Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Min lille pode på 7 mnd har veldig lyst til å forflytte seg fremover. Han prøver og prøver, alle mulige metoder. Av og til klarer han det, men som regel blir det til at han ruller sidelengs. Han er fryktelig frustert, en kommer seg fram overalt, hvor han vil. Hvor tidlig begynte deres små å krabbe/krype/åle seg/forflytte seg fremover?
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Min begynte når hun var 3 mnd, så din er nok litt treg..
Gjest Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Det var da ikke noe fint skrevet av anonym som svarte på dette... Hvis din baby begynte på 3måneder, var heller din baby tidlig... Gjennomsnittelig begynner de å krabbe rundt 7måneder, gjerne åle seg før det... Noen krabber ikke i det hele tatt før de begynner å gå... Jenta mi krabbet når hun var nesten 6 måneder, og på helsestasjonen sa de at det var tidlig...
RockMyWorld Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Jenta mi begynte å åle når hun var ca 7-8 mnd....å det gjør hun enda....ingen krabbing her i gården! (9 1/2 mnd nå)
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 Min gutt er snart 4 måneder. Han krabber eller åler ikke, men sparker seg fremover. Om morgenen hender han ligger oppi hjørnet i sengen med hodet. Det er nok ikke bevisst at han prøver å komme seg noen vei, han bare havner der. Men krabbing er nok en stund til han begynner med. Han står ikke på alle fire enda. Ikke vær redd. Babyer er forskjellige. Noen er tidlige andre er sene. Hørte gjennomsnittsalderen for å gå er 15 mndr.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Jøss, her var det mange litt rare svar. Gjennomsnittet for å åle framover er ca. 7 mnd. Krabbing er ca. 9-10 mnd. (Har nettopp pratet med fysioterapeut.) Mange er tidligere og mange er senere. En på tre mnd som åler, er ikke normalen.
Hildemor fra vest Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 Jenten min som nå er blitt 2 var veldig tidlig..Hun halte seg fram med armene da hun var 5 mnd,gikk rundt bordet da hun var 7 mnd he he..Minsten nå på 11 uker blir nok ikke riktig så rask tror jeg..Han har D.S og de her ofte litt senere i utviklingen;-)
mamma&urokråka Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Gutten min er 2 1/2 mnd og har begynt å løfte på rompa/korsryggen og sparke fra med beina, når han ligger på ryggen. Kan vel ikke kalle det å åle seg, men syns det er litt morsomt likevel da.. Har aldri sett en baby holde på sånn før. Er deres sånn?
Gjest Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 snuppen er 8,5 mnd og her er det ikke mye krabbing i alle fall. he he er litt for lat til det. men han ruller seg bortover han da i steden for å åle seg.
alvis Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 Gutten min på 6,5 mnd klarer ikke forflytte seg noe særlig. Jeg var på barseltreff sist uke og de fleste babyene der hadde begynt å åle seg frem og bakover. Tror det er nok så vanlig ved 6-7mnd alder men det er veldig individuelt.
gulda Skrevet 11. april 2008 #11 Skrevet 11. april 2008 Ja, min er like gammel og holder på på samme måten. Problemet når han ligger på magen nå er at han nesten aldri gidder å løfte hodet mer, bare spreller med arm og ben for å komme fremover. Så vill av og til når han blir frustreert at han har beveget seg noen cm, me dette er mer tilfeldig enn teknikk.. Ellers prøver han å skyve ett kne av gangen under kroppen og skyve fra, men da ligger han bom stille, he he. Ganske passiv i armene, og kunne ønske han fkk tilbake interessen for å løfte hodet og kikke og ikke bare kave )
Gjest Skrevet 11. april 2008 #12 Skrevet 11. april 2008 Åle seg frem begynte mine 3 med når de var 9 mnd, 4,5 mnd og 4,5 mnd :-) Krabbingen kom ved henholdsvis 10,5 mnd, 7 mnd og 8 mnd.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #13 Skrevet 11. april 2008 Ingen anklaging til hovedinnlegger, jeg skjønner at dere lurer på hvordan det er med andre når det gjelder dette. Men blir helt matt av svarene til denne tråden. Ingen baby som verken åler eller krabber når de er 3-4 mnd gammel. Så det var nok en fleip fra den som skrev det. Men hvorfor svare da... Og til de som er opptatt av dette så vil jeg anbefale og lese om barns utvikling på ulike sider eller spørre om råd på helsestasjonen for alle barn er så forskjellige. Her inne virker det som det er om å gjøre å være tidligst mulig ute. Nyt tiden mens dere vet hvor babyene deres befinner seg hen, de kommer seg tidsnok rundt. Det beste er at de får gjøre dette i sitt eget tempo. Det er heller ingen selvfølge at de gjør alt etter den såkalte "normalen". Kjenner jeg blir litt oppgitt av dette, kanskje fordi jeg har en gutt som henger litt etter og ikke følger helt denne "normalen". Han er 1 år og krabber ikke og setter seg ikke opp selv, så det er ingen selvfølge.......
Gjest Skrevet 11. april 2008 #14 Skrevet 11. april 2008 *kremte* Mine to minste åte seg faktisk fremover da de var 4,5 mnd. Men ja, det er uvanlig tidelig.
askeladda Skrevet 11. april 2008 #15 Skrevet 11. april 2008 Begynte å krabbe da han var 7 måneder, ålte seg eb stund før det. Er usikker på når han begynte med det.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #16 Skrevet 11. april 2008 Neida, det er ingen selvfølge. Storebror var ikke særlig kjapp og var 8-9 mnd før han fikk noe særlig fart på seg framover. Og flere barn jeg vet om var enda senere enn det. Det var nå mest av nysgjerrighet jeg spurte, er klar over at det er usedvanlig mange rekordbarn her. Resultatet blir stort sett det samme, de aller fleste unger lærer å gå, før eller senere.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #17 Skrevet 11. april 2008 Hos oss gikk minstemann bakover og rundt i ring frem til 8 mnd, da begynte hun å åle seg fremover. Krabbet ordentlig ved 9 mnd. Eldstemann ålte aldri, og gikk rett på krabbing ved 8 mnd. Begge var blant de første til å krabbe i forhold til de andre i barselgruppen. De fleste andre satte igang like etter mine, en var tidligere ute, og noen få var vesentlig tregere. Det virket derfor rimelig som noen sier over har at snitter er rundt 9 mnd for krabbing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå