Gå til innhold

Hva skal du gjøre før babyen kommer ?

Anbefalte innlegg

Har dere noen ting dere skal gjøre før babyen kommer enten for å korte ned ventetiden eller ting dere ikke kan gjøre etter babyen kommer ?

Min plan:

- være masse med veninner.

- Være mye på hytta slik at jeg får kommet meg litt ut av huset.

- Lese bøker

- En romantisk kveld med sambo hvor vi drar ut og spiser ol bare oss to,

vet aldri når en får tid til det.

- Shoppe sommerklær til etter fødselen. Tror ikke jeg orker så mye shopping med barnevogn i begynnelsen.

Har dere noen "tips" ?

Fortsetter under...

Hei på deg!

Vi og et anna vennepar skal arrangere festival 1.mai helga, så jeg bruker masse tid på planlegging og skrive arbeid i den forbindelse siden jeg bare er hjemme for tida. Ellers er det mye styr med flytting og pakking, skal flytte i nytt hus 6.mai. Så det går slag i slag. barnedåp 20 april.. så egentlig hadde det passet meg bra om gutten ville ut i verden før termin den 9.mai :-)

Ellers går dagene med til småting og Masse lesing!

Vel, jeg har en ting jeg MÅ gjøre:

- skrive bacheloroppgave!!

Ellers tenker jeg å bruke tida til å sove og slappe av så mye jeg kan! Skulle jeg få tid til å kjede meg så har jeg tenkt å begynne på baby-albumet! =) Ellers er det meste på plass, så blir vel bare å surre rundt og vaske og ordne og få de aller siste småtingene i orden. Og så er det bare å vente =)

Tja.. Vi har da noen planer. Førstkommende helg skal vi på hyttetur til Tønsberg. Meg, sambo, datteren min og en vennine av henne. også er det ett 60 års lag til en tante den 30 april.

Ellers må vi få ordnet klar campingvognen i stavern i løpet av mai. Prøver å være sosial med venniner de dagene og helgene datteren min er hos pappaen sin. Også har jeg jo blitt tante, og må bort å hilse på han med jevne mellomrom.

Har noen esker med babytøy å gå mellom etter storesøster, og vaske alt nytt og gammelt tøy. Ellers er det småtteri som må gjøres før gutten vår kommer. Senga skrur pappaen sammen mens jeg er på føden.

Alikevel har vi mange dager igjen å gjøre alt dette på...

Nå som baby rommet er ferdig og resten av oppussingen er ferdig skal jeg bare slappe av og sammle krefter til fødselen.

Nå som våren kommer hadde jeg tenkt å holde på litt ute ihagen og bare kose meg med dattera mi på 3 år.

Har litt skoleting som jeg har bestemt meg skal være ferdig til bebisen kommer. Leverte hjemme eksamen i går, skal på skolen fra 14-18 april, så da er jeg ikke hjemme. Har vel arbeidskrav, et individuelt og et gruppearbeidskrav som jeg vil bli ferdig med. Går videreutdanning for å bli spesialsykepleier, så litt å holde meg opptatt med;)

Så skal jeg i 30 års dag 2 mai, temafest og jeg skal være engel, så tenkte å sy noe jeg kunne ha på.

Muligens konfirmasjon den 25 mai hvis jeg ikke har født da, har termin den 28;)

Eller så skal jeg prøve å lese faglitteratur, kose masse med poden på 2 år, så prøve å brodere ferdig bilde bebisen skal få med vekt, lengde osv, så det gjenstår bare å fylle inn de vitale mål;)

Så slappe av:)

Annonse

Jeg har tenkt å gjøre ingenting!! :)

Skal lese ferdig boka mi, og sikkert starte på en ny, gå små turer, så har jeg lastet ned alle frustrerte fruer sesongene som jeg tenke jeg skulle kose meg med mens jeg strikker ferdig babyteppet jeg holder på med! :)

Så blir det jo å dulle litt med de siste babytingene.

Skal virkelig bare slappe av og gjøre meg klar for fødsel og mammarollen, som nok vil bli en helt ny livsstil for meg!

Så skal jeg lure med meg sambo ut og spise en dag, er vel lenge til vi har tid til sånnt kos igjen, hehe :)

*pakke sykehus baggen..:)

*kose meg med store søsteren...

jeg skal ikke på hytten igjen... tar 2 timer å komme seg til haukeland..og da er det ikke sikkert eg rekker frem.. sist var fødselen over på under 4 timer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...