Til Tine Bio-E 350 mg 1 morgen Sink 1 morgen + 2 kveld Selen 1 morgen + 1 kveld C-vitamin 1 gram 1 morgen Bio-balanse uten kalk 2 morgen + 2 kveld Men jeg vil også anbefale deg å gå til soneterapeut, da blir slimhinnene dine mye mer motakelige for det befruktede egget. Dette er ihvertfall min og andre venninners erfaring. Masse lykke til!! P.S Både Haugesund, gynekolog og fastlegen vår er overrasket over at vi klarte det på første forsøk, med tanke på alderen min og hans sædkvalitet...
mucho mas Skrevet 13. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. april 2008 Det er veldig oppløftende å høre at dere har fått hjelp hos Purvis. Er skikkelig spent på hva han har å si i morgen. Jeg blir med jeg, så får jeg med meg hva som blir sagt : ) Lykke til til dere andre.
catine Skrevet 13. april 2008 #12 Skrevet 13. april 2008 Hei! Takk for at du deler vitaminkuren til mannen din:) Nå skal det handles inn her! Jeg skal gå til akupunktur slik som jeg gjorde de to siste forsøkene, men skal undersøke om det finnes en soneterapeut i haugesund- så vil jeg kanskje prøve det også. Men vi bor i haugesund så det må være en som praktiserer her..
catine Skrevet 13. april 2008 #13 Skrevet 13. april 2008 Har nå søkt på gule sider , men finner ingen soneterapeuter i haugesundområdet- kun i stavanger. ... så da får det bli med akupunkturen:)
Septemberprinsen Skrevet 13. april 2008 #14 Skrevet 13. april 2008 Hei Tine! Synes det er koselig om jeg kan hjelpe, men du skal ikke helt ukritisk ta den i bruk. Synes du skal høre med en soneterapeut først (se hva jeg har skrevet på den andre debatten). Ring Peter, kanskje han kan anbefale en soneterapeut i Haugesund. Eller så hadde jeg faktisk vurdert å ta båten til SVG for å behandles der... Men nå har jo jeg skikkelig tro på Peter, da :0)) Kan du ikke holde meg oppdatert på hvordan det går?
mucho mas Skrevet 14. april 2008 Forfatter #15 Skrevet 14. april 2008 Nå har vi vært hos Purvis. Jeg er frustrert. Det viser seg at min mann har en åreknute i testiklene, i tilleg til tegn til betennelse i prostata. Det er mulig han må operere. Hvis han skal det, er det 6 mnd ventetid i tillegg til 6mnd før spermen er bra igjen etter det. Det vil si at vi kan ta neste forsøk om et år!! Det er så lenge til. Purvis er en fin fyr, og jeg er glad vi dro dit. Han gir jo mye mer info en det offentlige, og jeg fikk tillit til ham. Er skuffet over at vi ikke har kommet oss til androlog før. Skjønner ikke at det offetlige bare avblåser at det er noe å gjøre med mannen. Det er ihvertfall min erfaring.
Kine71 Skrevet 14. april 2008 #16 Skrevet 14. april 2008 Heia Mucho mas! Jeg skjønner at dere ble nedfor! Det kanskje blir snakk om operasjon og greier. MEN tenk på det at dere fikk vite grunnen til at det var sånn og at dere får hjelp på sikt. Man kan tenke at egenttlig burde man ha sjekket ting før, slik tenker jeg egentlig med hele prøverørsprosjektet. Jeg og mannen har vært sammen i 10 år og jeg fyller 37 i år, men det hjelper jo desverre ikke, ingen angreknapp å trykke på! Ja, Purvis er en fin fyr og det er godt gutta kan få hjelp også, synes synd på dem når de får beskjed om dårlig sædkvalitet! Vet ikke om dere har tatt kromosom-prøver, men det er jo også en ting som kan forsinke hele prosjektet. Enkelte plasser tar det opp til 12 uker å få svar! Lykke til fremover:) KLem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå