Gå til innhold

Vekt på babyer- krangel om termin

Fanny08

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var å målte babyene i går. I følge sykehuset var jeg da 26+2, i følge meg selv 27. Jenta var på 1000 gram, gutten litt over 1300. Var ikke dette veldig mye da, til å være i uke 26? Hva har deres barn veid i tilsvarende uker?

Jeg har jo blitt gravid med prøverør. Til dere som har det- ble terminen deres flyttet på den ordinære ul? Jeg forstår ikke helt hvordan dette er mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Mine er også prøverør og jeg ble flyttet 6 dager fram etter den ordinære UL. De forklarte det med at det er str i uke 18-20 som bestemmer terminen,selv for oss som vet 100% når vi ble gravide. Har hørt at de ikke flytter terminen alle steder,men det gjør de på Riksen.

På UL i uke 26 var mine 1250 og 1300g,så det høres veldig normalt ut

:-))

Skrevet

Da jeg var gravid med førstemann etter prøverør, ble terminen flyttet fram 6 dager. Tvillingene er også prøverør, og denne gangen stemte UL-termin med tidspunkt for befruktning.

Skrevet

I følge Uke for uke på babyverden.no er babyen 900 g i uke 26 og 1000 g i uke 27 - så 1000 g i uke 26 + 2 virker ikke som er ALTFOR mye..

Mine er også prøverør og terminen ble ikke flyttet på ordinær UL fordi størrelsene var "som de skulle".

Skrevet

Jeg har fått oppgitt vekt på mine før i uke 32 (de var da 2.4 og 2.7 kg).

Mine er icsi barn og treminen ble flyttet til 5 dager tidligere fordi gutten var så stor. Jenta størrelse tilsa termin på beregnet termindato, men det er den største tvillingen som bestemmer termin, fikk jeg vite. Siden terminen blei tidligere, var jo ikke det noe problem for meg å akseptere det...

Skrevet

Min termin ble flytta fra 25.april til 6. mai, og jeg er så uenig som man kan få blitt. Men jordmora på sykehuset rikker seg ikke, ; " alle er like store rundt uke 18"..... Så hvis jeg går helt til planlagt ks, er jeg 40+5 iflg min egen termin. Jeg kan bare rett og slett ikke ha blitt gravid når jordmor mener, for da mannen min var bortreist......

Skrevet

Det sies at ul, termin sier når babyene kommer til å være ferdige. OG ikke noe om når de ble unnfanget. Sånn at å regne tilbake blir feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...