Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Jeg har mørkebrunt hår. Har hatt lys striper før, men syns det lyse håret ser så slitt ut da.. Nå lurer jeg på om jeg skulle legge inn noen lysebrune striper. Er det fint i mørkebrunt hår tro? Hvordan gjør jeg det evt. Må jeg bleke stripene først, for så å farge dem i en lysebrun farge? Er foliestriper eller sånne hettestriper best?
Hildemor fra vest Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Har ikke fagbrev som frisør men har veldig "erfaring" som hobbyfrisør he he..Er enig med deg i at hvis man har mørkt hår og tar alt for lyse striper kan det fort se slitt ut..Hvor lyse stripene blir er avhengig av hvor sterkt blekemiddel og hvor lang virketid du bruker. . Hvis du har mørkebrunt hår vil nok stripene bli gyldenbrune (litt oransje)Jeg synes det personlig er mye finere..Om du velger folie eller hette avhenger av hva du vil ha..For definerte stripeeffekter da bruker du folie og jævnere striper i hele håret med hette..;-)
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Så du mener at jeg ikke trenger å farge opp stripnene etter bleiking? Bare ta å skylle det ut før tiden, eller når jeg ser det har fått en fin farge? Er så redd for at det skal bli veldig orange.. Hehe skal i bursdag..=S
Hildemor fra vest Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Litt skummelt å gi råd når jeg ikke ser deg og håret ditt..Men i utgangspunktet skulle det gå bra..Hvilket blekemiddel skal du bruke..Er håret ditt naturlig mørkebrunt i utgangspunktet..Langt/kort?
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 Nei, det er nok ikke så lett å gi råd sånn over nettet.. Nei, håret mitt er ikke naturlig så mørkt. Men det er brunt. Det er nesten til skulderbladene. Vet ikke ang. blekemiddel, har ikke kjøpt enda. Takker for svar=)
Hildemor fra vest Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Ok så lenge håret ditt ikke er veldig tørt og slitt kan du nok ta striper i det da..Bare husk på å bruke en god kur en gang i uken..Har selv helbleket håret mitt en del år men har nå blitt brunette..Trives godt med det egentlig..Men når sommeren kommer så angrer jeg vell kan jeg tenke meg he he ;-)
maria isabell Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 viss du kler du varme brunfarger..farg håret i en litt varmere brunfarge enn den du naturlig har..legg inn foliestriper på toppen,ikke for tykke, la bleikingen sitte en liten stund til du får lyse brune striper...ikke orange eller hvite...har du 12 prosent vannstoff går det fort,så følg godt med,det er snakk om minutter...
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Okey, tusen takk for svar begge to! =) Får vi se om det blir noe ordnings på det! Hehe ja det er fort at man angrer.. Men brunt er jo fint om sommeren også, til et solbrunt ansikt=)
Labambie Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 Hei! Jeg har svennebrev i damefrisør-faget. Jeg vil selvsagt anbefale deg,at uansett hva du velger,så gjør det hos frisør.. Så til saken.. Jeg ville brukt litt svakere bleking på deg,for å bare få litt lysere nyanse på ditt eget hår. Kanskje også skylt igjennom det etterpå med en kald minicolor får å få det tydeligere frem. Foliestriper ville jeg nok også gått for,da dette er lettere å ha kontroll på. Og kjøp gode produkter,be frisøren anbefale om du ikke får anbefalt. Shampo,balsam og en god kur og eventuell styling om du bruker dette. Butikkprodukter sliter helt sykt på håret! Masse lykke til.
Gjest Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 har også fagbrev i frisør faget og må nesten henge meg på svaret til Labambie over her. IKKE gjør det selv hjemme hvis du er usikker da kan det fort bli veldig mye dyrere enn planlagt hvis det skulle gå galt og du må dra til frisøren og fikse på det du har gjort. og jeg ville ALDRI brukt 12% vannstoff som blir sagt lenger opp her. det er utrolig skadelig for håret pluss at man risikerer å få nyanse forskjeller på stripene hvis man bruker folie.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #11 Skrevet 11. april 2008 er ikke enig,beklager.Frisør eller ikke.Har bleket,farget mitt hår i mange år.Må bruke litt sunn fornuft:) Butikk farger er helt topp.Har brukt frisør farge lenge,men ikke så fornøyd.Smak og behag.Di fleste frisører vil nåkk ha kunder,hehe.Neida,fint med frisører,for dem som ikke har peiling osv.Når jeg bleker mitt hår,går jeg forsiktig fram.Har jeg mørkt,så får jeg det ikke lyst med en gang.Bleikemidlene er ikke like heller.Noen er sterke,noen dårlige.Jeg liker toning.Gjør bedre får håret en farge.Glansvask også,men vaskes ut fort.Som regel,har du mørkt naturligt eller farget det mørkt,så blir det uansett orange,gult.Kan bleike det hardt,men da sliter det mesten av,hehe.,jeg gikk noen dager med orange hår,huff,,så bleika jeg det igjen.Ble bedre da.Etterpå går jeg over med en god toning over.Blir mykt og godt.Må kures.Frisør er svindyrt.Skulle jeg feile litt,så kjøper jeg ny farge.Frisøren blir alikevel dyrere.Sjuke priser.Jeg blir fornøyd med mitt.Har håldt på i mange år,har farget,stript hår på andre.
Labambie Skrevet 11. april 2008 #14 Skrevet 11. april 2008 Heheheh! Butikkprodukter og farger er bra? Ja jøss... Jeg har sett kjemien bak det hele,og tro meg det er ikke likt... Men greit,folk får gjøre som de vil! Ikke mitt hår som blir ødelagt. Det er langt ifra samme sak. Er omtrent som å si at et IKEA kjøkken er akkurat like bra som et sånn dyrt designerkjøkken... Det gjør nytta,men er ikke bra..
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #15 Skrevet 11. april 2008 Ikke for å være frekk, anonym 21:37, men du MÅ bruke mellomrom etter punktum. Blir helt ør av å lese det du skriver. Mellomrom får du ved å trykke på den lange tasten nederst på tastaturet! Og til HI; lytt til de med fagbrev du! De vet som regel best!
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #16 Skrevet 11. april 2008 ja,jeg liker casting godt,Mitt har ikke blitt ødelakt.Har langt friskt hår:) Di gangene mitt hår har blitt ødelagt,så er det hos frisøren.Hehe.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #17 Skrevet 11. april 2008 Du kan jobbe lenge med en ting og bli super god,selv om man ikke tar fagbrev:) Har farget,stript,bleket hår i mange år.Super fornøyd.Ikke alle fargene er gode i butikkene.Jeg har noen favoritter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå