Gå til innhold

Noen som ikke har hatt smerter ved rier???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Jeg har født 2 ganger, og begge gangene hadde jeg overhode ingen smerter når jeg hadde rier, jeg kjente kun at magen ble kjempe hard.

Første fødsel var jeg bare til kontroll termin dagen, da viste ctg reg. at jeg hadde regelmessige rier uten smerter, da jeg ble undersøkt hadde jeg 7cm åpning og slimproppen gikk da.

Var livredd ved andre fødsel fordi jeg ikke viste når fødselen var igang, så det ble et par bomturer siden ikke forstervannet eller slimproppen heller går før på slutten av fødselen.

Måtte hele tiden kjenne etter om magen ble hard og hvor ofte.

Fikk god oppfølging på sykehuset sist, de var veldig forståelsesfulle men kunne ikke forklare hvorfor jeg ikke hadde smerter.

Er nå redd det samme skal skje ved neste fødsel..

Er det noen her som har opplevd det samme, eller er det meg det er noe galt med???????

Takk for evt svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ei veninne av meg som nettopp fikk ei lita jente, hadde rier i 2 døgn men hun trengte verken smertestillende eller syntes det var særlig pes.. så du er nok ikke alene:)

Skrevet

Utrolig at det går an..? Har ikke noe svar på spørsmålet ditt, ble bare så fascinert av at man kan ha smertefrie rier.. :) Når andre (som meg blant annet, hehe) kryper rundt og spyr og vrir meg i timesvis av riene.

Men skjønner at det må være stress å ikke helt vite om fødselen er i gang.. Uansett, lykke til!

Skrevet

takk for svar..

Stresset er det værste, vet liksom ikke når jeg går i fødsel fordi jeg er egentl plaget med masse masse kynnere hele svangerskapet.

Hun ene legen som var med på siste fødselen min trodde jeg hadde dopet meg med noe streke saker..hun trodde faktisk ikke det gikk ann..

Det går vel bra med neste fødsel også..

Skrevet

Min tante fødte 3 ganger uten å kjenne riene. Vannet gikk og 15 min etterpå var barnet ute, og kun 10 min med nr. 2 og 3. Barnefaren tok imot med nr. 2 alene, alle 3 ble fødte hjemme (2 ganger med jormor tilstedet). Så det går an. Desverre arvet jeg ikke denne tendensen og hadde helt jævlige rier!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...